TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Skönt att höra att du är okey men fy vad hemska ang. sonens klasskompis.Sånt ska bara inte få hända de som har hela livet framför sej:cry:
Hoppas att allt är bra nu vid återbesöket,håller tummarna.

McMarco hoppas att det är okey med dej och de dina efter alla hemskheter.

Cho3Tack lite svårt att fatta att hon är lite över 3½ år,tiden går ju så fort.Men hon är goo för det mesta:love:

Lobell Gillar henne oxå men en annan är ju partisk:D,ska bli skoj att se hur hon utvecklas,tycker att det känns som igår när jag var "barnmorska" vid en jobbig fölning

kl

Men oj så mycket elände det händer nu. :( Kram till er alla.

Min morgon har inte börjat bäst heller. -20 grader och snö. Bromsarna på bilen frös och jag var tvungen att ringa sambon. Blev en halvtimme sen på jobbet. Sambon har har mage att säga att jag inte ska få ha en hammare i bilen. ? Men det ska han få äta upp ikväll. Hinner bara in genom dörrarna på jobbet så kommer min far och börjar skälla på mig för nåt sambon tydligen har gjort.
Jag har inte sagt flaska sen dess. Jag är sur som ättika nu. Och fryser... Ja och så knyckte jag tydligen grannens tidning också såg jag när jag tog in min från bilen. (lantbrevbäring)

:~

Nåväl. Det borde gå rätt upp med det mesta efter den här morgonen...

Vilken dålig början på det nya året många verkar haft.
Får hoppas att allt vänder snart.

Då ska jag till skolan kl 10 och skriva in mej. och inget besked har jag fått från CSN än..
Jag lyckades ju inte avsluta den sista kursen så jag räknar inte med nåt.
Ska läsa matte a , religion och samhäll b och ska enligt schemat vara klar i dec, vilket jag inte räknade mej. Jag ska ju söka in till hösten så får försöka bli klar med matten så snabbt det går.

Iallafall så är det 0 och sol här.
Nästa måndag natt ska det bli -22 :confused: skumt väder.

KL

Förbannade jävla is!!!:devil::devil:

Igår skulle jag och pålle gå promenad mellan utsläpp och lunch. På ett ställe där det inte var så mkt is (syntes inte iaf), halkade han omkull, landade på höger sida:cry:. Fick inget fäste för bakhovarna, så han kom inte upp.
Fick vila lite, sen fick jag piska honom med grimskaftet på bakdelen. Till slut (tyckte det tog evigheter), kom han upp, skakig och darrig.
Blödde lite från munnen, antagligen bitit sig själv. Vände och gick sakta upp till stallet, rejält stel men ohalt. Gick in i stallet och ställde honom i gången. Klämde över alla ben, men det är svårt att känna på mammutben... Hittade inget, bara lite blött på högerbakben, där han har legat på snön. Han hade sitt utetäcke på under promenaden, som tur är. Hittade inget sår i munnen heller.
Jag har Butta hemma till honom, ordernat av Ultuna att ge vid bakskoning (är lite jobbigt för honom) eller när han är extra knackig. Så han fick en dos (2 påsar) nu direkt i munnen. Han får nog Butta nu några dagar efter vurpan. Släppte ut honom i hagen, där fick han 1 liter havre som extrakick efter vurpan.
Lunchade alla, då stod han åt iaf.

Åkte sedan dit igen för att titta till honom. Då var han redan inne (kl var 17.30, de går in mellan 17-18ca). Stel var han, men hungrig.
Kollade skållorna som såg torra ut, hada ÄC på dem på morgonen.

Drömde mardrömmar i natt om vurpan:crazy:

KL

Idag har jag insläppet - IGEN...
Ska åka dit lite tidigare, så jag hinner kolla till pålle efter vurpan igår. Även att badda hans skållor med ÄC.
Ska nog börja jaga hovisen oxå. Så han får komma och slå på vanliga skor med 4BRODD i bak. Så slipper jag oroa mig för att pålle ska halka igen. Än så länge går det bra i hagen med klackskorna, massor av snö där. Men när det tinar...

Morsan operas nu (antagligen, hon ska skulle vara där 9) på Enköping Lasarett, i knäet. Så jag hoppas på att det går bra för henne.

Igår fick jag en "present" av stallägaren - hyran för januari, baara 3407 kr:crazy:

Var det din stallkompis som var intressad av min loksele? Den är kvar, hänger i stallet.

Lyrik det ar Voffies kompis som ar intresserad, hon har tydligen antingen ringt dig eller sant meddelande.. sa nar du har tid.

Och här kommer bild på Kats lussebullar(såå fina!)

:
167140_10150097495353766_694213765_6179376_3890165_n.jpg
Vilket härligt bild!

Vad fina era hästar är :laugh: Unghästen ser jätte härlig ut. Blir den stor häst eller kanske redan är?

