Gammeln

Trådstartare
Jag har börjat se en del tjejer gå i sk täckkjol. Verkar vara sista skriket typ. Har ni en sån och när har ni den? Verkar vara liiiiiiiiite klumpig när man ser den, förmodligen inte så bekväm men va fan det verkar ju vara modernt iaf............men inte så sexigt ;)

Sv: Täckkjol

Jag har börjat se en del tjejer gå i sk täckkjol. Verkar vara sista skriket typ. Har ni en sån och när har ni den? Verkar vara liiiiiiiiite klumpig när man ser den, förmodligen inte så bekväm men va fan det verkar ju vara modernt iaf............men inte så sexigt ;)

Jag begriper inte?

Vad är klumpigt, i jämförelse? Och sexigt? Varför måste det vara sexigt?

Jag äger ingen men hade jag en skulle den användas när det är kallt. När skulle man annars ha den?

Jag begriper inte?

Vad är klumpigt, i jämförelse? Och sexigt? Varför måste det vara sexigt?

Jag äger ingen men hade jag en skulle den användas när det är kallt. När skulle man annars ha den?

Men vanlig tunn kjol. Täckkjolen är dessutom tyngre, styvare, tjockare. Tja varför måste män vara sexiga enligt vissa :meh:. Varför inte använda byxor när det är kallt :crazy:

Håller med men då i BYXOR

Man har byxor PLUS kjolen=extra varm. Funderar på en, men de är ju så dyra. Vet inte om jag skulle använda den så mycket, så det får nog vara. Men smart är det. :)
Ps! Håll i dig nu, Gammeln, men tjejer är inte i stallet för att vara sexiga.

Wow vilken bra idé. En sådan måste jag skaffa mig. En kjol ligge rju inte an på samma sätt som ett par byxor. Tänk att kunna gå till jobbet utan att fyrsa benen av sig.

Jag tycker det verkar skitsmidigt om man gör något där man lätt behöver kunna ta det av och på sig och slipper krånglet med att få ett par byxor över skorna:) Tex om man tränar agility med hunden - på med kjolen mellan loppen, av med den när det ska springas.

Kjol är vrmt!!

man får en varm luftficka runt benen. Mycket varmare med än lång kjol än med byxor

Nja, det varmaste är ju ett par byxor plus kjol. Min mormor har berättat hur glada de var när det kom mammelucker att ha under och hon bytte till byxor så snart hon var vuxen. Kjolen måste vara fotsid om luftfickan skall funka. Knälång kjol är inte varmt jämfört med byxor i samma tyg.

För att inte frysa, eller slippa kommentarer om att du är sexig? :D

Ja när man jobbar i stall brukar man ju jobba på att klä sig så att tankarna på de manliga kunderna far iväg, eller inte... :p :D

Skämt åsido så är det rätt knepigt att klä sig vettigt när man masserar på vintern för stallen håller otroligt olika temperatur och hästarna kan vara jäkligt statiska om de haft fleecepyjamas på sig.

Ps! Håll i dig nu, Gammeln, men tjejer är inte i stallet för att vara sexiga.
Jo du vissa är det. Jag vet flera ggr då jag fått agera smakråd i ett ridstall när jag varit där. För då ska nya killen komma o titta när dom rider och då måste kläderna sitta där dom ska ;). Ibland har det väl inte sett sååååååå bra ut å då har jag väl sagt att "var bara dig själv"......därmed har jag inte gjort dom allt för ledsna O_o

Liknande trådar

Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
344
Senast: Ponylove
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 357
Senast: gullviva
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 146
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama