Talang noll komma noll

Jag är dålig på många saker men sämst är jag nog på att dansa. Minns fortfarande när jag och brorsan var ute på klubb tillsammans och han förfärat sa ”vad GÖR du???” när jag försökte dansa. Han trodde att jag fick någon sorts anfall.

Tillhör också kategorin som inte kan spara. Jag är mycket, mycket bättre på att betala tillbaka än att betala i förskott så att säga.

Jag har gräsligt dåligt lokalsinne. Gräsligt! Kan liksom inte orientera mig och gissa mig till vilket väderstreck jag ska gå i - om jag inte råkar vara nära vatten, för då blir det oftast lättare ;) Mina egna hoods är jag OK i, men kan fortfarande hitta märkliga ställen om jag promenerar planlöst, och så fort jag hamnar öster om Avenyn i Göteborg är det goddag yxskaft. Tack och lov för gps och kartor i mobilen.

Matte är inte min grej heller, allt svårare än procenträkning blir en gröt i mitt huvud. Tack vare att jag jobbade i försäkringsbranschen i några år är jag dock rätt bra just på procenträkning, vilket leder till att folk tror att jag kan mycket mer än jag kan. Dessutom har jag av oklar anledning rykte om mig att vara bra på Excel på jobbet, vilket inte stämmer alls - men jag är väl rätt bra på att googla och prova mig fram, så det brukar lösa sig ;)

Jag är tidsoptimist utan tålamod. Och tyvärr har jag rätt dåligt luktsinne också. Det hade verkligen behövt vara bättre, märker jag hela tiden.

-Sjunga gör jag skitbra. I bilen. Med musik igång i bakgrunden. Helst utan passagerare. I övrigt är jag inte särskilt bra på det. Kan aldrig avgöra om folk sjunger rent, prickar toner och sånt heller.
-Slå in paket. Jag satsar på kartonger och kan slå på stort med lite krusidulligt snöre. Blandar jag in papper och tejp så blir det knöligt och fult och gärna glipor någonstans.
-Rita och måla. Det ser likadant ut som när jag var 7,5 år.
-Tålamod. Fullkomligt obefintligt.
-Pedagogik. Lika obefintligt som tålamodet. Det blir dessutom en fantastisk kombination.
-Koordination på träningspass, typ zumba eller aerobics. Jag kan röra antingen armarna eller benen. Inte båda samtidigt. Då blir det definitivt fel! Däremot är det inga problem vid övningar på jobbet, bilkörning, simträning, skidåkning eller ridning.

-Koordination på träningspass, typ zumba eller aerobics. Jag kan röra antingen armarna eller benen. Inte båda samtidigt. Då blir det definitivt fel! Däremot är det inga problem vid övningar på jobbet, bilkörning, simträning, skidåkning eller ridning.

Åh, just ja de va detta jag skulle lägga till, men glömde. Jag är likadan, kan inte ens hänga med i grupp-uppvärmningarna inför springlopp t ex. Så nu jag gett upp och kör min egen grej ^^. Ett ev samband mellan simning och skidåkning har jag inte tänkt på, men för min del skulle det kunna vara kopplat till varann... en skidteknikkurs står på min önskelista :p.

Jag kan inte höger och vänster.
Eller jo, klart jag kan, men jag kan inte. Det sitter inte i ryggmärgen. Säger någon tex, ”kan du hämta [infoga pryl] i det högra skåpet” så tar jag fel skåp allt som oftast. Eller när jag kör bil och någon ger vägbeskrivning så svänger jag åt fel håll.
För jag tror, rent reflexmässigt, att jag kan. Precis som att jag tror att jag hittar, men glömmer att jag inte har något lokalsinne o j därför kommer vilse. I båda fallen så gissar jag nog bara. Går på känsla. Som typ alltid är fel.

Hade till och med V och H skrivet stort på händerna när jag skulle ta körkort! Tack och lov hade jag en förstående examinator som förtydligade genom att peka med hela handen åt vilket håll vi skulle. Han menade att han skulle se om jag kunde köra bil, inte följa en vägbeskrivning :angel:

Tycker på något vis att det känns skönt att så många nämner ridning, på ett hästforum :D har typ trott att jag är den enda som efter över 25 års hästande fortfarande suger på ridningen (skogsmullar mest på nu för tiden)

Allt sorts koreograferat där man ska använda både armar och ben, oavsett det är zumba, joga eller dans, så det suger jag på. Kan typ bara tänka på en del av kroppen åt gången, och under tiden kan resten av kroppen syssla med något som jag är helt omedveten om att den gör :D

Är väl därför ridningen går som det går också :cautious: är väl nog endast för att jag började med det som liten som jag ens kan hålla mig kvar på rygge idag :D

Hoppar in på forumet genom att sprida min nollkoll :D
Jag kan inte för allt i världen bygga ihop IKEA möbler eller liknande, inte ens små saker. Lyckades inte ens sätta fast en ny toasits utan det fick pappa göra och när lampan i ugnen var trasig ringde jag och frågade var en lampa sitter i en ugn "Du får väl kolla, ta mobilen och lys" blev svaret jag fick och det var ju bara precis så enkelt :p

Något jag förr var värdelös på var blommor men så vaknade jag upp en dag förra året och blev besatt av blommor, köpte böcker om dom, läste, fotograferade alla jag såg, tog egna skott, odlade, fick skott av kompisar, köpte nya och nu får jag snart inte plats med mer blommor, kommer få två till vet jag men kan inte se var jag ska få plats med dom. Så nu har jag gått från blomdödare till att varsamt hålla koll på att vrida efter solskenet, känna på jorden, vattna dom olika växterna olika mycket och olika ofta beroende på sort, se till att dom som behöver ljus står i fönstret och andra längre in osv... Och jag älskar, älskar, älskar blommor:heart

