Ta tyglarna efter fria skritten?

Sv: Ta tyglarna efter fria skritten?

Gäller det även LC? Jag har inte tävlat på många år och har väldigt lite kunskap om programmen men det borde vara viktigt att hästen klarar av att spåra i hörnen. Det är ju trots allt väldigt grundläggande att hörnpasseringar rids som om de var en 1/4-dels volt.

Jag skummade igenom TR men jag såg inte om det stod något just om hörnpasseringar. Missade jag något iom 6 meters-regeln?

Såhär står det i TR II, mom 250:
"Vid ridning av hörnpasseringar, skall dessa motsvara en del av en cirkel med 6 m
diameter vid samlade - och arbetsgångarter, samt 10 m diameter vid mellan- och
ökade gångarter samt förvänd galopp."

Ok, ja då så. Tack för svaret.:) Jag tycker ju att det låter som en väldigt snäv kurva för lägsta klassen, särskilt om man i samma moment ska ta upp tyglarna, hålla hästen i form och spåra, om jag förstod det hela rätt. Men ryttarna får väl se det som en utmaning. :laugh:

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 450
Senast: Hippocampus
·
Western Vi börjar med dag 1, clinic: Förmiddagspass, efter gemnsam uppvärmining med böjning, ställning och flyttning så delades vi in i grupper...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka