Sv: Tant och gubbe traden part 6
KL
-6,5 här nu, blåser.
I morgon förmiddag ska jag iväg till tandplågaren
Synd att man inte kan som pålle, få en stor hutt lugnade vid tandläkarebesök...
Annars är det som vanligt. Inget jobb i sikte, jagar mina JC ännu.
Pålle massakerade sin mathink (hade en upphängd hink i stället för krubba, eftersom han mördade 2 st krubbor på raken) natten till lör. Så jag fick åka till Cityg och shoppa en liten tubdrugs (stavning?) på sön. Han kliar sig som en tok när han är inne. Ute har han inget att klia sig på, busken i hagen har han nästan helt kliat ner...
I lör fick jag klippa honom på h sida + v skinka, så nu ser han lite lustig ut
På högra sidan var det inga skållor, utan massor av bulor. Ser ut som en puckelpist där
Ska ringa ut Ambulanstoriska på ons, om det inte har lugnat ner sig.
Han har ätit bra hela förra veckan, nästan soprent. Men från lör morgon dåligt igen, när det gäller hösilaget, resten äter han upp. Han är en periodare när det gäller äta upp. Ibland äter han dåligt, ibland jättebra, och ibland (mest) halvdant. Någon "dammsugare" har han aldrig varit.
Har inte varit helt hundra i magen sen han gick över helt till hösilaget i höstas, lite lös i magen.
Nu idag hade det runnit skit i svansen och på skinkor och haser, så jag fick tvätta rumpa - inget kul att göra i kallvatten...
I boxen var det en enda röra, så det är svårt att kolla konstisen (stavning?) på skithögarna.
Han har en känslig mage sedan länge, i alla 14 år jag ägt honom. Haft MKT problem med diarréer, även kolikkänningar. Han äter ProFeed för magen.