Fotboll. Jag har gjort ett mål i mitt liv. Råkade stå i vägen och bollen studsade på mig. Blev orimligt glad. Verkligen ORIMLIGT! Tills jag insåg att det var självmål. Ridåååå
Haha jag har också gjort ett enda mål i en riktig match. Jag spelade alltid back (höll på länge med fotboll) och var faktiskt en bra back fick jag höra. En dag kom jag upp på övre spelhalvan och siktade mot målet. Jag tänkte att varför inte, nu har jag ju en chans att göra mål. Jag träffade målvakten mitt på näsan med en stenhård boll och hon började gråta och tog sig för näsan, då sprang jag runt henne och sparkade in bollen den biten som var kvar utanför målet och avgjorde så matchen :D:angel:

Haha jag har också gjort ett enda mål i en riktig match. Jag spelade alltid back (höll på länge med fotboll) och var faktiskt en bra back fick jag höra. En dag kom jag upp på övre spelhalvan och siktade mot målet. Jag tänkte att varför inte, nu har jag ju en chans att göra mål. Jag träffade målvakten mitt på näsan med en stenhård boll och hon började gråta och tog sig för näsan, då sprang jag runt henne och sparkade in bollen den biten som var kvar utanför målet och avgjorde så matchen :D:angel:

Hjälte ändå! :D

Vika kläder.
Helt hopplös, trots att jag annars är bra i näven och god i hantverk.

Min partner viker som i klädaffär (inklusive småbyxor) och river upp och gör om varje gång jag försökt. :grin:
Ah just det, det glömde jag på min lista, jag kan inte vika kläder utan slänger bara ner allt i lådan, försöker ibland men det blir inget bra ändå så har gett upp och trycker bara in allt i byrån och garderoben. Jag har också en tendens att lägga saker på "smarta" ställen vilket gör att allt jag äger alltid försvinner och jag kan behöva genomsöka hela lägenheten (och dom två förråden jag har om jag har varit extra vimsig) och springer runt i panik och bara måste veta var saken är fast jag kanske inte ens behöver den just då.

Jag har bollsinne för det mesta även om det inte praktiseras så mycket längre.
Men, jonglera!! Nope!
Alla i familjen kan. Jag fick jongleringsbollar i present avmin man för mååååånga år sedan och jag är inte främmande för att träna mycket men detta gick mig totalt förbi talangmässigt. Det går bara inte....

Namn....Som så många andra. Speciellt Ingrid och Inger, eller Maria och Marie. För att inte tala om Elin, Ellen, lina och Linnea som är typ samma namn. Även namn som för andra kanske inte är detsamma som Andreas/Anders eller Tore/Lars. Dubbelnamn är förödande. Per-Inge eller Sven-Erik....exakt samma namn ju.

Jag är precis likadan. "Vad heter hen?" Vet inte. "Men hur ser hen ut då?" Eeeh..

Det där har jag funderat på när/om man skulle behöva identifiera någon och återge dragen för en tecknare. Jag vet ju precis hur min man ser ut men jag skulle inte kunna beskriva för någon hur de ska rita honom, ens om det hängde på mitt liv.
”Nä, smalare läppar....och hakan mer fyrkantig”. Han ser ut som han gör, punkt!

Namn....Som så många andra. Speciellt Ingrid och Inger, eller Maria och Marie. För att inte tala om Elin, Ellen, lina och Linnea som är typ samma namn. Även namn som för andra kanske inte är detsamma som Andreas/Anders eller Tore/Lars. Dubbelnamn är förödande. Per-Inge eller Sven-Erik....exakt samma namn ju.
Dubbelnamn! Nya pojkvännens svägerska heter Eva-Lena och pappans fru heter Ann-Marie. Omöjligt att hålla ordning på. Det borde bara få va ett dubbelnamn per släkt.

Jag har verkligen inget bollsinne. Alls. Och är överlag kass deluxe på sällskapsspel i olika former - något som jag blivit ännu mer hopplös på sedan jag sabbade hjärnan (utmattningssyndrom) och inte kan hålla reglerna i huvudet när någon förklarar dem.

Växter kan jag inte ta hand om heller. Jag har en ampellilja till katterna, den överlever utan vatten i ett bra tag när jag glömmer bort den..heh. Men, det kan också delvis bero på brist på engagemang - det skulle möjligen kunna gå lite lite lite bättre om jag läste på och ansträngde mig lite. Jag har som aldrig riktigt haft tillräckligt med intresse.

Åh en annan sak jag är värdelös på är att hålla tyst. Så fort jag blir lite nervös eller det blir obekväm tystnad så jobbar min hjärna på högvarv för att komma på något att säga och innan jag hinner tänka klart så har jag redan sagt hälften av allt jag tänkt på i förbifarten. Det är lite som rysk roulette vad som kommer ut :D

Åh! Jag med! Jag får som tourettes dessutom och testar fulare och fulare ord.

I övrigt suger jag på bowling. Bowlat en gång efter att ha blivit halvt ihjältjatad av en chef.
Denne iakttog mig i 5 minuter, kom sen och bad om ursäkt och lovade att aldrig mer utsätta mig för något dylikt.
Min kära kollega skrattade som Helena Bergström gråter, det var tydligen episkt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka