Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Så det fungerar även om man äter fel en dag?
Vad skönt :laugh: Jag hade tagit -3,7 fram till igår och blev så besviken på mig själv när jag dök ner i godiset igen. Men då tar jag nya tag idag och skadan kanske inte är så stor :D
Härligt med någon mer som håller på med samma diet och vet hur det fungerar.

Är så trött idag att jag funderar på att lägga mig en stund och vila före jag tar tag i dagen igen :grin:

Hejja Lobell!!!:bump: Snyggt jobbat! Du ska se att snart nog hyser din donna den största respekten för dig att hon nöjer sig med att "fråga" om vändning är ok och inte ställer till någon scen i det hela. Så har Lilly funkat...hon tjurade ihop efter ca 30 minuter...alltid 30 minuter och enligt min tränare var det för att hon ansåg att vi var klara då. Med hans stöd (så jag inte skulle gå in i konflikt) jobbade vi igenom detta och fick sen hemläxa att rida länge ett par ggr i veckan utan någon rutin i det för det räknar hon ut direkt. Hon var 3 år då...jisses vilka duster vi skulle haft om jag inte haft den tränaren i ryggen :o

Detta var under inridningen då man inte ville belasta för mycket och för länge och det tog fröken rödhätta som en rutin som ej skulle brytas:cool:

Här har vi haft full storm i flera dagar. Jisses, trodde taket skulle lossna i vindstötarna och det var fullständigt hopplöst att försöka göra nåt ute. Fick lägga höt inne i ligghallen för att hästarna överhuvudtaget skulle hinna få i sig nåt av det...

Snön har sjunkit ytterligare och idag ska jag försöka ge mig ut på täkten och longera hästarna. Hoppas inte det är någon hård skare då det ändå varit rätt varmt de här dagarna.

Vi har lite oro här hemma i övrigt. Gammelhunden har börjat tackla av...äter inte mat, sover mest, går stilla och sakta...inga skutt, hopp och skäller inte heller längre. Han dricker vatten och i morse fick jag i honom en pannkaka som var över från igår. Han är i övrigt glad, positiv och verkar inte ha ont...men, ska be veterinär komma och kolla över honom i veckan. Är han full med cystor i buken (kan känna en del) så kanske vi tar beslutet att avsluta det hela innan det blir smärtor och mer obehag...han är 15 år, den lilla rackarn:love:

Äntligen en ridtur! Pålle fick ett överben på samma ställe som det ena såret som hon fixade i hagen. Dock aktiverades inte överbenet då utan det började för två veckor sedan. Hon har fått Finadyne i sex dagar och skrittpromenader. Till damens stora förtret! Idag, efter att ha rådfrågat min vet, så fick vi skritta ut uppsuttet. Taggad häst? Näääädå!!! Skritt var inte den gångart hon tyckte var populär idag! Sedan var det hästätande plastband som fladdrade i vinden som visade var den nya riksväg 40 ska gå, de var oerhört farliga. En motorsåg i skogen var en eldsprutande drake!

Hon har stått i två veckor nu, men enlig vet så går det åt rätt håll nu. En viss stelhet finns där men det ska försvinna, säger han. Igår var vi hos PL igen efter en tids uppehåll pga detta. Hade henne i repgrimma bara. Hon visade sig från sin absolut bästa sida och showade som bara hon kan. Flashiga steg och lyft svans! Såååå vacker!! Det rasade snö från taket på ridhuset men hon tyckte inte det var så farligt, de andra hästarna utom en blev skrämda av det. Det blåste kraftigt också. Zifra ställde sig intill mig med sänkt huvud och visade att hos matte är allt bra, matte tar hand om det. Vad jag :love: den hästen!

S. (som troligen har början till rejäl träningsvärk efter dagens ridtur)

Rivstartade i eftermiddag...

Rocket fick den stora äran att jobba upp ett spår i djupsnön som går till knäna, han protesterade en del men kom över det och gjorde ett bra jobb efter en stund. Lilly fick sen äran att jobba med mig i sadeln i det här spåret och sen fick hon bana upp ett fyrkantspår i djupsnön där vi jobbade lite omväxlande skritt och trav.

Skönt att åter känna energin strömma och det var verkligen härligt att pyssla med dom både före och efter jobbet sen. NICE!

Mockade sen lösdriften, slängde ut hö och sen gick jag in och fikade...då kom gammelhunden och tiggde falukorv:eek:...hm, undrar om det var sista rycket eller om han är tillbaka...nå det visar sig:cool:

och jag hoppas du gav honom falukorv?? han skall ju ha vad han vill tycker jag.. man kan ju aldrig skamma bort dem for mkt..
har har inget hant idag.. sa nu skall jag ut och gora mat och stoppa in hastar i smutsiga stall. det ar dar i morgon ocksa.. kroppen ville inte vara med sa jag gav upp lite.. oh well, man kan ju inte vara helt perfekt.. forresten sa rasade snon fran taket pa ladan sa jag kunde inte komma till godsel hog utan behova klattra.. och det gor vi inte langre..
toots

KL*

Nytt försök idag.
Jag låter korten tala för hur det gick :)

32185780.jpg

32185781.jpg

32185782.jpg

32185783.jpg

32185784.jpg

32185785.jpg

32185786.jpg

32185787.jpg

32185788.jpg

32185790.jpg

Hela rundan avklarad :)

1 vändning i början, och 3 försök till vändning första kilometern. Sen inga problem.
Äntligen!!!!
Första gången på snart 1 år, jag kommit runt.

Senast ändrad:

Kl
Puh,pustar ut efter pubtillställningen igår.Det blev så otroligt lyckat!Vi hade chansat på dyr underhållning,både rockabillyband och DJ,så det var lite nervöst när endast ett fåtal kommit vid nio-tiden.
Men sedan fick vi minsann veta att vi levde,det bara vällde in folk under ungefär en timmes tid,eftersom det var första pubaftonen för året måste vi skriva medlemskort också.Och vi skrev så pennorna glödde,folk ville in och lyssna på bandet och det var lite lätt kaosartat ett tag,fick kolla leg.på en del också men alla var över 18.Är ju noga eftersom vi söker utskänkningstillstånd.

Totalt kom 120 gäster,bland det bästa vi haft,och när vi summerat i dag hade vi en vinst på nästan 4.000:) och dessutom 119 nya medlemmar som betalade 50 kr var.Allt går tillbaka till föreningen.Vi måste inte gå med vinst men det jämnar ut sig,ibland kommer inte så mycket folk och då är det bra att ha lite plus.

Idag var det städning av lokalen och så har vi pantat/slängt flaskor och skräp.

Återstår att föra in alla medlemmar,inte alltid lätt att tyda vad man skrev för adress i hastigheten igår har jag märkt:).

Har inte orkat med något hästeri idag.Tyvärr för vädret har varit helt underbart.Vi fikade ute på bygdegårdens trappa,jätteskönt i solen.

:banana::bow::banana: Hejja Lobell!!! Suveränt ju!!!

Här har det jobbats häst med och här är bilder från det hela...se hur lite snö vi har kvar:angel:...:cool:
32185758.jpg

32185759.jpg

och jag hoppas du gav honom falukorv?? han skall ju ha vad han vill tycker jag.. man kan ju aldrig skamma bort dem for mkt..
har har inget hant idag.. sa nu skall jag ut och gora mat och stoppa in hastar i smutsiga stall. det ar dar i morgon ocksa.. kroppen ville inte vara med sa jag gav upp lite.. oh well, man kan ju inte vara helt perfekt.. forresten sa rasade snon fran taket pa ladan sa jag kunde inte komma till godsel hog utan behova klattra.. och det gor vi inte langre..
toots

:D ...självklart får den gamle det han vill ha!!! Med ålderns rätt har han lite privilegier som t.ex. inte Agnes har ;)

Detta är ju så jäkla kul lobell:)!Vad det har lossnat.Och vilken härlig backig väg du har.Men en undran:håller ni alltid ett så långt avstånd till Lasse eller håller du igen?

Kl

Med en burn out lämnade jag majonäsen, slippriga gurkskivor, hala ägghalvor och ej samarbetsvilliga salladsblad och vältrade mig ut i våren. Hela +5 grader i kvällssolen :banana:

Min jobbarkompis och tillika stallis skulle ut på tur. Hon skulle låna busen (lilla nordsvenskan är ju inte inriden ännu och dessutom halt.) Tanken var skogen men busen hade tappat en baksko så det fick bli träning på det mjuka gärdet.

Jag fick nog en religös upplevelse där :eek:

Vilken underbar häst jag har. Vilken form hon gick i. Har aldrig upplevt något sådant tidigare på henne. Hon bar upp sig så fint och balanserat trots det knöliga underlaget och det var som att rida med en sytråd i händerna. Hon varken hängde på bettet eller blev stark. Jo ibland men vi hittade snabbt tillbaka till formen igen. Stallisen lovordade oss och jag är hög som ett höghus nu av lycka :bump: :banana:

Älskade, älskade lilla Kelly :love:

I morgon ska vetten ringas. Han ska få kolla tandstatusen på Kelly och lilla nordsvenskans hälta.

Nu ska jag sväva ner och ta en smörgås, för ja...jag svävar av lycka nu :laugh:

Oj oj oj vad ni har hunnit skriva medan jag varit på vift. Jag har skummat igenom och har säkert missat en massa viktiga saker.

Skogsola; Välkommen hit, det är helt ok att kalla oss för tant här. Men bara här ;)

Tajger; En sådan där One piece skulle jag också vilja ha, de ser hur mysiga ut som helst.

lobell; Heja heja. :bump:

Jag har haft en helt underbar helg. Massor av prat, god mat och dryck. Skratt och mera prat. Och mera mat, och mera dryck. Igår var vi ute och promenerade på isen ute på Vättern. En fantastisk dag och vi avslutade med en solstund vid borgruinen på Näs (ni som läst Arn-böckerna vet var jag menar). Det blåste lite mycket men det var ändå toppen. Igår eftermiddag dök fjärde familjen i vårt gäng upp. En total överraskning och när de klev in genom dörren låg hakorna på bröstkorgen på oss. De hade rest från Visby tidigt i ottan. Snacka om lång resa för ett knappt dygns umgänge :) Ja, när de dök upp blev det då¨ännu mera mat och dricka. Ja jisses ja, vi har haft en toppenhelg!

Härligt med kul kompisar att umgås med! Och det tyckte nog de från Visby också, som åkte så pass långt för att umgås med er:)

Inga hästäventyr idag, har jobbat och varit och handlat lite stolar till uterummet. Bl a varsin Baden-Baden så vi kan ligga i solen och päsa:D

Men hästarna har gått nakna och tappat en massa päls, och njutit i solskenet:)

Detta är ju så jäkla kul lobell:)!Vad det har lossnat.Och vilken härlig backig väg du har.Men en undran:håller ni alltid ett så långt avstånd till Lasse eller håller du igen?

Haha, vi brukar hamna på efterslänten.
Lasse ångar på i ett väldigt tempo och Trullan brukar kolla runt mkt och sölar lite.
Jag rider mest på långa tyglar, och tycker att hon har tempot uppe, men Lasse är väldigt snabb.

Men då och då stannar sambon eller så travar vi ikapp, så vi ligger inte så långt efter hela tiden.

Ser ut som våra åkrar ungefär. Kanske Trullan ska ut och jobba i snön lite innan den försvinner.

Tjihoooo Lobell va ni är duktiga!! Eller rättare sagt, DU är duktig :bump::banana::bump: Måste ha känts helt magiskt skoj :laugh:

Voff, har du landat än eller svävar du på dom små lyckomolnen än? Det tycker jag gott att du kan göra ett tag till :bump::banana::bump:.

Piraja, Har du ridit nå mer på Rocket?

McMarco, härligt med en trevlig helg i goda vänners sällskap :laugh:

Ja, det kändes nästan lika kul som när jag fick iväg henne på rundan på åkern i somras. Då grät jag på hemvägen :)

Hon frustade och verkade pigg så jag hoppas att det värsta är över nu.
Jag kan gå med på lite tvekan och försök till att vända, men vill inte bli sittande på stallplan nåt mer.

Nu ska förstås sambon jobba i 14 dagar, så ska försöka själv de dagar jag hinner nu i veckan. Det är hyfsat ljust till kl 18, så skyndar jag mej när bonusbarnen kommer hem så hinner jag.
Sen ska ju de små skolas in på förskolan kanske nästa vecka om vi har tur , så då hoppas jag på mkt ridning på förmiddagar sen :)

Sambon står i köket och grillar vildsvins-revben. Är så nyfiken på hur det smakar.
Hoppas det är mums! :d

Nej, jag har tänkt mig att fortsättningen följer på onsdag och torsdag vad det gäller hans inridning ;)

Va spännande! Jag vill höra allt om hur det går och va ni gör :laugh: Åhh, va jag längtar tills det är min och Inas tur!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21