Sv: Tant och gubbe traden part 6
Goddagens i snöyran....
Lobell,jättekul att det går framåt!!
På tal om flickan så tänkte jag oxå först som Voff,att det kanske skulle sporra henne till att rida o sköta häst,men när jag läst lite mer så, nä, visar man inget intresse för sin häst eller de andra som finns på gården så får man nog vara utan läger!
Bättre att göra som du tänker då,lägga pengarna på lektioner.
Karin,nä jag har inga problem med fyra åringen,men de som har henne nu har bestämt sej för att hon dels är för liten,158,hon kommer aldrig att kunna hoppa medelsvår ens pga av det.....Nähä,men hon är ju inte hoppad uppsutten alls så hur kan vi veta det?
Hon är lite speciell,ganska tuff,men aldrig dum. När hon testar,vilket hon gör,så ger hon sej ganska snabbt om hon blir tillrättavisad med ett bestämt nej.
Hon är fruktansvärt modig,har alltid varit.Går fram precis överallt, oavsett om hon går själv eller med rädda hästkompisar,om man ber henne.
Hon är smart.....hittar på alla möjliga sätt att slippa undan om man tex löshoppar eller ngt annat där hon är "lös",uppsutten är hon dock en klippa.
Min alldeles egen teori är att hon kom dit,fick mkt mindre mat än här hemma (nä,hon var inte fet men hade bra hull,vilket jag tyckte var bra då hon skulle börja byggas)då de gärna vill ha lite vinthund över sina pållar,och när de av någon anledning skulle ta henne från maten(har de själv berättat) så tände hon till o skrämde skiten ur dom(vad jag vet så protesterade hon vilt o tillslut reste hon sej o det ska hon ju förstås inte göra)...... Men det är ju som jag tror!Hon har aldrig visat ett sånt beteende hemma.
Hon har tydligen uppfört sej efter det,men jag tror mej höra att det är "kört" för henne där......Man "tror" iaf inte på henne och jag tror hon står mest.
Brimmis,jaha,tjock om magen då bara....lite trist eller? Man bygger ju ändå nån slags förväntan.
Tajger,trist med pålle!!! Ledband kan ju ta en sån tid oxå....