Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Nej då missuppfattade du Karin. Jag var på ett utmärkt humör och väldigt ridsugen när jag åkte till stallet. Det var Kelly, som när hon kom in i stallet började lacka ur. Hon gör så ibland. Nu rätt sällan. Och inte bara med mig. Men detta ÄR en häst som varit djäkligt tuff genom åren. Att hon får sånna här dippar ibland är bara att acceptera. Sån är hon....

JAG var sugen på skogen, för det var två veckor sen jag red där. Men fick välja bort den p.g.a tiden. Bättre 1 tim motion i samtliga gångarter än 1 tim skritt på landsväg tänkte jag. Det var inget superdressyrpass precis. Hon behövde dock få röra av sig energi. Och det har hon då nu gjort :crazy:

Hon har alltså stått i två veckor nästan och har mängder med energi och brunstar. Beskrev ju hur hon levt rövare i hagen den sista tiden. DET är orsaken till dagens misslyckande. Jag tappade sugen först efter att ha försökt vara damen tillags utan resultat. Jag är ju van vid att hon har dessa dagar. Men det är inte kul. Även hästar har ju sina dåliga dagar. Kelly kan ha usla dagar. Hon har haft dagar så usla att folk vägrat hantera henne. Hon har av vissa ansetts som farlig en gång i tiden. Tyvärr glimmar det där till ibland men dock i en väldigt mild form. Så merparten av det vi gör är framsteg. Men det går inte att komma ifrån att det är en kaxig, vass och hormonstinn häst. Särskilt under brunst. Som sagt så är det säkert över i morgon och då är jag kär igen.

Lite får man väl klaga, hon gnäggar säkert en massa gojja om mig i hagen ;)

Det blir inte som man tänkt sig alltid...
Här blev det en stunds tömkörning, både på raka spår och lite på volten. Matte orkar inte springa på de raka spåren:o Pålle var samarbetsvillig, och gjorde bra övergångar på röstkommando.

Nu ska jag iväg och jobba ett par timmar till:(

KL*

Här skulle vi bara prova nya bettet och bröstan. Tänkte inte gå utanför stallplan, men det ville Trullan, åt motsatt håll t.o.m!

Så en liten sväng blev det, och bettet verkade populärt. :)

Nya grimman:

32152626.jpg

32152628.jpg

Och det blev gamla pallen, för jag drog inte åt gjorden så mkt så ville inte chansa med lägre pall än normalt

32152631.jpg

Kom igen matte, så drar vi!

32152635.jpg

32152640.jpg

Tänk vad lite som kan göra matte glad :)

32152637.jpg

Senast ändrad:

jag trodde också fång där i början. Usch - jag tycker det verkar vara ovanligt många som drabbats i år (i alla fall flera jag har kontakt med). Delar ni den uppfattningen?

Förresten - fjording som är arab-wanna-be har jag inte upplevt :d

Go kväll...

Börjar men att grattulera Kat till att det "bara" var en hovböld... Vid plötslig hälta hos häst så föredrar jag defenitivt just den diagnosen... Fång vill jag aldrig mer ha på en häst efter att förlorat min älskade Morsan i det förra året.

Sen fortsätter jag med att säga att kaoset på jobbet fortsätter.... Men jag är ståndaktig..:D Nope.. jag tänker inte ta chefens jobb.... No way....

Men fram tills att jag går över till den nya tjänsten som IB (1 maj) så kommer jag att fortsätta att ha två heltidstjänster... om de inte lyckas skramla fram någon stackars själmordspilot som är villig att kliva upp på chefens tomma stol.

Damerna får av den anledningen stå åt sidan ett tag till... I alla fall när det kommer till genomtänkt träning. Men varje kväll tar jag in dem i stallet en stund för att de i alla fall skall få daglig hantering...

Det blir lite av en mental rening när jag donar där ute... Det är en stund som blivit väldigt viktig nu.... Men snart ser jag ljuset i tunneln..... Snart är det plusgrader... och mjukt i backen och jag har ork och tid till hästträning igen...

God Kväll! Skönt att det bara var en hovböld Kat!

Haft en urjobbig jobbhelg + att jag jobbat måndag och tisdag. Ska bli intressant om jag landar i detta snart så jag kan bibehålla lite energi till kvällen så hästarna för se lite mer av mig än bara som mattant :o . Nåja, lite pyssel har jag åstadkommit även om jag inte suttit upp alls sen sist.

Vi har plusgrader...jisses Amalia!!! Haft det i flera dagar och det tjocka snötäcket har sjunkit ihop med flera dm:idea:... Ser ut som om luften gått ur snön, liksom...det ger hopp om att vi snart kanske kan komma ut i skogen igen då...*håller tummarna*

Jag har sökt en vidareutbildning inom verket...kom med i första uttagningen och har gjort ett test på 166 frågor samt fått tid till psykologsamtal...:crazy:. Går det vägen så har jag 8 veckors utbildning framför mig varav 4 i Örebro. Det blir således mer vila för hästarna alltså...:cool:

en undran bara , vilken avdelning skall vi skicka blommorna till:laugh:

hoppas att du inte går in i väggen...låter lie farligt de där men du är ju medveten om det:p

Nä... väggen har jag tänkt undvika.... om jag kan .... been there! done that!...

Så det har jag inga planer på att upprepa... det är 8 år sen nu så jag har inga planer på att ta en repris på det.... Litar på att jag känner igen varningstecknen..

ja ja vi får väl se:angel: du väntat således till de blir barmark o varmt med hästarna.... är de inte lite tantvarning på de :laugh:

Har aldrig någonsin betvivlat mitt värde som människa :angel: Är man bäst så är man bäst :rofl:

Nu är iaf gipset borta för den här gången och jag är sååå glad att va av med det även om det bara var 14 dagar som jag hade det.

Men det är inte klokt va det hann stelna till i handleden igen, jösses säjer jag bara! Fick med mej en gul liten boll med trolldeg som jag ska träna med.

Sen har jag varit i väg och ruskat om volangerna igen och dom blev verkligen omruskade idag :eek: Hur jag ska orka ut till flickorna vette tusan men det ska väl gå på nå vis.

Sällar mej till gratulanterna ang Valdemar, tack o lov att det "bara" var hovböld!

KL
Dagens inspiration. Boken "TRAIL" av Lars & Mia Bräve. Rekommenderas!

Väggar ska man gå runt!
Syrran: Vad är IB???

Änligen börjar det vända och våren står på tur att ta över skitvädret. Underbart!
Har varit frånvarande nu en månad pga sjukdom men nu är vi på gång igen. :D
Red dressyrträning i går och det gick kanon i slutet, efter lite bockningar och sparkar i väggen, rena stofasonerna. :eek:
Hoppade i dag och jösses vad dyr han är nu, förra veckan behövdes två varv för att få stopp på honom, så överpigg var han. Tur man inte är rädd för högt tempo :grin:

Har lite negativt oxå men det tar vi en annan gång. Just nu njuter jag av en myspålle. Är sååååå glad just nu.

Tänkte ni behövde lite positivt nu efter allt elände.

Fast har hon stått i två veckor så är det fullt förstligt att Kelly är lite off det är min oxå efter vila.
Ut i skogen i stället för det tränar henne bättre både fysiskt och psykiskt. Sen slipper ni starta bråk som ingen vinner. Heller njuta är slåss.

I morgon blir det skogen. Nackdelen för mig är att jag har varit ensam hemma med sonen i 1½ vecka så jag KAN inte rida ut. Sonen är bara 5 år så jag får motionera Kelly på gärdet där han kan vara med. Allternativet är att passa på när han är på dagis. Men där får han bara vara ett par timmar så tiden är knapp. Eftersom vår vanliga väg till skogen är avskuren pga skogsavverkning så får man ta en omväg på 20 min skritt enkel väg och det hann jag inte idag. Men i morgon så....

Sen kommer ÄNTLIGEN sambon hem i morgon kväll :banana: Jag är friiii.....

Ja ston kan ha humör om de vill. Låter som om du hade samma problem som jag idag. Ystra, hormonstinta vårston är kuliga ;)

Kul att se lite bilder, säger som alltid att Trullan är så fin. Och en duktig matte har hon också :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka