Pingvinstång med smaken sur melon rekommenderas INTE när man har gummiband... Blir så lätt väldigt grönt då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart du får men är du verkligen helt säker på att du inte ska sätta in en tandställning ändå, det är jättekul!
Får man joina om man inte behöver tandställning men troligast kommer behöva operera ut en visdomstand?
Det ska jag också göra. Ångest. Väntade i ett halvår på att få komma till käkkirurgen men sen flyttade jag så nu får jag väl börja köa igen hos käkkirurgen här
Usch då kanske ska ringa å säga att jag vill då. Jag fick välja nämligen.
Ja, det går ju alltid att tacka nej till en tid sen. Jag har gått med brutal tandvärk i snart ett år nu, ibland varar det också. Helt omöjligt att få tid, förutom på folktandvården men där drar de ändå inte ut den så jag måste vänta på käkkirurgen.
Det ska jag också göra. Ångest. Väntade i ett halvår på att få komma till käkkirurgen men sen flyttade jag så nu får jag väl börja köa igen hos käkkirurgen här
Var du mycke uppsvälld å blå efter?Jag opererade ut båda visdomständer i underkäken hos min vanliga tandläkare, låter ju jättejobbigt att behöva vänta på tid hos en käkirurg?
Trots att mina låg helt fel (de låg tippade så de växte åt sidan istället för uppåt) och jan behövde såga/borra i käkbenet så gick det på ca 45 min.
Lycka till! Det var inte alls så farligt.
Var du mycke uppsvälld å blå efter?
Jag opererade ut båda visdomständer i underkäken hos min vanliga tandläkare, låter ju jättejobbigt att behöva vänta på tid hos en käkirurg?
Trots att mina låg helt fel (de låg tippade så de växte åt sidan istället för uppåt) och jan behövde såga/borra i käkbenet så gick det på ca 45 min.
Lycka till! Det var inte alls så farligt.
Mina hade växt in i benet, så det tog över en timme och tre tandläkare för att bryta loss det som gick och slipa och fixa. Man märkte hur paniken steg i rummet innan överläkaren kom in, större och större brytverktyg togs in - tills man inte visste om man var hos tandläkaren eller hos bilmeken. Fast då blev jag istället studieobjekt och "intressant fall".
Hade stor smärta med återkommande inflammationer i drygt 8 veckor efteråt - men värktabletter fungerade korta stunder.
Jag kommer nog inte att välja att dra ut fler visdomständer. En veckas lagom-helvetes-smärta om året är bättre än 8 veckors superhelvetes-smärta en gång.
Men jag tror (nog) ändå på tandläkarna när de säger att detta är mycket ovanligt....
Usch låter riktigt hemskt!
Som sagt, mina hade också rötterna i kindbenen och den ena var dessutom knepig då den hade riktigt krokiga rötter, men det gick bra ändå och det tog ca 45 min-1 timme och kändes inget trots borr och såg i käkbenet.
Tog båda med ca 10 mån mellanrum.
Däremot gjorde det såklart sjukt ont när bedövningen släppte, men andra gången tog jag en citodon redan hos tandläkaren och då märktes det inte särskilt mycket 2 tinnar senare när bedövningen började gå ur - så tips till den som har det framför sig!
När han drog ut de två i överkäken tog det inte ens 10 minuter, tog längre tid för bedövningen att värka än för honom att hävla ut tänderna
Isåfall måste jag testa om jag tål dom först avskyr att behöva ta främmande värktabletter
Min läkare rekommenderade bara vanliga värktabletter typ alvedon eller Voltaren. Hade dock citodon hemma och det var riktigt bra de första två dagarna. Sedan tor jag bara alvedon.
Alvedon tål jag inte så får hoppas ipren funkar.
Mycket troligt. Får hoppas det räcker med Ipren helt enkelt.Då tål du kanske inte citodon heller då det är paracetamol (det verksamma ämnet i alvedon) i citodon.