Tacksam för att vi har en dieselbil kvar

Det håller jag verkligen inte med om, jag uppfattade @Migo som att det var menat att klippet innehöll något intressant. Att DU tyckte klippet var helt ointressant gör inte att jag ändrar uppfattning om det.
Nu missförstår du mig, få inlägg i debatten har INFORMATION AV BETYDELSE, det var det du efterfrågade. De flesta inlägg innehåller subjektivt tyckande, ibland med insprängd information och ett fåtal har bra information.

@Migos inlägg är av samam kaliber som @Lovisaleonoras med en skillnad, Lovisa kommer med ostyrkta påståenden (som hon vill att jag ska leta upp källan till) med @Migo skickar med en länk som åtminstone visar källan. Vill man ha krav på informativa inlägg av substans kanske ett diskussionforum inte är den rätta platsen. Här finns mest åsikter.

Men kravet på information av betydelse kanske bara finns för vissa inlägg? Jag ser inte att du klagar på det generellt även om du bättre än de flesta på att ha med information.
 
Nu missförstår du mig, få inlägg i debatten har INFORMATION AV BETYDELSE, det var det du efterfrågade. De flesta inlägg innehåller subjektivt tyckande, ibland med insprängd information och ett fåtal har bra information.

@Migos inlägg är av samam kaliber som @Lovisaleonoras med en skillnad, Lovisa kommer med ostyrkta påståenden (som hon vill att jag ska leta upp källan till) med @Migo skickar med en länk som åtminstone visar källan. Vill man ha krav på informativa inlägg av substans kanske ett diskussionforum inte är den rätta platsen. Här finns mest åsikter.

Men kravet på information av betydelse kanske bara finns för vissa inlägg? Jag ser inte att du klagar på det generellt även om du bättre än de flesta på att ha med information.

Vår konversation startade med att jag frågade vad du tänker att poängen med inlägget om den sprängda bilen var, och det undrar jag fortfarande i och med att du varken ser att det innehåller någon nyhet eller information av värde, varken sann eller vilseledande sådan. Oftast brukar det framgå av ett inlägg vad skribenten avser, när du sedan skriver att du har en helt annan syn på vad syftet med inlägget troligtvis är så undrar jag och frågar därför. Jag har inte mer krav på vare sig dig eller författaren till inlägget än på någon annan, jag blev undrande pga det du skrev.

JAG tror inte att inlägget om filmen postades för att peka på en man med uppmärksamhetsbehov. Men vi kommer nog inte att nå varandra i detta så vi kan stanna vid att vi inte har samma tolkning bara.
 
Jag förstår inte din argumentation. Vi har ett nettoöverskott per år. Det är ingen åsikt utan ren fakta. Jag har inget överskott och kommer inte skapa heller, jag är inget kraftverk i nån form alls.

Priset beror på andra faktorer.
Vad hjälper nettoöverskott sommartid när vi ligger med stora underskott vintertid? Du påstår att det bara är att importera, varifrån?
 
Vad hjälper nettoöverskott sommartid när vi ligger med stora underskott vintertid? Du påstår att det bara är att importera, varifrån?
Just nu exporterar vi. Vintertid. Nu.
 

Bifogade filer

  • 43413DBC-55A8-4FF2-A1BB-09E8A7933BAD.jpeg
    43413DBC-55A8-4FF2-A1BB-09E8A7933BAD.jpeg
    186,5 KB · Visningar: 20
Just nu exporterar vi. Vintertid. Nu.
Ja, nu i mellandagarna är det låga elpriser med = låg förbrukning och töväder. Det är inte minusgrader i skåne, ingen isläggning i norrlandsälvarna, ingen hög belstning. Jag ser inga ramaskrin över elpriserna heller som tidigare i december.
 
Idag när jag tittar på drivmedelsbolagens skyltar är jag glad att vi har kvar en laddhybrid i garaget.
Ja, nu är vi över 20 kr för dieseln. Att köra den bilen är ett dyrt nöje. Trippen till Österlen idag kostade 6 kr i ström. Och när vi kom dit laddade vi gratis för mer än det kostade att köra fram och åter.
 
Ja, nu är vi över 20 kr för dieseln. Att köra den bilen är ett dyrt nöje. Trippen till Österlen idag kostade 6 kr i ström. Och när vi kom dit laddade vi gratis för mer än det kostade att köra fram och åter.
Vi har kört 74 mil med dieselbilen idag, glad att vi kunde göra det på en tank. Nu får dieseln stå och isa igen ett tag. Vi har dock sparat 300kr idag på att vi fyllde bilen billigt i Norge för några dagar sedan (16,30) alltid något.
 
Jag gissar att laddstationerna inte kommer att vara gratis för all framtid.
Nej, och alla är ju inte gratis nu heller. Vi körde häromdagen till ett Ikea längre bort med vår elbil och laddade på vägen dit och hem med snabbladdare. Vår lilla (väldigt bränslesnåla) bensinbil hade kostat mindre att köra samma väg :D. Just för att snabbladdarna längs med den vägen kostar att ladda med.
 
Jag gissar att laddstationerna inte kommer att vara gratis för all framtid.
Troligen blir det gratis på vissa ställen, typ hotell/restauranger som lockar med grattis laddstationer men jag antar man får betala för sig de flesta gånger. Att elen ska komma upp i samma pris som diesel/bensin är osannolikt, i synnerhet för de som har eget boende och kanske kan investera i solceller eller troligen gör det om elpriset skjuter extremt i höjden (som det måste göra för att el ska var på samma prisnivå som fossila bränslen).
 
Troligen blir det gratis på vissa ställen, typ hotell/restauranger som lockar med grattis laddstationer men jag antar man får betala för sig de flesta gånger. Att elen ska komma upp i samma pris som diesel/bensin är osannolikt, i synnerhet för de som har eget boende och kanske kan investera i solceller eller troligen gör det om elpriset skjuter extremt i höjden (som det måste göra för att el ska var på samma prisnivå som fossila bränslen).
Jag tror inte det. De flesta hotell jag använder har inte ens gratis parkering utan skitdyr sådan.
 
Troligen blir det gratis på vissa ställen, typ hotell/restauranger som lockar med grattis laddstationer men jag antar man får betala för sig de flesta gånger. Att elen ska komma upp i samma pris som diesel/bensin är osannolikt, i synnerhet för de som har eget boende och kanske kan investera i solceller eller troligen gör det om elpriset skjuter extremt i höjden (som det måste göra för att el ska var på samma prisnivå som fossila bränslen).

Då blir det ännu mer en klassfråga att ha bil i framtiden. Det blir billigare att ladda för de som redan har gott om pengar.
 
Då blir det ännu mer en klassfråga att ha bil i framtiden. Det blir billigare att ladda för de som redan har gott om pengar.
Jag tro snarare att det blir mer tillgängligt även om fossila bränslen kommer att försvinna på sikt.

Jag gissar att vi kommer att ha självkörande bilar och bilpooler så fler kan vara med och bilarna lär på sikt kunna ladda sig själv med solceller i stor utsträckning.
 
Jag tro snarare att det blir mer tillgängligt även om fossila bränslen kommer att försvinna på sikt.

Jag gissar att vi kommer att ha självkörande bilar och bilpooler så fler kan vara med och bilarna lär på sikt kunna ladda sig själv med solceller i stor utsträckning.

Då måste inköpspriset sjunka först.

Sen tror jag att det kommer att bli dyrare att ladda ju fler som kör elbil.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp