T
Tican
Vissa föräldrar verkar ju anse att barn ska gå runt och vara tacksamma tjugofyra timmar om dygnet för att man faktiskt får mat varje dag och nya vinterskor förra månaden. Att dom ställer upp och skjutsar till nån kompis eller till diverse ridskolor och hockeyrinkar ibland, för att inte tala om biobesök!, osv. Det kan jag ju förstå, det är ju en massa jobb o pengar, MEN, det var väl föräldrarnas beslut att skaffa barn med allt vad det innebär? Ska det beslutet, missförstå mig rätt, gå ut över barnet?
T ex är ju märkeskläder snudd på standard, kan man ta DET för givet? Syftar på familjer med normal inkomst osv. För folk i tidiga tonåren å därikring är det ju faktiskt hyfsat svårt att jobba, och jag tycker det verkar lite småvrickat att barnet ska behöva ha två jobb, skola och jobb, för att kunna köpa den där fina vinterjackan från Peak, som "alla andra" faktiskt har.
Hm. Vad tycker ni?
T ex är ju märkeskläder snudd på standard, kan man ta DET för givet? Syftar på familjer med normal inkomst osv. För folk i tidiga tonåren å därikring är det ju faktiskt hyfsat svårt att jobba, och jag tycker det verkar lite småvrickat att barnet ska behöva ha två jobb, skola och jobb, för att kunna köpa den där fina vinterjackan från Peak, som "alla andra" faktiskt har.
Hm. Vad tycker ni?