Min mor och far har alltid med sig en massa mat till mig när de kommer över och för någon gång sedan blev de markerade av knarkhunden på väg in till Skottland - de blev lite vita i ansiktet men hundföraren kunde uppenbarligen läsa sin hund för han såg bara lite snett på dem och undrade "Have you got bread?"Inte svar för ts men rolig, såhär i efterhand, historia när jag som ung och inte så resvan åkte till usa. Hade i handbagaget lite ätbart som extra med mig. Efter att jag med mycket om och men tagit mig igenom passkontrollen ser jag helt plötsligt hur två uniformerade personer blir dragna efter en malinois/schäfer som hade riktningen inställd, på MIG! Och den hoppar på min väska. Jag fick vackert följa med till de hemliga rummen på flygplatsen med hjärtfrekvens på 200 och där började de gå igenom mitt handbagage, böcker, extrakläder, choklad... this is ok... och så till slut, i botten, en clementin! THIS is absolutly NOT ok to bring to sunny Florida, they have their own fresh fruits. Pass ner i papperskorgen, lite fniss och have a nice trip och sen fick jag gå.
Så pinsamt men det gick ju bra men jag blev ju livrädd att någon lagt knark i min väska.
De hade flera paket havreknäcke i handbagaget. Vovven var visst förtjust i bröd.