Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

jaha sa har vi hovbold igen.. stackars lilla valdemar haltar runt i hagen men verkar ma bra i alla fall.. han ater hahaha.
var ner till apoteket och skulle ha en flaska med hydrogen peroxide (vate peroxid??) och till min forvaning sager de " vi har det inte langre. Va??? det finns inte hp langre?? vad skall man da anvanda.. jo sager hon, hexclorin (?) och sen jodopax.. men det bubblar ju inte alls.. jag har en flaska ngnstans men har ingen aning om var den ar.. Undrar om det finns att fa tag pa ngn annan stans ocksa?? har ni ideas?? Ochde tanter som kommer hit for tantcamp, snalla om ni hittar ta med en flaska. jag betalar forstas.. Tant cho kanske skall till stora varuhuset igen?? Forresten, magnesium behovs det mera av lol.. Pengar nar du kommer hit. Tankte de kanske har HP ocksa.. Haha, kop ut hela lagret.. Nej skamt asido, det ar ju en livsviktig sak att ha hemma, forstar inte hur apoteket inte kan ha det langre..

Sa jag fick behandla honom, han protesterade inte alltfor mkt, men star och hanger i hagen nu.. sa det blir nog lite bute till kvallen..

Skall strax ut och gora klart.. da jag var uppe med pippi idag, ja fore pippi aven, och inte har vilat pa hela dagen sa var jag tvungen att ta mig en tupplur.. men nu ar det full fart..

lobell, det ar ok att vila en dag.. trullan hade nog inte ngt emot det lol..
cho. vi far prata mer om fol saken, jag vill ju ha madeira hemma sedan hon skall borjas rida in i sommar.. dock tycker jag inte heller om att ha ensamt fol.. de har mer skoj tillsammans med kompisar.. men vi kan prata om det senare..
toots yall

kl

Har cyklat omkring i blåsten hela dagen,var inte alls pigg på att ge mig ut på häst när jag kom hem.

Efter en kopp kaffe och lite koll på vad som hänt här gick jag iallafall ut och ägnade lite tid åt dom.En har tömkörts och en har jag varit ute och gått med.

Min presenning som jag har över ensilgebalen hade blåst av,in i hagen och där hade den blivit leksak:confused:?Stora hål överallt:).

Brimmis: är nyfiken på hur du framöver ska rida in dina hästar?Själv,med hjälp,eller lämnar du bort dom?

Nu har jag ridit 2 dagar i rad :laugh:
Tyvärr är det ju stenhårt och fläckvis is så lite försiktigt tar vi oss fram.
Ska försöka få till en bra ridhäst av min 8 årige travare..

Men.. nu börjar det iaf kännas roligt igen, och jag är glad för och vill verkligen behålla den känslan. :banana:

Nu kollar jag Lyxhem till salu och myser inne i värmen igen.:idea:

HA en bra kväll alla !

Huu...här blåser som tusan och är svinkallt. Har varit och tagit in pållarna och är nu helt bottenfrusen. Som bot på det har jag kastat ihop en köttfärs och grönsaksoppa med så mycket sting att håret ställer sig rätt ut, huden skiftar i vinrött och tårna krullar sig. Ska bli mumma det :d

Huu...här blåser som tusan och är svinkallt. Har varit och tagit in pållarna och är nu helt bottenfrusen. Som bot på det har jag kastat ihop en köttfärs och grönsaksoppa med så mycket sting att håret ställer sig rätt ut, huden skiftar i vinrött och tårna krullar sig. Ska bli mumma det :d

Låter verkligen mums.. kan behövas efter att varit ute :d

Kl
I dag var min ligist dyyyr. En av hagkompisarns kände inte igen honom förrän hon såg mig på ryggen. Kul men jag tror hon behöver nya glasögon. :o

Tänk vad mycket det gör med rätt tränare och rätt ratt.

Hoppas markarbetet i morgon går lika bra.

Samma här fy vad det blåser,var inte så skojigt att köra transport,tog tag bra i den:crazy:
Sen 1,5 timme i ett kallt ridhus,brr men stolt över min busa o min dotter.
Jä... vad de hoppade:love:
Lite mer onyttig än du ,smaskat på våfflor o sitter nu med en irish .Pust gjort 34 timmar i helgen ,det känns

Jaa du, inridning..........Ina är ju insutten i somras/höstas men sen har det inte varit nåt över vintern men vi ska väl ta tag i det så fort handen tillåter och isen försvinner.

Jag har hjälp av min förra stallägare men inridningen av Ina, hon väger en hel del mindre än mej :angel: men bara jag blivit mindre och lättare så ska jag ta över. Haflingern är väldigt sen i utvecklingen så det blir inga stora utsvävningar i det närmaste utan det blir väl skogsturer med lite lagom träning.

Winnie har ett helt annat temprament så hur det blir med henne vet jag faktiskt inte riktigt än. Antagligen så skickar jag henne nånstans på inridning men inget är bestämt än, hon får vänta till nästa år.

Sen när dom mognat i skallen och är redo så ska vi anlita tränare. Så är tanken än så länge :D

Vetrinärn trodde mitten på veckan så jag funderar på att börja ringa i morron :angel:

Jag vill veta nuuuuuu :crazy:!!

Skäms här går en annan och är nyfiken,hur ska det då vara för dej?:o

Sett om magen rört sej ngt mer?

Prova i bygghandel om de har vätepetoxid. Tror de brukar ha det.
Hoppas pålle snart mår bättre i hoven.

Mmmmmmm.....
Har redan lagt in i språngrulla samt betalat avgiften...;)
Så nu så......:D

Låt mej gissa...hade du varit dressyr nörd hade jag gissat på Luxus och
hade du varit hopp nörd hade jag gissat Zidane.
Men med mitt sorgliga minne minns jag inte riktigt......har bara en känsla av fälttävlan???:confused:

Jag själv lägger förstås en hoppepålle på detta Empire sto:love:

Stackars Valdemar :cry: Hoppas det går över fort. Du frågade inte vart det går att få tag på väteperoxid? Det måste ju finnas nånstans!

Pinto, har precis varit ner och nattat flickorna och som vanligt stått och dumstirrat på magen och ja jag tycker den rör sej men om det är tarmrörelser eller nå annat vet jag inte. Jag har sett fölmagar på ston förut men aldrig varit med och sett fosterrörelser så jag vet inte vad det är jag ser :confused: Jag kanske inbillar mej, det kanske är fettrörelser :grin:

:banana: Grattis till första rundan i år!! :banana: Det måste varit helt underbart! Gött mos!

*kl*
Holá nu är jag hemma igen. Och jag åker då aldrig mer på någon charterresa. Hu jedane mej :eek: Nä, efter 4 dagar så ville stora tösen hem till hästarna. Lilla tösen ville hem till pappa första kvällen :p
Åkte med syrrans familj och våra föräldrar. Syrran o ungarna ska bara bada i poolen hela dagarna. Inte betalar jag 25000 kr för att ligga vid en pool i 7 dagar! Då kan jag åka till Valhalla badet! Det blir många årskort där.....:grin:
Åker man 400 mil bort kan man väl åtminstone se sig om på ön? Okej, en dag blev det med hyrbil runt ön och pipiga syskonbarn som bara ville åka tillbaka till poolen. :eek:
Nu är det gjort. Mina nästa 25000 kr lägger jag på en hästtransport, ingen charterresa, det är ett som är säkert!
Jo, visst hade vi det gott, det ska jag inte sticka under stolen med, men.... nä, en bra ridtur ger mig ett större leende :angel: än 4 timmar vid poolen, så är det bara.
I morgon har jag en extra semesterdag. Då ska jag mocka och mysa med mina :love: pållar och det ska bli så gott!!

Mmmm....Luxus snyyygg. Ja, jag är dressyrnörd :D Undra om Luxus vore snygg på Kelly? Säkert. Allt klär en skönhet ;) Men såg att det fanns Bernstein (dock en bit bak) i stammen. Kompisen har en "Bernsteinare" och :devil: ett sånt humör den hästen har. Mödernet är förvisso också skarpt på den pållan. Kellys humör har ju inte varit att leka med så på Kelly skulle jag nog välja en COOOOL dressyrpålle om jag fick drömma lite. Men vilken har jag ingen aning. Skulle vilja ha en lätt och ädel typ som inte gav för stora avkommor med underbart steg och skalle. Sen gillar jag Briard (vem gör inte det ) men honom är hon ju faster till. Lite snuskigt :angel:

Föresten ni som kan det här med halvblodsaveln och BLUP. Vill någon förklara BLUP-poängen lite för mig? Mig säger de ingenting. Är lite nyfiken på vad jag har i stallet egentligen. Har suttit och googlat gamla hingstar och tittat på bilder av Kellys vackra förfäder. Intressant släktforskning. Ju mer man läser ju nyfiknare blir man. Har aldrig brytt mig om halvblodslinjerna förr. Russen kunde jag innan och utan däremot. :D

Kelly (F.1) E: Maraton 600 U: Kätty (F.1) UE: Brisad 450

14565_106050452740730_100000073277627_165959_4504452_n.jpg

Föresten så är hon släkt med en viss norrlänsk kamel på långt håll:D ( genom Ciceron 456 som är "Kamels" pappa)

Synd att jag inte var rik eller hade eget stall så jag kunde göra en efterträdare till Kelly redan nu. Jag får köpa en halvfärdig sak istället när den dagen kommer.

brimmis, du kan ju ringa til slu sjalv och fraga efter resultatet. nummer pa eniro jag har det inte langre..
mitt i natten igen.. jag vaknade och behovde hoppa till uthuset, tack och lov det ar ett innehus eller jag hade fatt klattra ut genom fonstret. yep, snon kom ner i gar kvall. ALL snon som var pa taket kom ner i gar kvall.. och la sig ca 20 cm fran ytterdorren. OK jag har tappat vikt men saaaa smal ar jag inte.. Sa det blir att ringa snoskottarna sa tidigt som mojligt och sen om jag kan forsoka ta mig ut genom fonster och sen fa ut pallar.. hur jag skall komma in vet jag inte men forhoppningsvis kan de komma och skotta. Livet pa landet i en handske..
Men trots alla setbacks skulle jag inte vilja byta mitt boende for ngt. Algar i hagen, radjur i ladan och raven som smyger runt honshuset.. underbart. manblir ett med naturen sa att saga..

Valdemar hade fever i gar kvall. 100F ar inte mkt men dock fever. Sa jag skall hamta lite penicillin hos Annika vet och borja en liten kur.. Sen skall hovis komma ocksa.. antingen tues eller wednesday.. Kan ju inte ha valdemar ga runt och ha ont i tassarna..
nattis yalls

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit