Sv: Täcke bara för att slippa borsta?
Ok jag erkänner. Jag har täcke på min häst natten innann tävling i box. :O
Ok jag erkänner. Jag har täcke på min häst natten innann tävling i box. :O
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi som har kroppsliga problem då som verkligen inte klarar av att borsta urskitig häst dagligen?+
Vi som har kroppsliga problem då som verkligen inte klarar av att borsta urskitig häst dagligen?+
Ska man verkligen ha en häst om man inte klarar att ta hand om den?
Med risk för att låta elak:
Ska man verkligen ha en häst om man inte klarar att ta hand om den? Om man inte har hjälp med det nödvändiga jobbet då vill säga.
OM det går så långt att det går ut över hästen (nu är inte det här nödvändigtvis ett sånt fall, man kan ju som sagt t ex ha exemtäcke på kusen om det är för varmt för att ha annat täcke) så hur ansvarsfull är man då som skaffar häst?![]()
Ja det lät elakt tycker jag. Alla måste väl få lösa vården utefter sin och hästens möjligheter och behov. Vi har täcke på en häst för att "slippa borsta", med det menas inte att vi inte borstar utan att vi slipper brottas med lera varje dag vilket skulle göra att vi inte hann med. Han mår inte dåligt av det kan jag lova.
Hur frisk ska man vara för att kunna ta hand om en häst tycker du?
Måste man borsta en viss tid? Och är isåfall dammsugare ok? Den masserar väl inte.
I hästäganden ingår att borsta
Det är nog ganska vanligt faktiskt...
Många som inte förstår hur viktig rykten är.
Nu ska jag vara lika elak tillbaka......
Mina hästar går ute massor,ska gå på lösdrift from hösten...1 av 2 har täcke!!
Jag kan ta hand om mina hästar och jag ska erkänna...visst jag borstar dom inte varje dag men va fan...det finns saker som är viktigare de dagar jag har ont så som att se till att dom får rent i boxen och mat...dock kollas dom igenom varje dag ordentligt och spolas av på benen så kom inte och tala om för mig jag inte borde ha häst mer eller mindre.
Hästar har jag haft hela mitt liv och jag har inte valt att ha problem med kroppen...mina hästar mår alldeles strålande utan att bli borstade 2 timmar dagligen osv.....
Ansvarsfull är jag nog tillräckligt....
Nästa gång tycker jag du ska tänka efter före du skriver något då det kan såra fruktansvärt då vi är väldigt många som har kroppsliga problem som har hästar....och även om du inte t ror det så mår dessa hästar mkt bra.
Hur frisk ska man vara för att kunna ta hand om en häst tycker du?
Måste man borsta en viss tid? Och är isåfall dammsugare ok? Den masserar väl inte.
Jag har haft häst i typ 7 år och aldrig ryktat mina hästar. Visst, jag borstar så gott som dagligen, men står inte och ryktar i 15-30 min med skrapa och hela köret.
Varför är rykten så viktig?
Jag har täcke på alla som rids/körs/tränas av en enda anledning och det är för att slippa borsta. Jag anser att borstning är den tråkigaste meningslösaste sysslan i världshistorien så därför har jag täcke.
Mao ingen "naturlig" massage dock![]()
Vad är naturlig massage? Knappast den som kommer från ryktborsten, jag har svårt att komma på var i det fria de kan finna en sådan när andan faller på?![]()
Vad är naturlig massage? Knappast den som kommer från ryktborsten, jag har svårt att komma på var i det fria de kan finna en sådan när andan faller på?![]()