Mycket troligt. Får hoppas det räcker med Ipren helt enkelt.
Ja eller att du provar voltaren/diklofenak. Den är något starkare än ipren och brukar fungera om man tål ipren även om det verksamma ämnet inte är helt samma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket troligt. Får hoppas det räcker med Ipren helt enkelt.
Närå, här tandregleras det för fullt!Ännu en uppdatering från mig, verkar ensam om att tandreglera just nu (@ASKAPLASKA )
Mina hörntänder hade rört sig som de skulle efter senaste besöket, de fick nya fästen idag som sattes upp och ner eller på sidan eller hur det nu var. Skitläbbigt när de slipade bort limmet från tänderna! Fick rysningar för det var så obehagligt. Tur att det bara kommer ske igen när de ska ta av allt - då kommer det lätt att vara värt det!
Har dock fortfarande kvar en litenliten glugg i nederkäken, mellan framtänderna. Makalöst envis. Fick en ny "kedja" där nere, och där uppe fick jag också en. Den är "ofärgad" så nu måste jag passa vad jag äter så att den inte blir missfärgad. Den i nederkäken är grå.
Vi pratade även lite om att min ena sidan är segare än den andra, och det sa han att det var vanligt. Man brukar tydligen ha en snabb sida och en sida som går sakta.
Fick en tunnare tråd i överkäken denna gången. Tackar vi för, den förra var ganska tjock, så nu känns tandställningen genast mer diskret igen.
Jag gjorde inte det. Har inte ens en vanlig tandläkareHar fått tid för insättningen nu! Sista oktober ska jag dit och få den insatt. Funderar dock lite på om jag inte ska göra någon check hos vanliga tandläkaren innan? De sa ingenting om det på regleringskliniken.
Jag gjorde inte det. Har inte ens en vanlig tandläkare
Metoden finns hos min tandreglerare och ett par andra i Malmö (det är bara där jag kollat efter tandreglerare). Det är dock dyrare än vanlig rälsHar bara läst lite i tråden så det kanske varit uppe tidigare men annars kan jag ju tipsa iaf... Min sambo har precis påbörjat sin tandreglering med Invisalign och det verkar vara ganska nytt i Sverige. Sambon får tandregleringen för drygt 20 000:- istället för 70 000:- som den skulle kostat annars just för att det är nytt in och han gör den medan hans tandläkare utbildar sig i metoden, dvs det finns en amerikansk (tror jag) tandläkare inblandad också som "mentor". Kan tänka mig att det kan löna sig att höra av sig till flera kliniker och fråga om dom är på g med metoden om man vill passa på att få en billigare tandreglering.
Välkommen till klubbenIdag har jag fått min tandställning uppe! Gick snabbt att limma på och känns såå himla konstigt. Är så himla självmedveten om munnen och mina läppar fastnar i tandställningen när jag ler. Men jag har bestämt mig för att älska den och vara stolt för den och putta iväg alla negativa tankar jag har what so ever. Så jag min tandställning. Enda grejen är att fästet längst in lossnade redan 3 timmar efter pålimning så har en tid på måndag för att limma på den igen Ska bita av tråden med en avbitare ikväll.
Bilder kommer såklart! Jag vet att ni inte kan hålla er
Välkommen till klubben
Du kommer vänja dig, det första dygnet tyckte jag var hemskt, trodde jag skulle få panik. Kändes ju jättemärkligt och jag trodde det skulle kännas så alltid. Nu märker man inte ens av den längre
Du bör få vax av din tandreglerare, gratis Jag får både vax och speciella tandborstar.Tack tack! Jaa jag håller nog på att vänja mig nu! Känns inte längre som att det bara är tandställningen som syns när jag pratar (även fast det är så haha) och känner mig inte längre så konstig med den. Men gör lite ont i tänderna och får vaxa på fästena längst in men de kommer väl vänja sig. Eller också får jag köpa tonvis med vax för att ta mig genom det här
Men är så fett nöjd med tandställningen ändå! Och så skönt att det äntligen är påbörjat
KL
Okej! Kan inte ta selfies så min enda tandställningsbild blir bara på tänderna. Meeeen kan bjuda på en before-bild också så får ni tänka in tandställningen på den (Tror faktiskt det är första bilden på mig själv jag lägger upp på buke! )
Satan i gatan, glappet försvann under natten Snacka om att det kan gå snabbt! Märks att han spänt rejält, har betydligt mer ont än jag brukar.