Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Äntligen hemma efter en trevlig, men lång dag på Skandinavium! Träffade ju Ponnytant, som ni redan fått information om (Tack för komplimangen:o Ponnytant är inte tokig, hon heller;) ) Vi fikade och pratade häst, och hade nog kunnat sitta i många timmar till:) Så jobba på ditt förslag, Ponnytant! Hästarna hade inte blivit nattade, fast de är lika glada ändå, även om nattmaten kommer kl 1...

Quse, kul att du gillar vår gård!

Syrran, vilket huvudbry:crazy: Men du är ju redan halvvägs där, låter det som...

kl.

Var är ni? I I I I N G E N har skrivit på åtta timmar:confused:

Okey ska erkänna att jag inte har varit speciellt flitig att skriva själv på sista tiden:o men det har varit mycket ett tag, men jag har läst nästan allt.

Ska ju börja nytt jobb imorgon och har haft fullt upp med att avsluta det gamla ordentligt. Jobbar som förskollärare och ska byta arb.plats och kommun.
Det ska bli sååå roligt att börja på den nya förskolan.
Ser fram emot nya pigga glada arbetskamrater,nya glada nyfikna barn,härliga lokaler och 3000 mer i lön :)

Mammas lilla hjärta 2 1/2 åringen åkte igår från sitt sorglösa liv som förvildad lurvig nordsvensk ponny till make over. Nu ska det bli en in/välridet halvblod som ska glänsa på treårstest i maj:):)

Jag saknar också Kat men sett att hon övergivit oss gamlingar för seniorsidan:eek:

Idag ska vi åka och titta på ett ev.nytt stall för 4 åringen trots att vi har det bra där vi är.Men det är svårt att få tid i ridhuset etc. och svårt att kunna träna ordentligt för det är meningen att hon ska gå kvalitetstävl. i aug.

En kopp kaffe till o lite disk väntar. Ska se om jag kan få in lite bilder i eftermiddag. Ha en bra dag allihop

Har Kat kanske råkat ut för denna i de värmländska skogarna?
kretavarghst099.jpg

Jag har haft sovmorgon! Jätteskönt!

Lycka till med nya jobbet! Spännande med hästen. Du får lämna regelbundna rapporter hur den utvecklas.

nej jaghar inte overgivit ngn, har bara inget att saga langre.. plus visit till hospitalet plus stod pa oronen fredag och slog sonder kna, och for att inte glomma ett modem som inte fungerar som det skall.. hast liv ar inte, ta ut ge mat ta in.. oh well..
jag laser nar jag kan vara online mer an 2 minuter men det ar allt..
ha det

Usch å fy, hoppas att ditt knä blir bra fort då så du kan rida vidare på pållarna.

Själv är jag inne på sista packningen inför resan :D. Måste bara iväg o köpa hänglås till resväskan, dumt att ha den öppen :grin:
Kommer att sakna mina pållar hela veckan, men gubben är hemma o tar hand om dem. Om jag kommer sakna gubben??? :p Äsch, han har jag haft i 16 år o pållarna i två år :angel: Plus att vi kan prata i telefonen :D Han ville av någon underlig anledning inte följa med på resan. Han är lite som Ferdinand, "-Jag trivs bättre hääär där jag kan ha det lugnt o skönt...." än att flänga runt på turistorter med pooler o palmer :eek: Bra, för då behövde man bara arrangera lite hästvakt, han sköter om det mesta.

Nä ut o mocka med dig, släpp datorn :devil:

Kl

Hej på er alla vänner.... jag har inte övergivit er heller men jag har så svårt att hitta rätt studietekning så jag bara pluggar.... hela tiden.... skriver på ett arbete eller samlar info om kommande arbete.... pluggar inför prov och skriver fördjupningar...

Tur att min familj numera är ganska självgående och att töserna är duktiga i både stall och med pållarna...för El Camelo är inte glad just nu, min och hans tid är kraftigt reducerad och han ser på mig med onda ögat vid intaget på kvällen:(

Riktigt kul att du är tillbaka!!!!
Själv har jag nu ridit 3 dagar i sträck efter att nästan ha haft en ridfri vinter. Det känns både här och där! Idag ska jag INTE rida!

Usch.... hoppas att knät snabbt blir bättre...

Och visst går det i vågor... Mellan varven har man både tid och lust att skriva... och sen kommer det perioder när man precis som du säger.. inte har något att säga/skriva...

