Talang noll komma noll

Springa långt. Elelr ja, springa över huvud taget.

Var ojämförligt sämst på 60 meter i hela skolan. Klarar inte att jogga mer än max 3 km efter flera års regelbunden träning.

Får tappad haka när folk glatt säger att de ska börja springa och brakar av 3-4 km första gången. Jag klarar 60 m och lägger mig ner och dör.
I kombination med obefintligt bollsinne så är jag ingen fotbolls eller handbollsspelare.

Matematik. Försökte mig på matte c (3b) för två år sen och lyckades skrapa ihop hela 4 poäng på nationella provet :o :angel: .
Många säger "tänk logiskt" men uppenbarligen brister jag även där.

Hear hear. Planen är att jag ska läsa Matte 3b i höst men jag fattade inte ens introduktionstexten på matteboken på webben utan blev arg och fick huvudvärk på 3 sek och stängde ner.

Hear hear. Planen är att jag ska läsa Matte 3b i höst men jag fattade inte ens introduktionstexten på matteboken på webben utan blev arg och fick huvudvärk på 3 sek och stängde ner.

Alltså det här gör mig skitarg

35884

Har ingen talang alls för att sminka mig. Tränade varje kväll i ett par veckor för att kunna måla på eyeliner, men gav upp för jag lärde mig aldrig.
Jag förstår det inte, är bra på att teckna och har bra finmotorik, så jag borde inte vara usel på det liksom.

Är verkligen talanglös på att sköta ett hem också, ingenting går på automatik utan jag måste verkligen fokusera för att kunna göra något. Känner ett enormt motstånd till att städa, diska, dammtorka osv. Drar ut på det länge innan jag tar tag i det.
Men nu har jag besök hemma i princip dagligen, så då måste jag skärpa till mig.

Men herregud @Voeux och @hemlig Matte C?! Ni är ju för satan genier, själv tappar jag bort mig så fort de börjar prata om ekvationer i Matte 1.... A.. :cautious:

Jag har försökt 2 gånger (inte inräknat den gången på gymnasiet) men det går åt helvete varje gång, min sambo har världens tålamod som envist försöker hjälpa mig förstå timme ut och timme in medan jag sitter där som en jävla fågelholk :laugh:

Rida, dessvärre.. även fast jag gjort det nästan hela mitt liv, haft egen häst många år och dessutom fött upp rätt framgångsrika tävlingshästar.

Jag hade alltid den finaste hästen och dyraste utrustningen på träning, vi körde enligt devisen ”är man inte bra kan man i alla fall vara snygg”. :angel:

Sen är jag extremt dålig på att hänga med i filmer och serier, min hjärna vandrar alltid iväg nån annanstans, varpå jag inte fattar nånting.

Lägger till; kasta, det är helt horribelt. Det är nåt med min arm som jag verkligen inte får till.

Just ja. NAMN!
Jag är usel på namn. Vilket är rätt opraktiskt för en utbildare. Jag träffar folk och vi står och pratar länge och jag kan inte för mitt liv komma på vad de heter.

Vad de hade för tröja sist jag såg dem minns jag. Hur de uttalar vissa ord, var de bor etc. En massa vidkommande fakta lagras. Men inte deras namn :banghead:

Ni kan väl tänka hur förvirrat det är att försöka ha en konversation med mig.
"du vet han som .... som bodde med... eh... lång och brukade ha en randig tröja.

Att göra ngt i köket utan att det ser ut som en splatterfilm av Tarantino typ. Det gäller både tillaga ngt eller diska. Får sanera väggar och fönster etc efter. Sambo som är pedant får nervösa sammanbrott.

Minnas koder är jag helt hopplös på. När jag bodde i lght så bytte de portkod regelbundet. Jag hann aldrig lära mig dem utan fick alltid gå in med nyckeln. Fick vackert vänta på granne som släppte in mig ibland när jag inte tog med nyckel när jag gick till tvättstugan i grannhus etc.

Jag är öht dålig på allt med siffror. Räkna, minnas dem och läsa många siffror på rad. Katastrof!

1. Ridning
Trots att jag har 20års erfarenhet av hästar och ridning så är jag fasiken inte bra :crazy: Jag kan rida många olika typer av hästar, men jag kan inte göra basic grejer som snygga galoppfattningar, fina skänkelvikningar osv.

2. Köra manuell bil
Jag är inte någon trafikfara, men min bilkörning blir gärna lite ryck och knyck. Och ändå kör jag samma bil, varje dag och har gjort i flera månader :crazy:

3. Lokalsinne
Som många andra här verkar det som :D Jag kör inte utan gps på ställen där jag inte vistas dagligen. Jag kan även promenera samma väg i skogen 300 gånger, men byter jag håll och går samma runda från andra hållet så är det kört... Då är jag helt lost.

4. Mattematik
Det är helt ologiskt i min värld. Jag kan räkna plus minus och procent. That’s it.

Men herregud @Voeux och @hemlig Matte C?! Ni är ju för satan genier, själv tappar jag bort mig så fort de börjar prata om ekvationer i Matte 1.... A.. :cautious:

Jag har försökt 2 gånger (inte inräknat den gången på gymnasiet) men det går åt helvete varje gång, min sambo har världens tålamod som envist försöker hjälpa mig förstå timme ut och timme in medan jag sitter där som en jävla fågelholk :laugh:
Jag lyckades med VG i matte B i gymnasiet, men fick göra omprov på i stort sett alla prov :o.

Lokalsinnet är en katastrof, jag går vilse överallt. Jag är också urdålig på matte och fysik men duktig i de andra naturvetarämnena. Namn och ansikten minns jag inte, pinsamt med Örhm, du där!

Matematik. Ja, eller allt som har med siffror att göra. Jag litar liksom inte på siffror. Det går inte att vara säker på att 7x8 blir 56 VARJE gång.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård