Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

ja häng i nu , släpp inte greppet, viktigt att du rider relativt regelbundet nu i början så Madame vänjer sig o inser hur de ska vara.....

Vem uppfann de här med arbete..:mad: arbeta en sådan här helg med strålande sol o massa +grader.....borde vara någon lag mot det...

Nåja...får ta igen de denna veckan....Springaren har vilat 3 dagar så nu blir de hårdjobba ....medans snön är kvar...

brimmis.. ar ina den aldre? jag trodde det var winnie som var aldst? ok sa jag har huvet paskruvat men tror inte alla kontakter ar dar..
och du vet att du kan starta nar de ar utfolade, folet springer bara pa sidan hehehe..

madame madeira ar trotter.. och hon protesterade inte ens nar jag var och pillade henne i juvret i afton. hon har borjat fa lite "mjolkrander" sag det ut som, men juvret ar normalt fortfarande, Dock var jag och checkade bakandan, och hon har slappt en halv centimeter. ajaj om hon ar tidig, dock vore ju kul om hon folade nar ni alla var har.. dock det ar en manad for tidigt och inte sa bra heller forstas.. vill ju inte fa ngn liten skrutt till fol utan ha i normal tid och fullvaxt..
nu skall jag tebaks till sanghalmen. Herrn Blunder vill inte infinna sig for ngn anledning. Far val jaga ner honom och binda ihop honom.. natti natti

arbeta en sådan här helg med strålande sol o massa +grader.....borde vara någon lag mot det...

Intämmer till fullo!!! Men nu är det gjort iaf. Och rida hann jag också. Men jag somnade kvart över åtta i soffan och vaknade för en stund sen av att gubben sa gonatt och gick och lade sig. Har missat min familj totalt idag :o

Lobell- Glömde berömma dig förut. Göööörduktigt tjejen. :bow: Nu börjar det roliga ska du se.

Nu ska jag gå och duscha och tryna på riktigt.

Herrn Blunder vill inte infinna sig for ngn anledning. Far val jaga ner honom och binda ihop honom.. natti natti

Hemskt ledsen Kat men herr blunder fastnade hos mig i soffan. Vet inte varför han var här så länge men nu har jag slängt ut honom iaf.

Ina är den äldre, hela 4 år och Winnie är snorungen på 3 år :D

Om det ändå vore klart med denna eländiga blodanalys :cool: Jag stirrar på Inas mage så snart går det hål på den :eek:

Jaja, i morron är det måndag och sen står det inte på förrän väntan är över och vi kan påbörja operation bantning med gott samvete :grin:

Det var förresten nästan 10 minus nere vid ligghallen nu när jag var ner och nattade damerna!

Förstår att det kryper i kroppen........:crazy: Jobbig väntan!

Själv sitter jag o glor så ögonen blöder på bruksprovs hingstarna.....
Nääää,jag skulle ju inte ha fler föl på åååååratal :angel: men.....
eftersom det inte funkar så bra med min fyraåring hos beridaren så är jag till 95% säker på att jag tar hem o betäcker,har hittat en sån hingst :d
och så fixar jag henne iordning o visar på kvaliten här hemma i sept istället :laugh:
Jaja,tål att tänka på.......

Å så kanske jag betäcker mitt SF sto..... man ska ju inte ha bara ett föl......:p

Håhåjaja,vad jobbigt det kan bli:D

Hjärnsläpp.....

Heja Lobell! :banana: Kanoners!!

Piraja,så fina de är! :d

Voff,kul att det gick så bra idag! Såna tillfällen kan man leva länge på!

Kat, Dax i slutet på april början på maj för din lilla Madeira? Spännande!

Å alla andra jag skulle kommentera men glömt......ni får en liten banana o bump!

29 april ar date. vilket kan betyda vad som helst.. och du far garna hamta henne och folet. jag vill ju inte ha fol.. inte forrann mer saker var i ordning har och jag var i ordning lite mer. tank vad hander om jag blir riktigt dalig och inte kan ta hand om dem? mina stangsel ar shitdaliga, men forhoppningsvis kan pojkarna satta lite posts i sommar. de sa de skulle komma och gora.. forresten, om du har mojlighet, kan du pm mig den dar listan du hade. jag kan inte hitta den alls nu.. tack nar du har tid..

klockan ar 0430h de sager early bird gets the worm.. sa tidigt?? oh well, jag ar vaken, jag har coffee och miss emmakitty har gatt ut for toilet besok. Lika bra att stanna uppe nu.vraka pa ngn bra stadmusic och jazza loss.
och jag onskar er alla en fantastisk monday morgon.. toots

Strålande sol o fågelkvitter,härligt!!

Ja du kat,vill du så har jag faktiskt plats för ett sto med föl till,iår!
Jag har en stor box tom för tillfället och bete.
Min ska föla i slutet på juni så det skiljer ju ca två månader,men du har ett litet arabföl o jag ett halvblod så det ska nog inte vara några problem.

Problemet är att tar jag hem fyraåringen innan maj så har jag fullt......
Å det kanske jag måste
Efter första maj har jag två tomma boxar (4x3,5 funkar till arab+föl) då pojkarna går ut på hingstbete och efter sommaren försvinner iaf en av dom,antagligen båda.

Det tål att tänkas på!!

KL

Då har vetten Isak varit hos oss och kollat på våra flickor. Lilla nordsvenskans hälta var lite mystisk men han trodde hon gått omkull i hagen och fått inflamation i nån mjukdel/muskel. Hörde inte så noga för jag hade fullt upp med en uttråkad son. Men nu har ägaren fått en behandlingsplan iaf och det känns skönt.

Kelly var kanonsnäll vid tandkollen. Stod som ett ljus. Tänder, tandkött och slämhinnor var fina som hos en 10-12åring tyckte vetten och jag behövde inte fundera på att anpassa maten el dyl. De skulle hålla i minst 10 år till så de lär alltså överleva hästen ;) Jag bad han kolla hennes allmänstatus med hull och sånt när han ändå var där och hullet fick godkänt :banana: men hon var muskelfattig. Fast det visste jag ju.

Gott. Nu vet jag vad jag har i boxen och att allt är frid och fröjd. Väntar med spänning på räkningen. :grin:

Har konkat hem några torvbalar och pysslat i stallet. Konstaterar att den som är svag, lat och fattig ska skaffa hamster istället för häst.

Nähä..;)

Har precis varit o köpt 2st 25kg Hippo,50kg havre,25kg mineraler,
kånkat ut i bilen,kört hem o kånkat in i foderkammaren......
Nu ska allt hällas upp i resp tunna,sen så......är bara mockningen kvar och
åka ner till grannen, hämta spånbalar,kånka hit o dit!!

Å andra sidan,skulle säkert svära över hamstern oxå......:D

Nä fy farao för en hamster :eek:

Var uppe tidigt i dag och det såg ut som om solen skulle ta sej i genom molnen men icke då. Det är iaf nästan 4 grader varmt så vi får väl va glad för det idag.

Var nere vid flickorna tidigt i dag och fixade i ordning samt stirrade på magen, som vanligt :crazy:

Sen åkte jag ner til jobbet en sväng och hälsade på och drog kopior på en massa papper. Berättade jag förresten att jag fick svar från patientförsäkringen förra veckan och jag är berättigad ersättning enligt skadeståndslagen :bump:

Du har nog berättat varför du fick skadestånd men jag tycks ha glömt det...

Vill du uppdatera mig? :o

S.

Hahaha, jo när jag bröt handleden så träffade jag en staffetläkare som inte remitterade mej till ortopeden som han skulle ha gjort för bedömmning av brottet som skulle ha varit opererat direkt. Han "bara" gipsade mej och gav mej en återbesökstid efter 5 veckor för borttagande av gipset.

Nu blev jag opererad efter 7 veckor och då hade frakturen blivit värre än den var från början. Jag bröt handen 27 augusti och jag är ff sjukskriven och troligtvis blir det en tredje op och troligtvis blir handen aldrig bra pga att den inte blev opererad direkt.

KL*

Här är så segt idag. Grått och blåsigt. Fick stå och passa höet så det stannade kvar i hagen.
Efter mockningen skulle jag egentligen testa att ta en tur, men kände att jag verkligen inte hade nån lust.
Imorgon kommer bonussonen en timme tidigare så då hinner jag mocka snabbt, och förhoppningsvis är det sol som utlovat. Då får det bli en tur.
Har bråkat med Trullan i 4-5 dagar nu, så idag får hon vara ifred :)

Förresten ska ni göra revben av vildsvin, gör inte som sambon , alltså släng in dem i ugnen innan ni kollar recept på internet.
För man skulle nämligen koka dem i 2 timmar innan.
Så där satt vi igår och var vrålhungriga. Han hade gjort en jättegod sallad och när vi skulle provsmaka revbenen var de sega som skosulor :crazy:
Det gick inte att äta, så jag fick slänga ihop köttfärsbiffar.
De små hann gå och lägga sig och somna.
Så kan det gå.
Så nu ska vi kolla recept innan vi ger oss på resten av svinet.
Jag är inte så jätteförtjust i lukten av köttet om jag ska vara ärlig.
Nästa gång får det bli en vanlig gris.

Stackars Mel Gibson :angel:

Hahahaha, ja ni får kolla kokboken nästa gång det vankas vildsvin :D

Har varit ute vid mina damer och grejsat. Vi har haft pälsvård och hovvård och dom njuter verkligen när man håller på att pilla med dom, allra helst Ina. Henne skulle jag nog få pilla med en hel dag och hon skulle njuta av det varendaste sekund. Winnie blir lite otålig efter en stund och vill hitta på nå annat, hon är precis som en liten unge :laugh:

Sen tog vi en promenad runt i hagen och kollade staketet, tråden var av nere i hörnet fick jag se i går så vi tog en sväng i dag med. Sen blev det ett fasligt kutande på dom båda två! Det var längesen Ina rejsade på det där viset och dom tyckte det var kul att röja runt i snön!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21