Du får smygläsa här mellan varven och sen komma tillbaka när lusten och orken infinner sig...

Säger det samma till dig som till Kat.....

Ibland finns det saker i det verkliga livet som är viktigare än att skriva inlägg i ett forum.... *vet*.....

Vi får ge oss till tåls och så dyker du upp igen när tiden finns...

Så.... Nu har min kära vän begett sig iväg hemmåt....
Vi har dryftat mitt tjänstemässiga problem hela helgen över alldeles för många glas vin...;)

Men det har varit nyttigt och jag har kommit fram till ett beslut...

Jag kommer inte att ta arbetsgivarens erbjudande i nuläget.
De får lysa ut både min och chefens tjänst och så får de se om de får några kompetenta sökande...

OM de inte lyckas med detta får de återkomma till mig....

Jag har försökt analysera situationen.... och jag har kommit fram till att jag i dagsläget INTE vill ha chefens stol.....

Jag fortsätter att se fram emot min nya tjänst som IB och betydligt mer fritid än vad jag haft de senaste åren.... Det är betydligt mer värt än pengar....

Senast ändrad:

Till både Cizma och Tant kat!

Ni kommer igen när ni känner att tiden och lusten kommer igen. Vi saknar er, så vi har något gott att vänta på :laugh:

Det tror jag är klokt Syrran. Grattis till beslutet, känns det rätt i hjärteroten så är det rätt också. :)

misstänkte att de skulle bli de besluet :D :bow: ibland blir man klokare med åren...

visst har du rätt...arbetet har man ju för de medel de generar till de som egentligen är livet.

Nå..då kan vi återgår till de väsentliga då ..:laugh: inkörning o inridning av Frk Grå...o strövtåg i skogen med bössa o hund....o de flesta dagar utan en massa huvudvärk o bekymmer...:laugh:

Typiskt bara för att jag inte hade tid att vara på datorn så såg jag ditt pm först nu:crazy:
Hade vart skoj att träffa dej igen men det går väl fler tåg.
Hade i alla fall en trevlig dag där fast det blev ju liiite att bära hem:o

Sitter nu och slöar lite efter ha varit ute på pållarna.
Hoppas att alla haft en bra helg.

Kat Hoppas att det inte är alltför illa med dina knän.

Syrran :Skulle gissa på att några har gått miste om en bra chef:) men bra att du känt efter vad som blir bäst för dig.
Ska bli så spännande att följa hur du går vidare ned fröken Grå(som gubbtjyv kallar henne)och den lilla.

Blev så glad att Kat och cizma inte har övergett oss helt.

Jag har ridit korta skritturer både igår och idag,rätt nöjd med det eftersom jag jobbat också.Igår kom vi över isen(där hon stannade sist)utan stopp:).

Däremot har hon börjat krångla när vi ska in i stallet även från framsidan,ibland blir jag galen på den hästens istadighet:mad:,nå in har vi kommit i alla fall!

Ställde till det för mig när jag skulle av efter turen idag.Jag är så klumpig när jag ska av,kan inte hoppa snyggt utan hasar ner längst sidan och idag lyckades jag fastna med västen i framvalvet.Som tur var (i detta fallet!)kanade sadeln med så plötsligt låg jag på ändan på backen:eek:.Även tur att jag inte tog emot med onda handen och H.tog det hela lungt,trots envisheten är hon är en raring ibland den hästen:love:,har jag sagt det:)?

ha ha...flåt...men fick en bild i skallen med en häst som for iväg med maatte hängande på ena sidan vilt ylande :p sicken tur du hade att gjorden slaknat så pass o hoppas sötnoseb H fick en bamsemorot för gott uppförande...:)

de kanske finns tomtar på loftet....eller annat oknytt som H tycker är otrevliga....du får ta ut en schaman o göra besvärjelser mot oknytt..:p

Jepp... det är tanken.... och under tiden vi återkommer till säsongen för bössa och hund... så kanske en och annan timme även kan ägnas åt en liten rödhätta..

Även hon skall ju köras in är det meningen. Men först är tanken att Frk Grå skall komma i arbete....

I morgon är det dags för ett besök av hovslagaren... Vidare väntar jag fortfarande på de där utlovade plusgraderna som förhoppningsvis skall göra underlaget lite mer angenämt att arbeta häst på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att inte vara så sentimental
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • ChatGPT