Någon som har lite koll på hur debitering brukar gå till i tandvården.
Ville redan från början sövas för att göra allt på en gång då jag är extremt tandvårdsrädd och det var mycket som skulle göras men de ville att vi först skulle pröva lugnande
*Besök 1. Får lugnande och de borrar upp hålet på ena kindtanden och fyller igen.
Får drygt ett dygn efter extremt ont och får komma in igen
*Besök 2. Akuttid pga smärta. Får lugnande men pga väldigt burdus tandläkare kan jag inte genomföra något mer än en röntgen av tanden som gör ont. (samma tand som åtgärdades vid besök 1)
Får utskrivet morfin för att överleva till nästa besök 3 dagar senare.
*Besök 3. Får lugnande och lustgas och planen är att de ska dra ut tanden (återigen samma tand som vid besök 1. Går dock inte pga att den är svår att få ut (och att jag börjar få panik) och tandläkaren tycker det är lika bra att jag sövs och drar ut denna + de två visdomständerna + lagar ett hål i en tand. Öppnar då istället upp till rötterna och fyller igen igen.
Står nu då med en tand som gör förskräckligt ont och tre besök som inte gett något öht mer än smärta. Dessutom varit sjuk från arbetet hela veckan då jag knappast kunde arbeta hög på morfin.
Har två kommande besök
* Besök 4. Röntgen av visdomständernas rötter hos tandhygenist
* Besök 5. Utdragning av en kindtand och två visdomständer under fullständig narkos.
Ser bara framför mig en räkning på totalt 40000kr för allt. (+inkomstförlust)
Hade jag fått som jag ville med narkos på en gång hade jag sluppit all denna smärta, inkomstförlusten för sjukskrivning samt de säkert riktigt höga kostnaderna för dessa tre besök.
Nu kommer sparkontot tömmas totalt om jag ens har råd öht
Någon som gjort något liknande och har någon aning om vad jag kan få komma att betala i slutändan?
Brukar man kunna få någon sorts delbetalningsplan?