Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jisses, ibland önskar man att man sorterade skruvar på ett lager, eller hur.... :p
Lycka till med vad du än bestämmer dig för!

Godmorgon!
Ännu en jobbar natt avklarad. Köpte färska frallor på vägen hem som jag ska stoppa i mej nu. Pållar ute med varsin hö hög.

Kan meddela att herr nsv mår riktigt bra nu,han har dock haft redigt ont när han kissat,har iakttagit honom noga o jag ger mej f-n på att han kissat ut om inte sten så iallafall grus! Men nu så börjar han bli sitt gamla jag igen!:laugh: Nu får han äppelcidervinäger,2msk/dag som sägs ska förebygga den här sortens problem,jag väljer att tro på det och ger det en chans iallafall!!:angel:

Syrran och Yrrol,när jag arb som samordnare så önskade jag oxå många gånger att man sysslade med något fridsammare,tex sortera skruv eller något...... MEN å andra sidan,när det är som j-ligast och man ror det iland så mår man ju så himla bra,eller hur? Tror det skulle bli trist utan dessa utmaningar! Men visst tar det mkt energi ,ibland nästan mer än man mäktar med,men på nåt konstigt sätt så fixar man det. Det är väl den känslan o tillfredsställelsen som gör att man fortsätter, antar jag.
Hur du än väljer så,lycka till!!

Jag tror inte att din fritid är din i alla fall och jag tror att du redan gjort / gör ett hästjobb. Ofta är det också "friare" att slippa vara tillförordnad.
Jag gissar också att du har bestämt dig och att du ser jobbet som ditt.
Det är alltid möjligt att hoppa av - inget (jobb-beslut) behöver vara livsavgörande.

Oj vad mkt strul!
Ta det jobb som känns rätt i längden.

Själv har jag haft en del ångest sista åren att besluta vad jag ska satsa på, och har inte bestämt än.
Jag har våren på mej att bestämma vad jag ska göra.

Idag fyller sambon 45 och imorgon fyller mamma 65. Tyvärr kan jag inte vara med henne, men har skickat bud med blommor, vilket hon kommer bli glad över.
Sambon är förkyld och kanske med lite tur kan han sluta runt 14 istället för 20, så det blir lite mys med pizza och tårta.
Liam 4 år är nu jättearg att pappa fyller år, för han vill fylla år och få paket idag :cry: Han fyller tydligen 32....

0 grader och sol :)

Fan va gött det är när man ror det mest omöjliga i land! Förstår att du har ett väldigt huvudbry nu med beslutet som ska tas.

Jag brukar alltid säja att det är bättre att prova på och hoppa av än att ångra sej när det är försent.

Senast ändrad:

Men va ljuvligt det är ute i dag, fast det är alldeles mulet!! Nere vid ligghallen var det +2,2 på mätarn och skithögarna var helt tinade inne när jag mockade.

Blir det så här skönt framöver får då täckjackan hänga kvar under trappen, då räcker det med tröja, härligt :D

Flickorna fäller mer o mer för varje dag, Ina är lite stingslig men det beror nog på att hon har börjat brunsta så smått och lösa tänder i nederkäken och pälsbyte. Men det är inte värre än att hon är lite kinkig, mest mot Winnie som bara jävlas hela tiden.

Men nu ska jag sörpla kaffe och titta på skidor från Holmenkollen :laugh:

Va skönt å höra att gamelgubben är bättre :bump: Jag tror stenhårt på dom gamla naturliga medikamenternas verkan. Så länge man inte ger sej in på dom farliga grejerna så ser jag inget hinder att prova.

Hohoooo Kat, har du snöat inne?

Oj oj, jag förstår att du fick lite att tänka på. Jag sitter också som en slags samordnare på jobbet och det är mer än lovligt svettigt utan att jag dessutom "dras" med någon direkt chefsposition.

Välj med hjärtat! Och lycka till :)

Instämmer i kören som ropar över de värmländska skogarna; Kaaaa-aaaaaaaat!! Var håller du hus? Kom och var med oss igen

jaha du:) har varit där du är nu o tänker inte säga gör si eller så...

som du själv säger ...du kommer inte att ha mycket till fritid...jag fick nog efter 2 år o avsa mig chefsjobbet....efteråt har jag räknat ut att arbetstidssnittet låg på ca 62 i veckan...

men du har ju en fördel...du har själv organiserat om så de slipper du ju i stora drag..o har ju liksom facit på hand...

allt kommer ju ner till hur o vad man vill ha av livet...livet levs här o nu i denna sekund ....inte i går o inte om ett tag...

man får helt enkelt spalta upp vad är viktigt för mig ..hur villl ja att livet ska se ut...vad vill jag hålla på med...

de är farligt att säga ..de ska ja göra då o de ska jag göra sen....vi vet ju inte om sen kommer en gång eller hur de ser ut då...

en rolig parentes när jag avsa mig jobbet o tog tillbaks mitt gamla ...var att enda kommentaren av folk över de var....men du går ju ner i lön...

javist gjorde jag de..men va ska man ha pengar till om man inte har tid eller möjlighet att göra av med dem på de du tycker är viktigt...