Tant Kats lussebullar är så söta :laugh:

Idag är det tråkigt väder här men plusgrader som tur är. Vill att det fortsätter med värme hela veckan så att all isbana försvinner, men det ser ju inte ut som det om man kolla smhi :cry:

Idag är det en sån där dag som allt känns deppigt och tråkigt och man vet inte varför. Men det går väll snart över, jag får ta mig i kragen och rycka upp mig. För det är egentligen inte ett dugg synd om mig.
Ger mig själv och andra som behöver lite peppning i det gråa trista vädret några gubbar att bli gladare av :bump::banana::bump:

Den här veckan är det em som gäller på jobbet.
Ha det så bra alla tanter och gubbe.

sundbro, vi har inget liv som gubbe sager.. hade han inte pallar och tanttraden skulle han vara tvungen att arbeta.. hahaha
likadant har, nar jag har tid under dagen checkar jag alltid vad som har hant har. plus man far alltid en vaderrapport av ngt slag.. vet precis vad det ar for vader i hela sverige.. lol..
men skamt asido, det ar kul, mar man inte bra sa ar en lasstund i tanttraden alltid uppmuntrande.
sager tant kat som nu skall ur jammisen och kanka vatten till pallar.. toots yalls

lussebullar fanta till vanster 29 ar i may valdemar till hoger 23 i sommar.. och de ar friska krya och full av "piss and vinegar"... precis som bullar skall vara..

*Norpar första bästa knapp*

HEJ på er alla igen... JAG lever men det har vart 2 djävulska veckor... Käkinflammation, prov och en massa annat skit... men, nu är jag i kontroll igen...

Jag har ju haft hästförbud eftersom mina lungor totalpajjade men även där är jag tbx, var ut i stallet imorse och hade utsläppet..El Camelo var så till sig i trasorna så han bufflade mig in i andra väggen med sitt stora huvud:love: Han visst inte hur han skulle göra...nippade å hade sig......:rofl: min älskling...

Har ju inte vart på tråden på länge, försökte ta mig igenom den igår men blev avbruten flera gånger så då gav jag upp... jag får helt enkelt bara fortsätta härifrån....

Förhoppningsvis tar jag mig upp på hästryggen under kommande helg, på torsdag blir det staden å samhällsprov så jag måste försöka plugga inför det... men nu är ju vädret ganska lämpligt, hyffsat varmt och solen visa sig ibland...

Kram till er alla...jag har tänkt på er men inte orkat skriva....:o hoppas ni inte glömt jag....:o

Hur är det med pållen din, efter vurpan..... Usch va läskigt :mad:

Men vad jisses ingår i eran stallhyra???? Borstning o hovlack också? Gulp.... Tur jag har mina 3 hästar hemma, för det hade ju inte fungerat...

*kl*
I dag har jag varit ute o ridit igen! 6:e gången på 8 dagar, helt otroligt! Och det är så kul!!! Även om det är korta turer på 30 min innan jobbet så är jag ju ute o rör på mig o hästen. Hon är så glad över att få lite mjuk mark under fötterna så hon studsar jämfota :bump:

Nä, dax o jobba lite till.... :p

Tack ,joo hon är stor häst i vintras mätte hon 163.Ser lite skojigt ut när hon går med "lilla" mamma på 146 cm:D

Nepp du är def. inte bortglömd,du får skriva desto mer när du får det lite lugnare;)

Vad söta dina lussebullar är,nu får du allt se till att få in kort på de andra oxå:D

Hej alla!

Lyrik, håller med dig, jäkla skit-is! Hoppas det går bra med hästen.

Maiagull - vilken eländig morgon, hoppas att det blivit bättre framöver:)

Pinto - håller med de andra, dina hästar är fina allihopa, men unghästen är ju nåt extra.<3

Yrrol - kul att du kan hålla i gång!

Cizma- du gör en Foppa - comeback! Härligt!

Kat - ta det lugnt där ute, och håll dig på fötterna, som väl iaf är varma nu;)

Själv har jag lyckats mocka en kärra (sväm)gödsel från hagen, men jag vet inte om det gör så mycket nytta:crazy: Det känns som om de skiter fortare än jag hinner ta upp det...och när skiten är borta måste jag lägga på grus, för det är blankis under. Men jag inbillar mig att gödseln isolerar till viss del, och att isen kanske smälter snabbare om jag får bort lite gödsel. Nåja, armar och rygg pallar inte mer än en kärra om dagen, så så får det bli.

Idag är det återbesök med pålle, hoppas allt är ok nu, så vi kan komma igång igen, han behöver röra på sig:)

kl

och sa sitter jag och laser en stund, helt inne i min book, tittar ut och det SNOAR, massor.. har 4 snopallar darute men de star och ater glada som ngt.. det blir tidigt i sang i aftong dock..
allt jag har gjort.. mockat och atit lunch.. inte daligt det lol..
jag forsokte rida pa valdemar men det ar is overallt nu.. och den har snon gor det inte battre det ar klart..
dock mina tassar ar varma, jag ar varm snart skall pallar bli varma.. stay safe out there..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar