Sv: Ta reda på kön
Är lite nyfiken varför en del tar reda på könet innan? Är det av ren nyfikenhet eller ligger det något annat bakom? Själv vill jag inte veta, tycker det är en del av spänningen. Tror själv att det är en pojke och ska bli kul och se om jag har rätt. Tycker en del vill ha allting så välplanerat, veta kön, vilken förlossningsdag (planerat snitt eller igångsättning), då är det ju ingen spänning kvar alls. Jag dömmer ingen för deras val utan anser det är upp till var och en, men är nyfiken på anledningen.
Här har du en skyldig..
3 barn Födda -03, -05, -06
3 planerade kejsarsnitt (det första var bestämt innan med blev ett akutsnitt i v. 29)
3 gånger tagit reda på kön i v.16 för att sedan bekräfta det i efter v.24
Jag ville helt enkelt inte föda normalt.
Fråga mig inte varför men jag var livrädd och det gjorde att jag t o m funderade på abort.
Men som tur var så bodde jag i Varberg då och där var det inga problem att få snitt!
Med andra barnet så var jag tillbaka i Göteborg och här är dom stenhårda och inga böner i världen hjälpte..
Jag fick inte nådiga nicken av snittkommitéen.
Så jag ringde underbara Varberg igen..
Efter två snitt så tätt så fick jag inte föda vanligt med den tredje utan fick pga. medicinska skäl snitt i Göteborg.
Att ta reda på vad det är för kön har gjort att mina graviditeter har varit underbara (fastän jag får havandeskapsförgiftningar och måste läggas in varje gång) för det har hjälpt mig att stå ut med allt det jobbiga på ett, för mig, bättre sätt.
Namnen har dom fått lika tidigt som vi har vetat om det var en pojke eller flicka.
För mig har det känts så mycket mera personligt när jag inte har pratat om "magen" eller "bebben" utan om TimTim, Michelle och Mio!!
Som tur var har namnet passat dom när dom väl har kommit ut..annars hade man ju fått ändra givetvis!
Får ofta höra under mina graviditeter att man tar bort spänningen, att det är som att öppna julklappen för tidigt osv.
Det kan jag inte förstå alls.
Könet har ju ingen betydelse utan det är ju nyfikenheten och den enorma längtan efter personen där inne..
Däremot förstår jag min syster och alla dom som vill vänta så vi är ju olika där!