TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Ett försök låter väldigt nära en ridtur:)(eller var du rent av iväg en bit?)Iallafall är det värt en :banana:Go,Kat,go!!

Roligt att se dig här igen:)!Väntar med spänning på ridrapport till helgen.Se nu till att ta hand om dig,har varit lite för mycket sjukdom ett tag,va?

Hur skulle vi kunna glömma dig Cizma, inte möjligt :love:

Skönt att du börjar komma igång, och El Camelo är väl bara så glad att han inte kan hejda sig :)

Sickna söta lussebullar du har Kat :laugh:

De ser ut att må riktigt gott;)

Senast ändrad:

KL

Och jag insåg att jag har skavsår "där bak".:o att nöta trav barbacka kan ju ge följder, hehe

Även om hon är världens mjukaste:love:

aj aj aj... isch blir til att stå o dricka kaffe då :p ännu en orsak att skippa traven..:laugh:

Pust!

Så har man fått vara med på en ögonoperation då och vet ni? Jag såg ingenting! Bara läkarens händer och instrument men det var häftigt ändå att få vara med. Hittills är allt väl, gubben är trött och har ont men det är väl som det ska vara. Kira vovve var väldigt intresserad av bandaget på ögat när vi kom hem, hon tycker det är lite jobbigt när nån inte mår bra. Då är hon väldigt nära den som är sjuk. Söthilda :love:

32086853.jpg

Så mycket mer har vi inte hunnit med i dag och i morronbitti ska vi vara i Falun på återbesök strax efter 9 sen blir det en sväng in på Gg på hemvägen. Då blir jag nog poppis :angel:

Vilka finfina hästbilder ni har satt in allihopa! Så himla fina pållar :love:

:banana: till den som gjort nått bra och :bump: till den som behöver!

Läääängtar till den dan jag får prova på en barbackatur på Ina! Kan tänka mej att det är som att sitta i favoritfåtöljen :D Du få sätta på dej såna där stoppade cykelbyxor nästa gång :rofl:

Lyrik: Hur är det med gammelgubben? Stel kan jag tro men hoppas att det räcker med det.

Kat: Man kan inte tro att dom är sååå gamla!

Maiagull: Hoppas dan fortsatte på ett bättre sätt ;)

Yrrol: Härligt med ridturer. Snart ska jag upp på hästryggen!

Cizma: Kul att se dej! Du är så duktig :bump:

Lobell: Hoppas det gick bra i dag! Du är duktig du med :bump:

Jag önskar bara att jag kan komma på vad jag ska bli när jag blir stor :confused:

Tack :)
Jag ska satsa på matten först och främst. Som tur är kan jag läsa matte light :) skillnaden är att jag bara kan få godkänt, men jag räknade inte med mer ändå.
De har kvällslektioner på onsdagar vilket passar mej utmärkt.

Nu är det snöblandat regn ute, usch!

Är ögonoperationen ett nödvändigt ont eller för att förbättra synen? Måste vara jobbigt och kännas obehagligt ? Du får krama gubben extra :)

Han har grönstarr och trycket i ögat har varit skyhögt sen i höstas och vi har hållit på med olika droppar men nu gick det inte längre så nu håller vi tummarna för att det går bra.

KL

På lördag är det dags! Första riktiga träningen med klubben! Det är så spännande! Vi ska träffas P Lj***b**g!

Jag måste:
Putsa sadeln, putsa bootsen, fläta svansen, fixa pålles man, plocka fram lite tjusigare läder, kolla över tränset, rengöra benskydden nooooga!;)

Framför allt: grooma hästen!!! Just nu ser hon ut som en raggsocka. :eek:

Vi ska umgås, prata häst, träna på reining och känna lite på pleasure. Givetvis fika också!

S. ( Nervös? Japp!)

Spännande ! :)

Är det första träningen överhuvudtaget eller ny klubb?
Det går säkert bra och är nog kanonkul!

KL på mig själv!

Glömde ju...till alla som behöver.:banana::banana::banana::bump::bump:!

Ta vad ni vill ha! Här är det pencillin till ena tvillingtösen, förkyld och har öronvärk, maken förkyld men bättre. Jag? Hmm, som vanligt, värk! Hunden löper, katterna lever j***l som de brukar.

S.

Tränat innan har vi gjort för PL, men nu är jag med i en westernklubb sedan nyår. Det är dom som håller i denna träning hos PL. Det är så grymt spännande, känner mig som ett barn på julafton!!!

S.

Vad kul! Jag som inte är inne i den svängen var tvungen att googla på namnet, och såg att han ska vara med i Ponnyakuten:) Du ska träna för en tv-kändis:D Klart du måste grooma ordentligt. Du får rapportera sen)

Vi har varit på återbesök på travkliniken. Såg bra ut:) Men pålle var alldeles uppe i skyarna, det var nämligen travkväll. Strålkastare, högtalare...han var tokspänd:D Så har han ju också gått 7 löp i sin ungdom, och fick väl nån flashback:)

jaja, nu ska han sättas igång försiktigt. Hmm, jag undrar om han vet vad det betyder?!

:banana: :bump: :banana: :bump:

Jag börjar med lite pepp.

Att rida barbacka är så mysigt och så jobbigt! :love:

Fram till lunch höll eländet i sig. Men efter att ha zumbat så känner jag mig renad. :cool: Och satsar på en helt fantastisk tisdag. ;) :devil:

Visst är han känd! Typ över hela världen, kolla Y**T***E! Vi har 600 meter mellan våra stall! Han är den svensk som hävdat sig bäst i reiningen i USA bl a. Jag har sett hans priser, ojojoj! Sen är han rätt snygg oxå!

Vi fick veta tidigt att han skulle vara med i PA. Jag är ju hos honom med pålle en gång i veckan för träning, sista tiden har det dock varit mindre pga vädret.

S.

KL.
Jag brukar gnälla till ibland när jag är avis på er som bor med hästarna hos er... men ikväll är jag SÅ tacksam för den LYX det innebär att vara inackordering på en ridskola. Trevliga tanter och gubbar att vara med (kom på att det är ju som här det!) och ridbanor & RIDHUS! Idag var det halvstorm och regn - men vi hade det så roligt när vi for runt i ridhuset. Dessutom var jag & Ville ett bra ekipage idag :)

Brimmis - jag PM:ar dig imorgon (dottern ska ha datorn). Jag har en kollega med ögonproblem och jag har några frågor om era erfarenheter.
dijej - jag nosade på western under en tid på ett ställe utanför Ulricehamn. Var är det du är?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar