Gud vad bra av dig! Jag önskar jag kände mig bekväm att göra det. Särskilt en vän jag har, som är gravid just nu, pratar vikt mest hela tiden. Hon berättar vad hon vägde när hon var som nöjdast, vad hon vägde som gravid förra gången, vad hon vägde efter förlossning, vad hon vägde innan hon blev gravid den här gången, vad hon väger just nu, hur mycket hon gått upp de senaste tre veckorna samt vad hon önskar att ha för vikt X månader efter nästa förlossning. Jag blir galen, fullkomligt galen. Det är så triggande och stressande för mig att lyssna på.
Dessutom kommer hon med kommenterar ibland till mig, som jag är övertygad om att hon inte menar NÅGOT illa med, som sårar. Typ som när jag gnällde en gång över att min jeans åker ner och att jag måste gå och dra i dem hela tiden, så svarar hon "men åh, det är väl ett jättebra tecken! Vad duktig du är!". Dvs, heja mig som är så duktig att jag gått ner i vikt och mina byxor har blivit för stora (Obs att jag inte gått ner i vikt alls, det är bara jeansen som är keffa). Detta trots att jag aldrig sagt ett ord om att vilja gå ner i vikt. Hon bara förutsätter att jag SKA vilja gå ner i vikt, dvs tittar på min kropp och värderar den till att behöva tappa i vikt.