Talang noll komma noll

Laga mat och baka. Det går bra att göra en sallad, koka ägg och värma hel- och halvfabrikat men när det ska kokas olika saker olika länge, ingredienser hit och dit, krydda osv. :confused:Jag glömmer alltid något så jag har gett upp avancerad matlagning.
Med avancerad menar jag fler än 3 ingredienser/moment.

Mitt lokalsinne ar helt klart undermaligt ... men jag ar en hejara att lasa kartor. :p och ar sa oerhort tacksam till "whoever" uppfan GPSen. Jag ar ganska dalig pa matte, men duktig pa de andra naturamnena.

Nar jag kastar nagot 20 meter fran Maken, at ett helt annat hall an dar han ar ... duckar han. :cautious:

Jag kan inte for mit liv starta motorer med snore. I forntiden rodde jag narmare 4 timmar for att jag inte kunde starta motorn pa baten igen. :banghead:

Jag ar kand for att snava pa ett plant golv, satta i halsen av luft, och i storsta allmenhet spilla pa mig och se ut som @Killaloe uttryckte det ... ett dagisbarn. :angel: Nar jag hade Miss Mandy och ramlade nar vi var ute pa promenad fortsatte hon som om inget hant, stelt stirrande rakt frammat. :cautious:

Namn och ansikten ar ett problem. Tur jag varit larare i Amerikanska skolor storre delen av mitt liv. Sweetheart, Honey, Handsome, or what I can think of ... fungerar aldeles utmarkt. :angel: Det galler bara att se lagom oberord ut. :D

Ja just ja ... Jag ar ocksa det samsta vittnet i historien. Nar maken fragade hur nagon sag ut ... och jag, "Eh, sag ut? Han ar kortare an dig (190cm) och langre an mig (153cm) och ser ut som de flesta"
"Glasogon? Det minns jag inte. Nej jag kan inte komma ihag harfarg, ganska morkt tror jag. Nej jag vet inte om han hade skagg."

Personen i fraga hade svarta glasogonbagar, en stor svart mustach, och rakat huvud. :cautious:

Jag är fruktansvärt dålig på allt som har med matematik att göra. Behöver räkna på fingrarna även för de enklaste tal, och tackar teknikgudarna för att det finns miniräknare i mobilen om det kniper. :angel:

Sällar mig också till de som inte för sitt liv kan minnas namn eller utseende på folk. Jag kommer bara ihåg sånt om det verkligen nöts in, alltså att jag träffar någon flera timmar per dag under en längre tid. Jättepinsamt om man träffar på någon flyktigt bekant ute som vill hälsa, och man själv står där som "vem :devil: är du...?" :o

• Jag är kass på matlagning. Recept går bra att följa men att improvisera ihop maträtter går bara inte.
  • Namn och ansikten har jag också svårt för.
  • Att hålla ordning och städa är hopplöst, men jag kämpar för att åtminstone lyckas med "good enought".
  • Matematik.
  • Att få ändan ur vagnen kan också vara överkurs.
  • Att prioritera.

Sätta ihop Ikea-möbler
Har uselt lokalsinne
Sköta blommor och växter
Komma ihåg saker, jag har teflonminne
Göra frisyrer, kan göra låg och hög hästsvans och inte ens de blir bra
Namn och ansikten. Alltså, jag KAN inte!
Det blir särskilt uppenbart här i UK där det tydligen är kutym att hälsa på folk med förnamn ungefär varje gång man ses. "Hi Sel" "OK, Sel? " Alright Sel?!"
Detta från såväl grannar som obskyra arbetskamrater, eventuella arbetsgivare och människor som jag eventuellt sålt en akvarieväxt till för ungefär sju månader sedan. Det är vasinnigt frustrerande. Jag kan på allvar inte komma ihåg namnet på en arbetskamrat som kanske arbetat här ett halvår, men som sedan slutat, om vi inte blivit mer än bekanta. Det krävs rätt intensivt, upprepat umgänge för att jag ska koppla ansikte till namn och dessutom tycka det är värt att lägga på minnet, och det är jättejobbigt ibland. Antar att jag lider av någon slags ansiktsdyslexi.

Jag har bott i samma lägenhet i nästan sex år och kan, när folk frågar spontant, fortfarande inte på rak arm komma ihåg efternamnet på min hyresvärd. Varje gång jag betalar räkningen blir det ett "jamensåklart! Det visste jag ju!"
Mitt lokalsinne ar helt klart undermaligt ... men jag ar en hejara att lasa kartor. :p och ar sa oerhort tacksam till "whoever" uppfan GPSen. Jag ar ganska dalig pa matte, men duktig pa de andra naturamnena.

Nar jag kastar nagot 20 meter fran Maken, at ett helt annat hall an dar han ar ... duckar han. :cautious:

Jag kan inte for mit liv starta motorer med snore. I forntiden rodde jag narmare 4 timmar for att jag inte kunde starta motorn pa baten igen. :banghead:

Jag ar kand for att snava pa ett plant golv, satta i halsen av luft, och i storsta allmenhet spilla pa mig och se ut som @Killaloe uttryckte det ... ett dagisbarn. :angel: Nar jag hade Miss Mandy och ramlade nar vi var ute pa promenad fortsatte hon som om inget hant, stelt stirrande rakt frammat. :cautious:

Namn och ansikten ar ett problem. Tur jag varit larare i Amerikanska skolor storre delen av mitt liv. Sweetheart, Honey, Handsome, or what I can think of ... fungerar aldeles utmarkt. :angel: Det galler bara att se lagom oberord ut. :D
Så många saker!
Namn och ansikten. Men jag är oerhört bra på att fejka. "nämen heeeeeeej, är det bra med dig?" Och jag ställer frågor så dom ska berätta om sig själv, en gång av tio kommer jag kanske ihåg vem det är. :rofl:

Musik och takt. Saknar helt taktkänsla. Kan inte ens klappa händer i takt. Drömde faktiskt om det inatt. Att jag satt och klappade i otakt. :cautious::rofl:

Lokalsinne. Det tog en vecka innan jag klev av samma buss, som stannade på exakt samma hållplats och gick åt rätt håll. Är fan ALLTID vilse, även om jag besökt platsen flera gånger. Har hunnit skriva ett antal tentor, det är typ en promenad på en kilometer dit. Tror inte jag skulle hitta dit under pistolhot.:rofl:
Jag med! Och det värsta är att folk inte fattar hur dålig man är. Jag skulle ha svårt att beskriva min sambo för polisen om han skulle bli kidnappad
Typ ""han är lång, har brunt skägg och glasögon"
Jag är precis likadan. "Vad heter hen?" Vet inte. "Men hur ser hen ut då?" Eeeh..

Åh vad skönt (men jobbigt för oss!!) att det finns fler som inte minns ansikten och namn! Det är samma för mig! Jag tror på riktigt att jag har nån mild form av diagnosen ansiktsblind...

Dåligt minne har jag också (gällande annat också alltså)!! Brukar säga att min hjärna är som ett durkslag ^^.

Allt som involverar bollar. Kasta bollar, sparka bollar, studsa bollar, fånga bollar, slå bollar - helt totalt värdelös.

Noll talang för att springa. Men jag tycker det är roligt så nu börjar jag bli medelmåttig efter sådär 6-7 år...

Namn och ansikten. Jag kan på riktigt stå brevid min mamma i en butik och inte fatta att hon är där. Personen måste gå fram till mig och säga hej för att jag ska kunna placera personen.

Rita och måla teckningar
Pappa och farbror var/är superduktiga på att måla
Och min dotter är men jag not so much

Jag är dessutom rätt talanglös på att promenera på plan mark (eller vilket underlag som helst faktiskt) och de allra flesta av mina promenader innebär minst en rejäl halkning, att jag trampar snett eller till och med ramlar. Jag har slutat bli förvånad när marken försvinner numera och hunden suckar mest och går vidare när jag ramlar :angel:

Jag är som du fast med väggar. Eller ja, jag snubblar när jag går också. Konstant. Men min stora o-talang är nog att gå in i väggar! Stolpar, etc. Så jävla märkligt att de inte flyttar på sig :cautious:

Alla typer av praktiska saker som att tapetsera, snickra, ,har t.om. problem med att hänga upp en tavla rakt. Tyvärr är min man likadan vi har verkligen tummen mitt i handen båda två.

Sen har jag noll lokalsinne så att orientera mig är jag tyvärr jättekass på. Ridit vilse mer än en gång trots att jag ridit på de vägarna förut, kan också lätt gå vilse i städer som jag har varit i hundratals gånger, när jag t.ex. är i Göteborg emellanåt så händer det. Jag har till och med gått åt fel håll trots google maps vägbeskrivning uppe på mobilen, kan inte relatera områden och vägar till varann verkar det som och få ihop det med kartan jag tittar på.

Det är saker som båda är ganska opraktiska att vara dålig på och sätter käppar i hjulet ibland. Men jag har lärt mig att leva med det, har försökt att förbättra båda områdena med nästan inget resultat alls. Tror att om vi skulle försöka oss på att tapetsera om hemma så skulle det nog sluta med att vi hade ihjäl varandra typ.

Senast ändrad:
Alltså PANIKEN när man ska fickparkera på en gata där det liksom bildas en kö av bilar bakom en som inte kommer förbi förrän man lyckats parkera... :wtf: Jag blir helt hispig och stressar upp mig och med största sannolikhet slutar det med att jag får ur mig några väl valda fula ord och struntar i hela grejen för att hitta en annan parkering :o :angel: Jag VET hur man gör men det kan verkligen låsa sig helt!
Ja herregud, jag får hjärtklappning av blotta tanken! Det hände mig senast idag - skulle släppa av sambon och vänta i bilen medan han sprang ett ärende i stan. "Kan du inte bara parkera här?" sa han när vi körde på en av stans mest trafikerade gator. "Är du inte klok?!" sa jag och fortsatte köra tills jag hittade en tvärgata att gömma mig på :laugh:

Jag kan inte kasta. Boll, pinnar, frisbees, stenar eller vad det nu må vara. Noll teknik och noll känsla. Kast med liten boll i friidrott på högstadiet var ... onämnbart.
I vuxen ålder är det förenat med livsfara och skada på folk och byggnader om jag ska kasta boll eller pinne till någon hund i någons trädgård 😎 men : @Sleepy s inlägg är sant - hunden älskar det 😂 Och barnen tycker det är jättespännande 👍

Rätt dålig med bollar i övrigt också . Fotboll, handboll, brännboll, basket osv.

Konstigt nog är jag en jäkel på billiard 😎

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård