TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Solen ar har!!! och for forsta gangen sedan ja, var det november ar tempen pa plussidan.. +6C star det ok det ar i solskenet men i alla fall. Pallar njuter och mumsar.. Snart ar det dags att ga tillbaka till "normala" horationer. De far ju free choice wintertid. Men jag tror Valdemar kommer att explodera snart.. Igar kvall fick han halm och bara en liten kaka ho.. DDet var inte nog tyckte han och har statt parkerad mitt i ho hogen hela morgonen.. lol. stackars valdemar, han alskar ju mat.. Maste hitta en losning till nasta vinter nar han och Mirri far hanga ut tillsammans.. Mirri maste ju ha sin mat..

Annars inget nytt idag. Har lite samtal att gora och mellan detta kora tvattmashinen, har normalfargat vatten igen. Fortfarande ingen sand i backen, tors inte ge mig ut.. SSnart dock mkt snart..

Har skrivit "honey do" lista for tantcampen... Hur vi skall hinna mellan allt coffeedrickande och tjattrande vet jag bara inte. lol.. For att inte forglomma all mat vi kommer att ata..

Lyrik: Bvitamin fran Kraftts fungerar pa mina lurvisar. Ge minst en manad.

Brukar alltid spruta dem med b-vitamin ,tycker att det är det som är smidigast.

Du ska gå in på den här sidan www.sundhast.se och kolla in slowfeeding och Caisas shop på olika hönät. Dom är ganska dyra men man tjänar in dom pengarna ganska snabbt på att det inte går mycket till spillo. Jag har ju rundbalsnätet och det stora hönätet och dom fungerar alldeles utmärkt bra!

Nu har vi käkat lite mat så nu ska jag snart åka ner till jobbet en sväng och hälsa på innan jag ska till DLM och ta EKG och blodprover inför titthålsoperationen som är inplanerad nu den 15.

Hej vänner. Just nu är jag lite off, jag har inte läst i kapp än, men ska försöka ta mig igenom hela raden av ännu olästa inlägg under eftermiddagen.

Jag har varit i Trondheim en snabbsväng i veckan. Precis när jag och maken satte oss i bilen och skulle börja köra hem igår ringde en av våra vuxna döttrar och berättade att de läst på nätet om en 15-årig flicka som blivit påkörd i Enköping. Den första fasan var att vi inte fick kontakt med vår egen femtonåriga dotter som varje dag finns på den platsen vid den tiden. Döttrarna hemma ringde runt, runt och till slut fick vi besked att den påkörda och avlidna flickan är vår dotters kompis. Det känns så otroligt ledsamt, onödigt och hemskt alltihop. På senare år har flickorna inte umgåtts så mycket eftersom de går på olika skolor sedan två år tillbaka. Men de har varit klasskamrater sedan förskolan och haft kontakt med varandra hela tiden.

Jag känner mig lite chockad, så som man gör när någon man känner, även om det "bara är lite grand" hastigt går bort. Speciellt en så ung person. Ja fy 17 :cry:

KL

Då är Kelly ute och busen inne. Hon var fin i benen och inte varm så fysiskt verkade hon klarat sig bra efter gårdagens batalj. Nu gick hon så försiktigt runt i hagen så om någon annan typ av hälta skulle finnas där så var den svår att se.

Men hon verkar inte helt okej psykiskt. Hon har knappt rört sitt vatten på ett helt dygn. Kanske bara druckit 5 liter. Kraftfodret hade hon ätit upp men bara hälften av höet och lusernhacket. Att inte hacket var borta gjorde mig förvånad. Hon var lite loj när jag tog ut henne men annars verkar hon som vanligt. Åker tillbaka i eftermidag och fixar stallet och kollar på henne igen. Förhoppningsvis har hon i alla fall ätit höet hon fick i hagen.

Fy, vad jobbigt.

Jag hörde det på radion när jag mockade, och tänkte direkt på hur det skulle kännas om det var min egen dotter.
och sen läste jag på FB att du kände henne. Stackars föräldrar och familj och vänner.
Kan tänka mej att du fick panik, och sen blev det väl knappast bättre att det var dotterns kompis.

kelly ar i shock over slyngelns uppforande.. precis som jag blir over "dagens ungdom", ingen respekt och inga manners.. och en gammal dam som kelly skulle inte behova vara runt sana slynglar.. bra att du separate dem.

jag lassar nu i mig en chickensalad gjord by froken voff.. eller rattare sagt hennes arbetskompisar..
det ar mums det.. pallar har mer ho och mer vatten. tvattmashinen gar och jag har hittat saxen, kanske lite mohawk trim senare..

Kramar om, Suss. Det är fruktansvärt tragiskt när sånt här händer, och som du säger, det kommer så nära när man vet vem det är.

Voff, stackars Kelly, hon tror nog att han står och lurar nånstans... Hoppas hon piggar på sig, och trivs, nu när du verkar ha fått så bra stallplats.

Här är stallet fixat, men det blir ingen ridning idag. Ska snart iväg på massage, det gör susen för trötta muskler:)

Så sorgligt när ungdomar och barn dör på så meningslöst sätt!
Så fruktansvärt det måste vara för den som körde bilen, nästan oavsett hur det hände.
Det påminner os om att vara utvilad och skärpt när vi kör. Vara uppmärksamma på vägen och inte radio, cigaretter, passagerarna, telefon......

Kl
Sitter här och pustar ut efter en ganska intensiv dag.Har gått omkring och irriterat mig på en del saker på jobbet idag men hållt tyst.Kommer hem till tre katter som ska in fort,fort och hästar som vill ha mat.De sista dagarna har ensilaget inte smakat bra har jag förstått så jag får kassera det som är kvar i den balen.

