Talang noll komma noll

Kom på att mitt ögonmått är katastrof och föremål för många skämt. Jag tar alltid tretusen för många påsar i mataffären, lagar mat till en större armé, kan bara mäta avstånd då jag rider/jobbar häst och då typ i mått 20x60.
Att jag och bästa vännen använde ögonmått på kemin resulterade i rätt risigt betyg.

Jag sällar mig till skaran med bristande lokalsinne. Själv har jag många gånger tänkt att det är som dyslexi för att hitta vägen, om någon förstår hur jag menar.

Det tar många gånger för mig att lära mig att hitta rätt väg någonstans och provar jag en genväg så blir det inget vidare. Brukar lyckas hitta hem i alla fall!

Hålla ordning. Jag städar och gör fint och tänker att "nu ska jag se till att hålla det såhär och lägga undan saker direkt". Ändå stökar jag till...

Har tydligen svårt att få med mig nycklar, i alla fall den här veckan. Låste ut mig i måndags och fick ta bussen till en kompis för att hämta extranyckel. Låste ut mig i onsdags igen och fick betala 600 kronor för att få dörren upplåst. Ikväll råkade jag låta ytterporten gå igen så att jag fick gå barfota och med en hund i famnen och knacka på fönstret hos en granne för att bli insläppt 🙈. Tack och lov hade jag lämnat lägenhetsdörren på glänt.

• Bollsinne! Om jag ska kasta en boll så vet man inte vart den hamnar, oftast rätt långt från den som ska fånga. Och är det någon som får bollen i huvudet är det jag. Ändå envisas folk med att det är ”kul” att kasta boll med mig på stranden - jag hatar det och är så orolig att jag ska kasta den helt åt helvete. Eller inte alls typ.
  • Namn. Efter en rejäl hjärnskakning som 18 åring har jag supersvårt för att komma ihåg namn. Jag orkar knappt försöka memorera längre.
  • Allt med vatten - det blir alltid ett sjöslag varje gång jag diskar eller tvättar mig. Allt blir blött och inte minst jag!
  • Måla innanför. Jag gillar att fylla i målarböcker som lite mindfulness, men är helt värdelös på att hålla mig innanför.

Jag har noll talang för att se åtminstone någorlunda vettig ut på bild. Det går bara inte. Ser alltid ut som ett smärre ufo. Jag blundar, gapar, ser alldeles sned ut, verkar allmänt borta eller vad som. Jag har inga förväntningar om att se ut som en filmstjärna, men snälla nån jag kan väl åtminstone få se ut som något som liknar mig själv? :meh:

Hatar därför att behöva vara med på bild.

Förenar mig till alla som helt saknar bollsinne!
Matlagning är inte en höjdare
Noll sångröst samt helt omusikalisk
Saknar förmåga att vara avspänd och naturlig vid fotografering
Komma ihåg namn? Omöjligt! Ansikten? Också svårt. Vågar knappt visa mig på stan eftersom jag är så ofrivilligt oartig hela tiden

Hm, var det något mer... :cautious:

Springa långt. Elelr ja, springa över huvud taget.

Var ojämförligt sämst på 60 meter i hela skolan. Klarar inte att jogga mer än max 3 km efter flera års regelbunden träning.

Får tappad haka när folk glatt säger att de ska börja springa och brakar av 3-4 km första gången. Jag klarar 60 m och lägger mig ner och dör.
I kombination med obefintligt bollsinne så är jag ingen fotbolls eller handbollsspelare.
Jag blir så lättad då det finns andra som jag. Jag kämpar och tränar och kan med möda komma upp i typ 2 kilometer utan att dö. 3 kilometer funkar men då dör jag nästan.

Jag kan inte åka skridskor, är pinsamt dålig på det trots komplett skolgång i Sverige där de lägre årskursernas idrottslektioner vintertid enbart bestod av skridskoåkning eller längdskidåkning.

Var ojämförligt sämst på 60 meter i hela skolan. Klarar inte att jogga mer än max 3 km efter flera års regelbunden träning.

Får tappad haka när folk glatt säger att de ska börja springa och brakar av 3-4 km första gången. Jag klarar 60 m och lägger mig ner och dör.
I kombination med obefintligt bollsinne så är jag ingen fotbolls eller handbollsspelare.

Samma här! Jag kan verkligen inte springa. Har försökt flera gånger men det bara vill sig inte.

1. Städa och sen framförallt hålla ordning...😫
2. Inredning, där det krävs mer av mig än att placera möbler i ett rum så att det blir praktiskt funktionellt... 🙄
3. Spara pengar. (Möjligen beroende på att jag de senaste 20 åren haft för liten inkomst....) 🤔
Tror vi måste vara släkt.... Känner verkligen igen mig :p

Sen är jag dålig på att känna igen människor, har ofta svårt att placera dem när de börjar pratat med mig :o

Jag har noll talang för att se åtminstone någorlunda vettig ut på bild. Det går bara inte. Ser alltid ut som ett smärre ufo. Jag blundar, gapar, ser alldeles sned ut, verkar allmänt borta eller vad som. Jag har inga förväntningar om att se ut som en filmstjärna, men snälla nån jag kan väl åtminstone få se ut som något som liknar mig själv? :meh:

Hatar därför att behöva vara med på bild.
Samma här.

Matematik. Klarar inte ens mina barns matteböcker. Dom går i fyran och sjuan.
Allt som har med data, telefoni och elektronik att göra. Totalt värdelös.
Följa beskrivningar och sätta ihop möbler.
Allt som har med bilar att göra.
Uruselt lokalsinne.

Jag kan springa långt, men jag kan inte springa snabbt. Sprang ett gäng mil i veckan innan jag blev sjuk, och jag kunde öka på sträckorna utan problem men vad jag än gjorde kunde jag inte höja tempot. Alls. Jag verkar ha en farthållare som inte går att koppla bort, och den är inställd på nyvaken snigel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur