Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Gött att det gick bra :D

Jag är intresserad av lite kurs, sånt kan man aldrig få för mycket av. Iofs beror det på när osv. Men avståndet är inga problem för mig.

Nä, ha det gott så hörs vi om en vecka eller så.:p

Ponnytant - kul att det gick bra! Visst vill man bara lära sig mer;)

Kul om det kunde bli ett litet "läger".

Kat - bra att höra från dig. Tråkigt med knäet, hoppas du bättrar dig snart.

God morgon

Njuter av tystnaden i huset... Hundar och hästar har fått sitt och Husse har dragit i väg till jobbet.

Nu väntar jag på hovslagaren som skall dyka upp om dryga halvtimmen.
Men han är av den punktliga sorten... Han brukar komma exakt på minuten som han avtalat... Mig veterligen har han aldrig varit sen.....
Fått ställa in har inträffat... men då har han alltid ringt dagen före och meddelat.
Någon gång har han varit för tidig.... Då sätter han sig i bilen och tar en kopp kaffe och väntar tills avtalad tid infunnit sig....

Fram tills han dyker upp så slöar jag lite här och njuter som sagt av tystnaden..

God morgon! En duktig hovslagare, en sån har jag också. Bra med hästarna, engagerad om det är nåt problem, i tid!

Hästarna är ute, det är dags att åka till jobbet. Idag blir det kålsoppa med frikadeller till pensionärerna:)

Så.... Nu är hovikyren avklarad... Båda hästarna skötte sig fint... Loppan gjorde ett litet försök att bryta sig loss ur hovis bastanta grepp... Han höll i och jag korrigerade.... Sen stod hon som ett ljus...

Bäcka är aldrig några problem.... Men så var hennes uppfödare hovslagare också.. så hon har fått träning från scratch så att säga... Till skillnad mot Loppan som aldrig lyft en hov för någon tills hon kom till mig dryga året gammal.

Stallet är mockat... Hästarna utsläppta...

Nu är det dags att ge sig i kast med ytterligare en arbetsvecka.....

Morronbestyren hos pållarna är avklarad, frukosten för mej och gubben är oxå avklarad och hundarna har fått frukost dom med :D

Mulet och runt -4, fåglarna kvittrade som bara den när jag var ut så nu banne mej är det snart vår!!

Tog svettrakan och drog av Ina lite päls, Winnie fäller ff minimalt men hon kommer väl i gång så småningom hon med.

Nu ska jag slurpa i mej kaffet sen bär det av mot staden och titta på äldste barnbarnet Theo 9 år som ska spela sportlovsfotboll!! Klart farmor är med och hejjar :D

Senast ändrad:

Skönt med bra hovis, det har jag med. Skönt att jobbfrågan är avklarad, Känns det inte bra i hjärtat så är det bäst att backa direkt :laugh:

Godmorgon... Idag lyser solen och himlen är blå, jag borde rimligtvis ligga på plus hos Kamel eftersom jag söndagsstädade han box igår:laugh: men med honom kan man aldrig vara riktigt säker....:angel: Idag ska jag skriva om Drottning Kristina och vara både klok, underfundig och analyserande kritisk=) för att inte förglömma korrekt i sakfrågorna och allmänt påläst....:crazy:

Iaf, här taggar vi inför kommande sportlov nästa vecka , för då är planerna att försöka sätta igång pållarna efter vintervilan... ska bli både kul men lite spännande, är ett bra tag sen man satt upp på långbente herren..... :o

Har inte sett air-bag-västen live men har kompisar som trivs med den. Men tänk om inte air-bagen löser ut....då gör det ont. Själv har jag dotterns gamla väst. Skulle aldrig sitta upp utan väst.

Ja nu har vi kommit hem igen från fotbollen och Theos lillebror Nanne var visst oxå med :D Dom var jätteduktiga och det är ju så kul att titta på när dom små spelar. Jäklar vilken inlevelse dom har!

Gubben min hittade en annons om halmrundbalar på Blocket som han ringde på men jösses va dyrt :eek: Vi köper lika stora hörundbalar billigare så vi får väl ösa in hö som dom får skita i istället :angel:

Nej nu tror jag att jag ska gå ut och hitta på nåt med kusarna för solen skiner så härligt :bump:

Men vilket underbart vårvinterväder :bump: Nu blir jag så där härligt vårreligös igen, halleluja!

Nu har vi myst och vi har putsat och vi har grejsat! Gubben var så bussig så han tog fram traktorn och mockade i hagen :love:

Winnie är så jäkla rolig när han kör med traktorn i hagen. Med skräckblandad förtjusning går hon så nära hon törs innan det blir ett bocksprång så det pruttar och smäller där bak sen bär det av i full fart en sväng sen tillbaka och gå så nära hon törs, bocksprång och i väg :D Ina tycker bara att Winnie är fånig ;)

Sen sågade jag ner lite sälg och asp och släpade ut i hagen till flickornas glädje. Så nu står dom och mumsar kvistar och bark :laugh:

Rekomenderar verkligen att lägga in nersågade träd till era kusar! Men inte björk eller ek.

Ja,jag blir också populär när jag släpar in träd i hagen:).Har lagt in ett par idag jag också.

Här är "stillastående" väder,grådisigt,-3.Skönt bara man rör på sig.Kände inte för ridning men båda hästarna har varit ute på promenad i em.Vägen var hal för H. som inte hade bootsen på i bak så vi vek av in i skogen,det tycker hon är kul.Ett isbelagt dike tog hon sig över med ett skutt:).

Det är så underbart att dagarna är längre!Man behöver inte stressa för att hinna det man vill göra i dagsljus även om man som jag idag tog sovmorgon och inte gick upp förrän nio.

TANT CAMP INFORMATION....

Fortfarande pa gang, jag stadar som en idiot och ramlade ner fran trappstegen idag.. tur det inte var sa langt.. Jag far nog ge upp att torka hyllor hogt.. I alla fall, ngn foreslog, OM vi har tack(Horseysaker, allt fran benlindor till sadlar/selar) liggandes som inte anvands for en eller annan anledning, stoppa i lada och ta med er. Om det finns plats forstas. Nu vet jag inte om ngn behover sadlar, men kanske gjordar eller paddar.. |Trans ar ocksa populart.. Sjalv letar jag efter ett "delta" till Valdemars pelhambet sa jag kan anvanda en tygel endast.. Brun svart spelar ingen roll.. Ja sana saker, jag har grimmor som ar splirrans nya, och paddar/vojlockar.. Behover trans i ponnystorlek/cob ja ni fattar idean..
Sa har ni saker som inte anvands bara packa sa har vi tack exchange ocksa.. lovar inte att allt blir salt, men man kan ju prova..
Annars ser det lite daligt ut med hagtillverkningen, dock ar det trad som skall ner. Mkt sno annu, tror inte att det kommer att smalta bort om vi inte far + varje dag i en manad.. Men det finns att gora, sa ta era HANDSKAR, era verktyg (godselgrep behovs) er mat sovsack etc etc, och sa har vi party..

Jag ar fortfarande inte i form, men ar har nar modem later mig vara har.. Har just inge ork annu.. Har ni fragor om campen, ring garna 070-576-1796, for svarar gor jag..

Tant Ponny, ja tack jag kommer med Mirri om det ar overnatt, Han ar valuppfostrad... Ock foreslar Dingle, dar kan vi fa sovplatser och sant ocksa.. Inte dyrt heller..

Och sa de STORA nyheterna for dagen.. !!!!! Lordag handlade jag, och kopte en liten Lotto pa vagen ut.. Idag var jag hamtade foder, och checkade min lottoticket.. och JAG VANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan ni tanka er, jag har vunnit pa lotto!!!! En hela 9 kronor rikare ar jag nu woohoo!!!!! (52 kronor minus insats pa 43). Sa nu hoppar jag runt som en idiot sjungandes....tror jag slog i huvet ocksa nar jag ramlade av pallen..

halsningar fran darhuset i varmlandska skogarna dar vargen springer pa gardsplan och radjuren gar in i ladan och ater upp mitt ho..

Ta det nu LUNGT med städningen Kat!Inte meningen att du ska vara slutkörd bara för att ett koppel tanter kommer och våldgästar dig.

Nej,det är kanske inte så troligt att marken hinner tina på veckorna som återstår,ni har djup tjäle förstås.Synd att vi inte kan hjälpa dig med hagen till fölet men du kanske kan använda de vita snabbstolparna i plast om det inte hinner ordnas innan fölning?

Bra det där med hästsaksloppis,kanske någon vill köpa min sele som var för liten t.ex?

Och hur ska du fira den stora vinsten:D?

Då var stallet kvällspyssel avklarat. Hade en häst som for runt i hagen som om hon var besatt av djävulen. Helt otroligt vad den hästen kan göra krummelurer. Helt ursinnig verkade hon. Men så fort grimmskaftet kom på så gick hon lugnt med in som ett lamm. Älskar denna häst så :love:

Filip och jag tog oss ett kvällsmys med henne och ÄNTLIGEN fäller hon. Vänta ett par dagar så lär ni höra en annan ton från mig om den saken. Ser redan framför mig veckor av spotta hår ur munnen och lurviga kläder och utrustning.

Här kommer ett litet hemma-hos repotage från kvällens stallövningar:
Jag tycker att hon äntligen har fått tillbaka ett trevligt hull eller inbillar jag mig? Önskar bara att man kunde köpa muskler på säck på GG också. Men nu börjar hon väl se okej ut?

190280_203063136372794_100000073277627_819363_7183127_n.jpg

185702_203067623039012_100000073277627_819384_4947909_n.jpg

183232_203067659705675_100000073277627_819385_1444191_n.jpg

Missade men var den där kursen i Dingle?? Jag bor ju jättenära! Inte ens en tim bort. Vi kan ju sova hos mig för tusan. Party???

Älskar Dingle när det gäller alla hästgrejjer de fixar. Gick löshoppningskurs där med min Preston. Har en kompis som jobbar som någon typ av stallchef där. Fö min och "Prellens" gamla tränare :)

Så jag slår ett STORT slag för Dingle. Men även andra alternativ är okej.

När jag blir en tant så ska jag också köpa en pall (och en häst) och joina er.. Härligt gäng!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka