Tandläkarhelvete!

Det är inte bara en dans på rosor med tandställning!

Idag märkte jag ETT HÅL :crazy: Eftersom tanden suttit så tätt ihop med granntanden, och vinklad, så har jag helt enkelt inte lyckats göra rent den ordentligt. Så nu när den flyttat sig så såg jag ett hål, längst nere vid tandköttet :down: Eftersom tanden på motsatta sidan har det lika trångt, så anar jag hur det kommer att se ut där :cry: Den har bara flyttat sig 1-2 mm ännu, så det enda som visat sig är lite tandsten. Faktum är att man inser hur mycket tandsten och hål som kan gömma sig på oss med trångställning, när tänderna väl rätas ut. Det är mycket vinklar och vrår som försvinner! Ska ringa tandläkaren imorgon och säga att de eventuellt får laga ett hål samma dag som de drar ut tänderna. Tandställningen blir bara dyrare och dyrare :p

Känner mig som en ett tandlöst miffo

20151102_163658_563785be9606ee53219397fd.jpg

20151102_164206_563785c52a6b2218702fbb8e.jpg

20151102_164354_563785cd2a6b2217f63d3c8e.jpg

Elva dagar kvar...

Historien upprepar sig.
Har ännu en gång drabbats av alveolit, både uppe och nere. Inflammation i tandbenet.
Det är nåt jävla fel på mig, mitt blod koagulerar visst inte i munnen.
Har helt ärligt ALDRIG upplevt värre smärta. Svimmade nästan på väg ut från tandläkaren trots bedövning.
Vill typ dö.

Historien upprepar sig.
Har ännu en gång drabbats av alveolit, både uppe och nere. Inflammation i tandbenet.
Har helt ärligt ALDRIG upplevt värre smärta. Svimmade nästan på väg ut från tandläkaren trots bedövning.
Vill typ dö.
Men nej :( Vad tråkigt.
Du får försöka finna tröst i att nu är det över, detta är sista gången du får det...

Historien upprepar sig.
Vill typ dö.

Stackars stackars dig :(

Hur går det för er andra ? @Piek @Shetlandskusk mfl
Jag räknar fräckt in mig i "mfl" :D. Jag ska på min första konsultation på torsdag och är otroligt nervös men förväntansfull. Hoppas så jag blir blå att jag får ett bra bemötande och ett okej besked.

Men vad spännande för dig! Jag håller en tumme för att din mun fortsätter sköta sig!

Jag räknar fräckt in mig i "mfl" :D. Jag ska på min första konsultation på torsdag och är otroligt nervös men förväntansfull. Hoppas så jag blir blå att jag får ett bra bemötande och ett okej besked.

Men vad spännande för dig! Jag håller en tumme för att din mun fortsätter sköta sig!
Sorry, lite ofint att kalla er mfl:p Det var bara så många som var på G här i tråden:D

Jag förväntar mig uppdatering direkt efter ditt besök på torsdag! Och gärna fler bilder på vilda tanduppsättningar:D

Älskar förövrigt att använda den här :D:D:D smileyn i denna tråd. Den passar så bra.

Älskar förövrigt att använda den här :D:D:D smileyn i denna tråd. Den passar så bra.
Du, skaffar jag tandställning ska jag le sådär varenda jävla dag sen när den är uttagen :D :D.

Och ingen fara, jag har varit så inaktiv så "mfl" är vad jag förtjänar att kallas :D. Uppdatering kommer på torsdag! Du måste uppdatera också när du satt in din!

Mindre ont och inga tussar med kortison i hålen sedan 3 timmar tillbaka. Håll en tumme att det funkar nu.
4 dagar kvar till tandställning!:nailbiting:

Hur går det för er andra ? @Piek @Shetlandskusk mfl
Jo tack, det går :) Ska dra ut tänder den 20:e, så går mest runt och väntar på det.

Håller tummarna för dig på fredag. Få inte panik om du känner "vad fan har jag gjort?!", man vänjer sig vid tandställningen inom ett par veckor :) Och fästena känns inte lika skarpa sen osv.

@ASKAPLASKA Nyfiken på hur det gått för dig idag! :)
Vad gulligt av dig att fråga:heart
Tandställningen sitter nu på plats i överkäken. Vilket äventyr! Allt ifrån att röntga huvudet till att få tänderna slipade på framsidan (hua!).
De satte in den absolut tunnaste tråden de kunde hitta och det är jag glad för för detta KÄNNS och då har den bara suttit där i nio timmar.
Är på hotell, gick så där med trerättersmiddagen kan jag ju säga men vi fick oss många skratt iallafall:p

Nu har det varit torsdag med råge! Hur gick konsultationen?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 399
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 048
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 240
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17