Nu var en ny bal hitkörd men det blåser så hårt så det var svårt att fylla påsarna utan att allt for iväg:mad:.

Dessutom stog två dörrar och slog,den ena hade gångjärnet gått sönder på också,jag blir tokig av detta blåsande:mad:!

Sedan kommer jag in till ett kallt hus,kunde inte hämta in ved igår p.g.a handen så den tog slut i morse,och känner direkt att någon av katterna skitit:mad:och pissat:mad:visade det sig(under ett skåp,har ingen kattlåda).Då kom all ilska ut och jag vrålade åt den katt som var närmast och körde ut den stackarn som naturligtvis inte fattade något.

Ilskan la sig rätt fort så jag lockade in kissen igen och jag har nu fått kaffe och smörgås och lugnat ner mig.

Och faktiskt en rolig sak,en nyckelpiga kom spatserande här på tangentbordet alldeles nyss:)!

Usch...du låter som en otrevlig person idag. Överlevde nyckelpigan ditt möte ;)

Hoppas morgondagen blir bättre.

Jag har tre kattlådor men har bara två framme. Ska jag skicka den tredje till dig? :D

Stallet klart och Kelly verkade lugn i hagen så hon fick gå där till den som har insläppet kommer ikväll. Behöver inte vara och taffsa på henne ännu en gång idag:D

Verkar som de är klara med skogen vid hennes hage så i morgon åker hon nog ut i sin hage igen om allt verkar lugnt där. Skönt om alla kan få vara ute som de ska. Ogillar att ha hästarna inne mer än 10 timmar. Nu är ju hon sådan stugsittare att hon gärna är inne (står gärna vid grinden och krafsar...) men jag vill helst ha henne ute från 06.00 till sena kvällen.

Nu blir det kvällsmackor och sagoläsning för en stund :banana:

En MYCKET otrevlig person var jag en stund där men nu är jag hyfsat beskedlig igen:).

Vill inte ha lådor till katter som får gå ut när dom vill.Problemet har kommit nu sedan jag tog hem lillkatten.Dom gamla,13 och 12,har alltid med ljud eller tecken visat när det är dags att gå ut.Den minsta fick ju ha låda i början men lärde sig också att gå ut.
När hon sen gick med tratten efter sterilisationen fick jag ta till lådan igen och då började de två andra använda den också med följd att den snabbt blev äcklig och så började de göra behoven utanför.

Så jag försöker hålla koll på minsta tecken eller ljud(kan vakna på natten av att de river på golvet)så de kan komma ut då, och berömmer massor och det har blivit bättre..Blir så trött när de har varit ute hela dagen och kommer in och gör så här.Men,men de gillar inte vädret och ligger väl och kurar nånstans hela dagen.

....och nyckelpigan hamnade i en blomkruka..jag la dit den försiktigt;).

Det är verkligen hemskt när sådant händer. Det är svårt att ta till sig när det är så unga som går bort. Kram till dig.

Här hemma fick dottern för sig att vi skulle baka bullar och läste inte ordentligt utan slängde i jäst för två satser :crazy: Så vi har bakat bullar för fulla muggar här i kväll. Dom blev jätte goda och det luktar ju så gott i hela huset nu :d

Hästfronten har varit lugn idag då det blåser halv storm. Men det torkar ju upp isen bra när det är plusgrader och blåser. Så nu finns det några platser här och där på gården som går att gå på utan att halka omkull :D

Var rädd att du strypt den :cry:

Hur tar dottern detta och hur mår hon? Måste vara helt fruktansvärt chockartat att få döden innpå sig på det sättet när man är så ung :cry:

Man har ju så lite erfarenhet då och så omkommer en vän så hastigt på ett så otrevligt sätt. Kan tänka mig att mnga av ungdommarna mår riktigt dåligt i den skolan nu :(

Jag miste själv en nära vän genom drunkning för 10 år sen. Han var bara 26 och hade en liten son på 2 år. Jag minns just chocken över att en så ung och levande människa bara raderades ut på ett ögonblick genom en så obehaglig händelse. Det var så ofattbart. I hans fall har vi aldrig fått veta om det var en självförvållad olycka, mord eller dråp genom olycka vilket gör det hela än mer obehagligt. Men jag minns än idag ljuden och dofterna från havet och vämen från solen när vi satt där på bryggan hela gänget och tittade på när kustbevakningen dök efter honom. Folk badade och solade och hade ingen aning om vad vi genomgick 20 meter bort. Det var så overkligt.

Jag hoppas verkligen att din dotter kommer att må bra trots det som hänt.

mcmarco sa trakigt att detta hande.. laste ju i tidningen och tankte pa dig.. stackars bussforare ocksa..

mirameja, hur mar tassen? kan du fa in ved?? for ett kallt hus ar INTE skoj att komma hem till det vet jag med..

dijej, slang nagra i frysen sa kan du ata bullar forever lol.. aldirg ngt som inte har ngt gott med sig.. tank om jag fick ata sana....

pa torpet har det nu blivit snorhalt som voffie sager.. jag och pallar fick tiptoe in till stallet i afton. skont inget brak eller uppspelt pallar.. De var ju sa hungriga stackarna.. jag svalter dem lol..

har gjort en grillad macka och har lite yoghurt .. sen skall jag sova.. natti natti..

ps. glom inte skagern...

Säger jag? Herregud ja det gör jag nog :eek:

Så omedveten man är om sig själv ibland. Men kul att få dela med sig av sitt värdelösa ordföråd.

Annars har jag en väldigt säker ljudkopia på hur jag låter. En Filip av 05´s modell. Hakar upp sig på repeat ibland bara, men man får då veta hur man låter emellan varven :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar