Sv: Tant och gubbe traden part 6
jaha du
har varit där du är nu o tänker inte säga gör si eller så...
som du själv säger ...du kommer inte att ha mycket till fritid...jag fick nog efter 2 år o avsa mig chefsjobbet....efteråt har jag räknat ut att arbetstidssnittet låg på ca 62 i veckan...
men du har ju en fördel...du har själv organiserat om så de slipper du ju i stora drag..o har ju liksom facit på hand...
allt kommer ju ner till hur o vad man vill ha av livet...livet levs här o nu i denna sekund ....inte i går o inte om ett tag...
man får helt enkelt spalta upp vad är viktigt för mig ..hur villl ja att livet ska se ut...vad vill jag hålla på med...
de är farligt att säga ..de ska ja göra då o de ska jag göra sen....vi vet ju inte om sen kommer en gång eller hur de ser ut då...
en rolig parentes när jag avsa mig jobbet o tog tillbaks mitt gamla ...var att enda kommentaren av folk över de var....men du går ju ner i lön...
javist gjorde jag de..men va ska man ha pengar till om man inte har tid eller möjlighet att göra av med dem på de du tycker är viktigt...
Du vet ju vad jobbet innebär o vad de kräver i tid o jobb....o du vet hur du vill ditt liv ska se ut....kommer de att i stort sett överenstämma så är ju svaret klart om inte..tja...vad eller vilket överväger....
avundas dig inte funderandet men är nödvändigt...en hel del kommer att sättas på spel....vinsterna kan vara stora men även förlusterna....
nu är ja ju inte orolig precis för din del...
tror nog du redan har de mesta klart för dig.....
hur du än gör så gör du rätt .....inte så dumt va...