Du vet ju vad jobbet innebär o vad de kräver i tid o jobb....o du vet hur du vill ditt liv ska se ut....kommer de att i stort sett överenstämma så är ju svaret klart om inte..tja...vad eller vilket överväger....

avundas dig inte funderandet men är nödvändigt...en hel del kommer att sättas på spel....vinsterna kan vara stora men även förlusterna....

nu är ja ju inte orolig precis för din del...:laugh: tror nog du redan har de mesta klart för dig.....

hur du än gör så gör du rätt .....inte så dumt va...:laugh:

Jobb kan ju verkligen ge en huvudbry ;) Som flera sagt, gör det som känns rätt just nu, man kan alltid ändra om det blir för slitigt.

Jag har också kört igenom varianten med att ha höga positioner, jobba ihjäl mig (nästan) och därefter dragit i handbromsen och hoppat av karusellen. Nu har jag ett jobb och liv som är utmärkt, mycket mindre i plånboken men mer tid att göra av med det som kommer in:p

Cho3 Skönt att gubben är bättre

KL
Har äntligen kommit i kapp med läsandet, och minnet är som vanligt mycket bra, men extremt kort:o

Idag har jag testat att rida med bomlös sadel på prinsessan, jag har en på lån (tack Gubbtjyv för idén) så att jag kan kolla och se hur det fungerar. Måste säga att den var extremt skön att sitta i. Skillnaden på prinsessan var framförallt i galoppen där jag tyckte att hon tog för sig mer, annars kunde jag inte märka något speciellt. Men jag provar den ett tag och ser vad som händer.

Och +1 grad och mulet så varm blev man :laugh:

Avslutar med Kat anrop - var ääääär du Kat?

Är oxå sugen på en bomlös som extrasadel.

Nu är sambon äntligen på väg hem med pizza! En av småhuliganerna har somnat i soffan :)

Han råkade nämna att det öppnat en Hööksaffär bredvid Citygross i Nyköping, och eftersom han tagit ledigt imorgon, så kom jag på att vi måste åka och storhandla :idea:
Livsfarligt att ha hästaffär bredvid mataffären.....

KL
Dagen har spenderats på Eurohorse. Blev kär i en frieser och hade date med Tajger (fick inte tag i dig Pinto, hade PM:at telefonnummer och allt...... får bli nästa gång). Kan meddela er andra att IRL är Tajger lika stilig som sitt stall.

Lite shopping blev det. En skitful, men bekväm, lättviktshjälm (jag är egenligen konservativ och gillar de där vanliga i sammet, men den nya känns knappt att man har på huvudet och jag kan tänka mig att det kommer att sli stor skillnad i sommar). Fick tag på två par sköna skinnhandskar för 100.- spänn styck och ny bok om trail. Gluttade i den på taget på väg hem och blev sugen på att bygga bana NU! :)

Dottern ska ut på resa så jag är ensam om hästen i veckan - HA!

Vill absolut se kort på dej i din "skitfula" hjälm :rofl: Ja frieser är nåt alldeles extra, en sån ska jag ha i mitt nästa liv :D

Ok. Han får 11 kg hösilage (ts60%) nu + 1 kg lusernpellets, ½ kg lusernhack (cavikt).
Nästan soprent i båda box och hage (går själv).

Du kan inte tänka dig att sätta ut en hösilagebal i hans hage om han ändå går själv? Testa och se om han blir mindre hungrig?

Mina två varmblod går iofs mest på lösdrift och äter i stort sett bara hösilage. Får lite av Granngårdens kraftfoder ibland (som godis mest)
Har fungerat över förväntan och har inte heller behövt slänga ngt hö, var rädd för det annars.

När mitt sto gick ensam hade hon oxå egen bal, lite rundare blev hon, men kanske mest för att hon inte blev så mkt riden.

Har aldrig hungriga eller griniga hästar längre, behöver inte vara orolig för att komma sent eller behöva stiga upp tidigt :angel:

Thermobar vattentunna och fri tillgång på hö har verkligen gjort min hästhållning smidig :bump:

Har egen gård så det kanske förenklar det hela förstås.

Vi betalar 300:- för en stor hösilagebal, räcker 3-4 ve just nu.

Ja visst är det smidigt med lösdrift, rundbal och tempererat vatten (har Bole-tunna)

Det är sovmorron varenda dag :bump::banana::bump:

Senast ändrad:

Har du rundbalsnät förresten? Då slipper man en massa spill = det blir billigare + att höet räcker ännu längre :D

nej något nät har jag inte, visste inte ens att det fanns förrän nu :)
Kanske kan vara ngt, måste läsa in mig på det.

Tack för tipset :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023