Talang noll komma noll

Svetsa. Jag suger verkligen på att svetsa. Och att starta motorer som man ska dra igång med snöre. G

Svetsa. Jag suger verkligen på att svetsa. Och att starta motorer som man ska dra igång med snöre. G
+1 på motorer med snöre. När vi var ute med båten när jag var yngre sa pappa alltid "Står det Yamaha på båda sidor startar den alltid". Fast det gällde inte när jag skulle dra igång den, eller någon annan motor heller för den delen. Någonsin. :meh:

Kasta frisbee! Inte på nivån "inte bra men med lite träning så..." utan helt omöjlig. Flera idrottslektioner i rad spenderade jag på att träna, men utan att förbättras ett dugg. Om jag ska kasta till en person framför mig så är det lite lätt hänt att den hamnar bakom mig. Det var ett stående skämt mellan mig, mina vänner och gympaläraren. Han sade till och med att han aldrig hade stött på någon som var så dålig på att kasta frisbee. :D

Ha tålamod, kryper i kroppen när saker inte går i den takten jag vill, får panik och måste verkligen säga till mig själv att andas och samla mig för att inte bete mig som en tok ibland.🧘

Allt som involverar vatten i hemmet, typ diska, duscha etc, jag fattar inte hur men det blir vatten ööööverallt 🙈 har haft flera som försökt lära mig att inte skapa översvämningar på köket, men det går inte. Vi turades om att diska efter lunchen på min första arbetsplats, jag var ökänd 😝

Asdålig på att småprata med folk, förr gick av bara farten och var väldigt enkelt men den talangen är som bortblåst 🤷

Fotografera. Det är väl till stor del ointresse men mina bilder blir sällan särskilt fina eller intressanta om jag inte råkar ha tur.

Hålla ordning kommer verkligen inte naturligt för mig. Inom en timme har jag spritt ut mina ägodelar över precis hela den nystädade lägenheten, hotellrummet eller kompisens stora minimalistiska hus :angel: Jag placerar en bok här, en tröja där, en mobilsladd i ena hörnet, glasögonfodral (varför åker det ens fram?) i rummet intill... Och detta är trots att jag är medveten om problemet och aktivt går runt och plockar hela tiden när jag är borta.

Att göra ngt i köket utan att det ser ut som en splatterfilm av Tarantino typ. Det gäller både tillaga ngt eller diska. Får sanera väggar och fönster etc efter. Sambo som är pedant får nervösa sammanbrott.
Ja men precis så! Har bakat tårta idag och har därför också torkat av hela köket, dammsugit och våttorkat för att det ska gå att gå igenom :angel:

Förutom då att jag dräller rätt mycket omkring mig så kan jag verkligen inte göra saker utan att spilla på mig - det ser alltid ut som om jag har haft matkrig med ett gäng dagisbarn när jag använt mjöl, jag hittar fläckar på varenda klädesplagg efter varenda måltid oavsett hur rent det var innan jag började äta. Och diska ska vi bara inte tala om - varenda gång jag försöker handdiska dröjer det max två glas innan hela min mage plus golvet nedanför diskbänken är genomblött. :D

Jag är dessutom rätt talanglös på att promenera på plan mark (eller vilket underlag som helst faktiskt) och de allra flesta av mina promenader innebär minst en rejäl halkning, att jag trampar snett eller till och med ramlar. Jag har slutat bli förvånad när marken försvinner numera och hunden suckar mest och går vidare när jag ramlar :angel:

Namn och ansikten. Alltså, jag KAN inte!
Det blir särskilt uppenbart här i UK där det tydligen är kutym att hälsa på folk med förnamn ungefär varje gång man ses. "Hi Sel" "OK, Sel? " Alright Sel?!"
Detta från såväl grannar som obskyra arbetskamrater, eventuella arbetsgivare och människor som jag eventuellt sålt en akvarieväxt till för ungefär sju månader sedan. Det är vasinnigt frustrerande. Jag kan på allvar inte komma ihåg namnet på en arbetskamrat som kanske arbetat här ett halvår, men som sedan slutat, om vi inte blivit mer än bekanta. Det krävs rätt intensivt, upprepat umgänge för att jag ska koppla ansikte till namn och dessutom tycka det är värt att lägga på minnet, och det är jättejobbigt ibland. Antar att jag lider av någon slags ansiktsdyslexi.

Jag har bott i samma lägenhet i nästan sex år och kan, när folk frågar spontant, fortfarande inte på rak arm komma ihåg efternamnet på min hyresvärd. Varje gång jag betalar räkningen blir det ett "jamensåklart! Det visste jag ju!"

Bollsinne!
Min kära pappa brukade säga "först träffade jag din mor och hon hade världens sämsta bollsinne, sen kom du och var ännu värre!". Han är i alla fall ärlig.

Först efter 40 insåg jag att det har med mitt brytningsfel att göra och att jag blir bättre om jag använder vänster hand trots att jag är högerhänt.

Bollsinne!
Min kära pappa brukade säga "först träffade jag din mor och hon hade världens sämsta bollsinne, sen kom du och var ännu värre!". Han är i alla fall ärlig.

