Talang noll komma noll

Så många saker!
Namn och ansikten. Men jag är oerhört bra på att fejka. "nämen heeeeeeej, är det bra med dig?" Och jag ställer frågor så dom ska berätta om sig själv, en gång av tio kommer jag kanske ihåg vem det är. :rofl:

Musik och takt. Saknar helt taktkänsla. Kan inte ens klappa händer i takt. Drömde faktiskt om det inatt. Att jag satt och klappade i otakt. :cautious::rofl:

Lokalsinne. Det tog en vecka innan jag klev av samma buss, som stannade på exakt samma hållplats och gick åt rätt håll. Är fan ALLTID vilse, även om jag besökt platsen flera gånger. Har hunnit skriva ett antal tentor, det är typ en promenad på en kilometer dit. Tror inte jag skulle hitta dit under pistolhot.:rofl:

Hur långa inlägg kan man göra på buke? :cautious:

1- Sminka mig
2- fixa frisyrer
3- matcha, köpa kläder.
5- putsa fönster
6- inredning
7- tvätta bilen
8- sjunga
9- matte, matte, matte!!

Jag klarar inte av att följa instruktioner eller manualer. Ofta säger jag till folk att det är som att jag är fast i en evig trotsålder. Istället för att göra som det står så testar jag mig fram, gör ungefär samma sak men funderar på om det inte går att göra roligare/bättre/snabbare på annat sätt, om saker verkligen behöver göras i en specifik ordning eller om det går att göra det annorlunda...

Jag har nog aldrig läst en instruktionsbok eller manual ordentligt, framförallt inte till teknikprylar. Istället börjar jag pilla på teknikprylen, gissar mig fram och kan eventuellt kolla i manualen om det är något specifikt jag funderar på.

När jag väl försöker göra "som man ska", då slutar det ofta med att jag nästan somnar av uttråkning och blir på allmänt dåligt humör :angel: Av den anledningen är jag också vrålkass på alla möjliga olika teoretiska saker. Att plugga rent teoretiska ämnen har alltid varit ren plåga. Praktiska ämnen däremot, det har varit nästan löjligt enkelt. Kanske inte så konstigt att jag aldrig varit intresserad av stillasittande kontorsjobb? :D

1. Städa och sen framförallt hålla ordning...😫
2. Inredning, där det krävs mer av mig än att placera möbler i ett rum så att det blir praktiskt funktionellt... 🙄
3. Spara pengar. (Möjligen beroende på att jag de senaste 20 åren haft för liten inkomst....) 🤔

Bollsport! Bollsinnet är uselt (fast intressant nog kan jag briljera och träffa gödselkärran med gödselpluttarna från typ hundra meters avstånd när jag mockar :angel::D) och jag fattar liksom inte poängen för fem öre.

Är rätt usel ryttare också, fast jag hållit på med hästar i över 30 år.

Jag är helt jäkla värdelös på att vara kartläsare med hjälp av gps! Mitt lokalsinne är helt okej och jag är hyfsad på att läsa en karta, men Google Maps instruktioner och jag är inte alls kompisar. Jag velar när jag instruerar den som kör i vart vi ska; ”sväng vänster nästa...eller kanske inte nästa...vänta lite...jo, DÄR!” och om appjäveln dessutom är inställd så att den vänder kartan hela tiden är det helt kört! Jag behöver ha norr uppåt och jag måste zooma ut så att jag får en helhetsbild av vart vi är på väg. Dessutom glömmer jag ideligen att jag är kartläsare och blir passiv passagerare eller radiokanalsväljare istället.

En annan sak jag inte kan lära mig är att ta tid på saker som ska kokas eller lagas i ugnen. Ägg kan jag ta tid på, men allt annat går det bara inte för mig att komma ihåg att sätta en timer på. Jag skyller på att jag lagar mat med känsla och att tidsangivelserna ändå sällan stämmer:cautious:

Jag är helt jäkla värdelös på att vara kartläsare med hjälp av gps! Mitt lokalsinne är helt okej och jag är hyfsad på att läsa en karta, men Google Maps instruktioner och jag är inte alls kompisar. Jag velar när jag instruerar den som kör i vart vi ska; ”sväng vänster nästa...eller kanske inte nästa...vänta lite...jo, DÄR!” och om appjäveln dessutom är inställd så att den vänder kartan hela tiden är det helt kört! Jag behöver ha norr uppåt och jag måste zooma ut så att jag får en helhetsbild av vart vi är på väg. Dessutom glömmer jag ideligen att jag är kartläsare och blir passiv passagerare eller radiokanalsväljare istället.
Jag lyckades hitta alla kontroller på orienteringskartan utom en. När jag frågade jympaläraren om hjälp så bara han drog världens suck och säger: Men för helvete unge du håller ju kartan upp och ner :rofl:
Jag visste vart kontrollerna var för jag red i den skogen dagligen. Så det var därför jag hittade dom fastän kartan inte stämde riktigt

*Lägga make up.
Får väl lägga till tålamod då eftersom jag inte ens har tålamod för att ge mig själv en riktig chans med makeupträning.
Men jag brukar säga att ni ser vad ni får, ingen "falsk marknadsföring" här inte....
Har blivit proffssminkad när jag var yngre inför en fotografering och inte ens min far och faster kände igen mig på fotona så jag vet vad smink kan göra.
Jag kan ändå inte.... :(

Övriga, säkert många, talanglösheter gör jag mitt bästa för att förtränga så jag börjar inte söka efter dem.

Namn och ansikten. Alltså, jag KAN inte!
Det blir särskilt uppenbart här i UK där det tydligen är kutym att hälsa på folk med förnamn ungefär varje gång man ses. "Hi Sel" "OK, Sel? " Alright Sel?!"
Detta från såväl grannar som obskyra arbetskamrater, eventuella arbetsgivare och människor som jag eventuellt sålt en akvarieväxt till för ungefär sju månader sedan. Det är vasinnigt frustrerande. Jag kan på allvar inte komma ihåg namnet på en arbetskamrat som kanske arbetat här ett halvår, men som sedan slutat, om vi inte blivit mer än bekanta. Det krävs rätt intensivt, upprepat umgänge för att jag ska koppla ansikte till namn och dessutom tycka det är värt att lägga på minnet, och det är jättejobbigt ibland. Antar att jag lider av någon slags ansiktsdyslexi.

Jag har bott i samma lägenhet i nästan sex år och kan, när folk frågar spontant, fortfarande inte på rak arm komma ihåg efternamnet på min hyresvärd. Varje gång jag betalar räkningen blir det ett "jamensåklart! Det visste jag ju!"
Jag med! Och det värsta är att folk inte fattar hur dålig man är. Jag skulle ha svårt att beskriva min sambo för polisen om han skulle bli kidnappad
Typ ""han är lång, har brunt skägg och glasögon"

+1 på motorer med snöre. När vi var ute med båten när jag var yngre sa pappa alltid "Står det Yamaha på båda sidor startar den alltid". Fast det gällde inte när jag skulle dra igång den, eller någon annan motor heller för den delen. Någonsin. :meh:
Men då gäller det äldre motorer? De flesta nya är smidiga att få igång utan att man behöver vara Hulken.

Jag har stora (alltså STORA!!) brister gällande bollsinne och lokalsinne.

Kan varken kasta eller fånga saker och brukar ofta hamna på villovägar på alla möjliga ställen, kan inte orientera mig ens på kända ställen. Är dock bra på höger och vänster😁

Fickparkera. Jag har NOLL känsla för bilens placering, hur långt det kan tänkas vara till bilen bakom/framför, om jag är 2 centimeter eller 2 meter från trottoarkanten, och så vidare. Jag är en sådan där som hellre fortsätter köra en bit för långt tills jag hittar andra parkeringslösningar.

Jag är också fruktansvärt dålig på all sorts kreativt skapande. Har inget sinne för vilka färger & former som blir fina tillsammans, och detta märks när det kommer till allt från att leka grafisk designer på jobbet (vilket jag tyvärr tvingas göra ibland, innan min betydligt mer kreativa kollega tar över) till att sminka mig eller måla en fin teckning.

Men herregud @Voeux och @hemlig Matte C?! Ni är ju för satan genier, själv tappar jag bort mig så fort de börjar prata om ekvationer i Matte 1.... A.. :cautious:

Jag har försökt 2 gånger (inte inräknat den gången på gymnasiet) men det går åt helvete varje gång, min sambo har världens tålamod som envist försöker hjälpa mig förstå timme ut och timme in medan jag sitter där som en jävla fågelholk :laugh:
Men nä, ekvationer är ju det enda enkla i matten. Då kommer ju bokstäver fram. 😂😜 Men matte i övrigt? #nollkollkokosboll

Åh en annan sak jag är värdelös på är att hålla tyst. Så fort jag blir lite nervös eller det blir obekväm tystnad så jobbar min hjärna på högvarv för att komma på något att säga och innan jag hinner tänka klart så har jag redan sagt hälften av allt jag tänkt på i förbifarten. Det är lite som rysk roulette vad som kommer ut :D

Fickparkera. Jag har NOLL känsla för bilens placering, hur långt det kan tänkas vara till bilen bakom/framför, om jag är 2 centimeter eller 2 meter från trottoarkanten, och så vidare. Jag är en sådan där som hellre fortsätter köra en bit för långt tills jag hittar andra parkeringslösningar.

Alltså PANIKEN när man ska fickparkera på en gata där det liksom bildas en kö av bilar bakom en som inte kommer förbi förrän man lyckats parkera... :wtf: Jag blir helt hispig och stressar upp mig och med största sannolikhet slutar det med att jag får ur mig några väl valda fula ord och struntar i hela grejen för att hitta en annan parkering :o :angel: Jag VET hur man gör men det kan verkligen låsa sig helt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård