Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är mest orolig för att det kommer fastna massa mat i den och att jag kommer se ut som Miranda i Sex and the city nä hon är på dejt och äter sushi
Jag håller verkligen med! Den här tråden tillsammans med pepp från min kille har verkligen fått mig att se tandställningen som nåt kul och bra att se fram emot och ingenting att skämmas för .Tycker den här tråden är guld med ovanstående i åtanke! Var betydligt mer nervös över min blivande tandställning innan jag läste tråden än efter.
Jag har vita fästen Skulle jag stå och titta mig i spegeln i min gula hall, så upplevs tänderna som lite gulare än själva fästena, men inte i "vanliga" rum eller utomhus. Mina fästen har inte blivit missfärgade, men dricker varken kaffe eller te. Vissa har inte ens noterat att jag har fästen, de såg bara tråden. Är glad att jag la till de där extra 3000:- för att få det lite mer diskretFunderar lite på hur ni tänkt angående fästen och sådär! Min tandläkare sa att man kunde ha vita fästen på framtänderna vilket gör att tandställningen såklart blir lite diskretare. Dock nämnde en bekant att hen haft en kompis med vita fästen och att kompisens tänder sett jättesmutsiga ut? Vet inte riktigt om det är en dåligt omskött tandställning eller bara en subjektiv uppfattning? Är lite sugen på de vita fästena för jag är inte jätteförtjust i tanken på tandställning..
Jag var hos odontologen idag. Jag har känt att min behandling gått väldigt segt de senaste månaderna. Tyvärr fick jag det bekräftat av tandläkaren som sa att jag måste komma till henne oftare och att hon ska spänna mer för att få fart på allt. Hoppas att det händer saker nu! I värsta fall blir jag inte klar inom den tiden de sa från början.
Ni som har tandställning, hur ofta går ni och byter tråd / spänner?
Jag har gått en gång varannan månad men ska gå var sjätte vecka nu.
Jag har vita fästen Skulle jag stå och titta mig i spegeln i min gula hall, så upplevs tänderna som lite gulare än själva fästena, men inte i "vanliga" rum eller utomhus. Mina fästen har inte blivit missfärgade, men dricker varken kaffe eller te. Vissa har inte ens noterat att jag har fästen, de såg bara tråden. Är glad att jag la till de där extra 3000:- för att få det lite mer diskret
I gul hall:
I vanligt rum:
Jag tror inte att de vågar lova någonting faktiskt. Under tandregleringen så kommer ditt bett att ändras flera gånger, och det är nog omöjligt för en tandläkare att säga att bettet kommer kännas bättre. Vad jag förstår har du ett underbett, och det kanske är svårt att korrigera bara genom tandreglering? Brukar man inte operera också?Jag har blivit supervelig, var hos tandregleraren i tisdags och fick reda på vad det skulle kosta och hur lång tid. Samtidigt som hon sa att det skulle gå att få mitt bett bättre sa hon att det inte gick att garantera att det skulle kännas bättre för mig. Blev inte så sugen på att ha tandställning i två bara för att kanske få det bättre.Dessutom var planen från början att ha sån där tandställning som man har bakom tänderna, men det var alldeles för dyrt och skulle dessutom ta längre tid. Att sätta in en vanlig tandställning är jag inte alls sugen på :/ Samtidigt vill jag fixa till mitt bett, men funderar på att göra det efter att jag gått ut universitetet. Är rädd att den ska få för mycket uppmärksamhet. Men samtidigt känns det lika bra att få det gjort...
Gah, ja som ni märker har jag väldigt svårt att bestämma mig..
Tycker den här tråden är guld med ovanstående i åtanke! Var betydligt mer nervös över min blivande tandställning innan jag läste tråden än efter.
Men herregud, givetvis får de som skriver i tråden skriva om sina tankar härinne. Det är ju själva poängen med tråden. Vi har allt från några användare som verkligen ÄGER sina tandställningar och ger zero fucks om vad folk tycker, till mig - som ska lägga en förmögenhet på en tandställning som sätts bakom tänderna eftersom jag inte vill ha en som syns alls. Jag är inte här inne för att peppa tonåringar till att skaffa tandställning, jag är härinne för att få ventilera och diskutera och hantera nåt som jag tycker är skitjobbigt.@Niyama
Jag tänker att det är viktigt att få vädra sina funderingar och farhågor. Tycker inte det ska bli jättekul med tandställning som 26-åring, hade helst sluppit måste jag säga. Tycker inte heller det uttryckts något i den här tråden om att avstå tandställning pga fult utan mer pepp och nöjdhet över tandställningarna. Som jag skrev så känner jag mig betydligt bättre till mods runt hela tandställningskonceptet nu efter jag läst tråden. Tråkigt att du uppfattar det på annat sätt.
Jag tog det inte som det från dig heller . Ville bara utveckla utifrån det du skrivit.@niphredil Jag menade inte "avstå tandställning pga fult" som en känga till dig, alls. Tänkte öht inte på dig när jag skrev, tog med dig (och ja resten av tråden också) i pepp-och-nöjdhets-skaran.