Talang noll komma noll

Jag lyckades visst förtränga det skämmigaste. Jag kan inte uttala min pappas namn. Han heter Knud men jag säger Knut. Nu har jag skaffat mig en dansk partner vars namn jag inte heller kan uttala. Han vet inte om det, för 1,5 år senare har jag kommit undan med att säga ”du”. Men det kommer bli lite obekvämt den dagen han upptäcker det :angel:

Lokalsinnet. Det är sådan katastrof att det är pinsamt många ggr. :banghead: tror det hänger ihop med att jag inte kan se detaljer. Missar saker hela tiden. Jag är den där personen som inte ser att bästa vännen plötsligt blivit brunett. Eller koll på vilken färg sambons föräldrar ( som vi träffar regelbundet) har på någon av alla deras väggar i huset.

Det där har jag funderat på när/om man skulle behöva identifiera någon och återge dragen för en tecknare. Jag vet ju precis hur min man ser ut men jag skulle inte kunna beskriva för någon hur de ska rita honom, ens om det hängde på mitt liv.
”Nä, smalare läppar....och hakan mer fyrkantig”. Han ser ut som han gör, punkt!
Det där är lite läskigt när man tänker på hur polisen använder sig av teckningar av eventuella brottslingar i vissa fall, ibland stämmer dom nog jätte bra men det finns ju också forskning på att alla ser olika saker, det är jätte svårt att beskriva hur någon ser ut i ord och man kan ju vara i chock eller bara se personen en kort stund.

Jag lyckades visst förtränga det skämmigaste. Jag kan inte uttala min pappas namn. Han heter Knud men jag säger Knut. Nu har jag skaffat mig en dansk partner vars namn jag inte heller kan uttala. Han vet inte om det, för 1,5 år senare har jag kommit undan med att säga ”du”. Men det kommer bli lite obekvämt den dagen han upptäcker det :angel:
Bästa hittills tror jag :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur