Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De har t.o.m. hundar som är tränade att hitta frukt och annat biologiskt ...
Det gar utmarkt att ta med sig bade Marabou choklad och losgodis bara man ar arlig och deklarerar det i tullen. Jag ar boendes i Melbourne och brukar ta med mig kilovis med losgodis och choklad. Under mina 8 ar har nere har jag aldrig fatt lamna ifran mig nagot.
Det gar aven att skicka via posten hit ner. Huvudsaken att man som sagt ar arlig och skriver ordentligt vad som ar paketet.
Angaende din van, om han ar i Melbourne och pluggar finns har Svenska kyrkan som saljer choklad och godis. Annars finns Ikea i de storre staderna med matavdelning!
/Krusan vars syster slapade med 5kg losgodis som julklapp.
Kan inte tänka mig att det är mer strikt än USA? Och där gick det bra att ta godis, mat osv. Det ända jag vet att det är restriktioner på är vätskor och så, speciellt i handbagaget.
Vad man får ta med beror väldigt mycket på hur det är förpackat och framförallt vilket land man kommer ifrån. Jag har som sagt haft med mig mjölkprodukter helt utan problem .I Gränsbevakarna, eller vad det nu hette, har det varit folk som inte fick ta in produkter med mjölk i, p.g.a. mul- och klövsjukan. Fast de kanske har lättat på det nu, de där programmen är väl några år gamla.
Då går det ju säkert genom tullen som får avgöraVi har skickat i kartong/brev när systern glömt saker hemma. Vi brukar skicka ner hennes favorit pålägg(korv) och massa lakrits å annat godis Det har iaf fungerat
Då går det ju säkert genom tullen som får avgöra