Först efter 40 insåg jag att det har med mitt brytningsfel att göra och att jag blir bättre om jag använder vänster hand trots att jag är högerhänt.
Bollsinne värdelöst här också! Jag skulle på att jag hade eksem på fingrarna hela uppväxten och fick inte fånga bollar - än idag duckar jag till och med när folk försöker passa en ballong. :D

Bollsinne värdelöst här också! Jag skulle på att jag hade eksem på fingrarna hela uppväxten och fick inte fånga bollar - än idag duckar jag till och med när folk försöker passa en ballong. :D

Jag också! Och går omvägar om folk har en boll i rörelse. Jag kan verkligen inte se om bollen kommer att ramla i mitt huvud eller tio meter bort.

Jag också! Och går omvägar om folk har en boll i rörelse. Jag kan verkligen inte se om bollen kommer att ramla i mitt huvud eller tio meter bort.
Det är trevligt att inte vara ensam, jag är precis likadan och skyr all sport som innebär kropp-bollkontakt.
Racket kan ibland fungera, särskilt om det är badminton och vindstilla.

Att göra ngt i köket utan att det ser ut som en splatterfilm av Tarantino typ. Det gäller både tillaga ngt eller diska. Får sanera väggar och fönster etc efter. Sambo som är pedant får nervösa sammanbrott.

Minnas koder är jag helt hopplös på. När jag bodde i lght så bytte de portkod regelbundet. Jag hann aldrig lära mig dem utan fick alltid gå in med nyckeln. Fick vackert vänta på granne som släppte in mig ibland när jag inte tog med nyckel när jag gick till tvättstugan i grannhus etc.

Jag är öht dålig på allt med siffror. Räkna, minnas dem och läsa många siffror på rad. Katastrof!
Du och jag är nog kusiner. Samma problem med namn, men hur många syskon personen har kommer jag ihåg...
Springa - hä inte alls. Fast jag har bollsinne dock. Men sen är jag urkass på en sak; Jag kan inte spotta. Träffar min fot eller får det knappt över läppen.

Mitt lokalsinne ar helt klart undermaligt ... men jag ar en hejara att lasa kartor. :p och ar sa oerhort tacksam till "whoever" uppfan GPSen. Jag ar ganska dalig pa matte, men duktig pa de andra naturamnena.

Nar jag kastar nagot 20 meter fran Maken, at ett helt annat hall an dar han ar ... duckar han. :cautious:

Jag kan inte for mit liv starta motorer med snore. I forntiden rodde jag narmare 4 timmar for att jag inte kunde starta motorn pa baten igen. :banghead:

Jag ar kand for att snava pa ett plant golv, satta i halsen av luft, och i storsta allmenhet spilla pa mig och se ut som @Killaloe uttryckte det ... ett dagisbarn. :angel: Nar jag hade Miss Mandy och ramlade nar vi var ute pa promenad fortsatte hon som om inget hant, stelt stirrande rakt frammat. :cautious:

Namn och ansikten ar ett problem. Tur jag varit larare i Amerikanska skolor storre delen av mitt liv. Sweetheart, Honey, Handsome, or what I can think of ... fungerar aldeles utmarkt. :angel: Det galler bara att se lagom oberord ut. :D

Totalt talanglös vad gäller att sjunga - det låter som att jag är i målbrottet och jag lyckas alltid träffa exakt 0 toner.

Ögonmått - jag kan liksom inte se om det är 1 meter till trädet eller 4 meter.

Vara kartläsare i bilen - sitter och kollar på kartappen och ser vägen vi ska svänga in på, likförbannat säger jag alltid "hmm, vi skulle ha svängt där" när vi passerar rätt väg..

Gardiner/gardinuppsättningar. Vad fan, hur gör folk? Jag tycker inte ens gardiner är snyggt. Har aldrig sett en snygg gardin nånsin. Men inser att de har en funktion, men jag bara KAN inte, vare sig har öga för eller att praktiskt göra.

Sjunga. Det går bara inte. Jag kan inte ens mima till texter. Jag kommer för höge farao inte ens ihåg texterna till barnramsor?

Matematik. Uppvuxen med "Hej Matematik" där man skulle ringa in de siffror som var lika varandra, sen var det något om element. Jag är typ 3 år och funktionsbegränsad när det gäller matte. När mina barn kom hem med matteläxorna i typ femte årskurs tittade jag på talen, tittade på ungen, och sa med uppgiven blick och röst "ring din pappa."

Spara pengar. NOLL komma NOLLNOLL talang och NOLL sparpengar.

Komma ihåg roliga historier och skämt. Teflon i hjärnan.

Namn. Öhm...det går inte. Jag är fullständigt hopplös. Däremot kan jag rabbla hela familjens, vännernas och de flesta av mina patienters personummer, mina och barnens och exets alla bankkontonummer, samtliga mina gamla telefonummer och regnr på mina bilar. Det går inte ihop sig med min kaputta nada-matematikhjärna, det finns ingen logik.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård