Ta för givet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: HUR kan

Inte_Ung skrev:
Du tycker alltså att du också skall ha det bättre ekonomiskt, för du har föräldrar med gott om pengar?
Nä?

Ojdå! Mina misstankar var tydligen befogade.
Det var något annat.
Varför har det blivit så?
För att min pappa tycker det är okej att slå folk. För att min mamma engagerar sig för mycket i företaget.

Men det där med kompisar och killar, finns det verkligen inte några människor alls där du bor.
Jag bor också på landet 6km från allt, men det verkar att finnas både kompisar och killar till dottern.
Rimbo, där jag går i skolan är känt som "Sveriges största öppna anstalt", Hallstavik, närmaste staden, ska vi inte prata om. Det kanske låter otroligt, men det finns säkert nån i närheten som kan intyga att folket här ÄR jävligt konstiga, och inget som lockar till umgänge. Jag menar, när folk inte reagerar när högstadieelever är höga i skolan? Osv. Helt sinnessjukt och iq-befriat område bor vi i.

Nej jag var inte ironisk. Nu låter det ju som att jag får en rak höger till frukost varje dag, och så är det ju inte, men det har hänt flertalet gånger och det har förstört vår relation totalt.

Har ni en kurator på skolan? Gå och prata med den personen i så fall. Hela din familj behöver hjälp att reda ut sin situation!!

För att min pappa tycker det är okej att slå folk. [/QUOTE] Men det är aldrig okej att slå, inte under några omständigheter över huvud taget.

Tican skrev:
För att min mamma engagerar sig för mycket i företaget.
Behövs det verkligen, klarar ni er inte bra ändå?
Vad vill hon oppnå?

Tican skrev:
Rimbo, där jag går i skolan är känt som "Sveriges största öppna anstalt", Hallstavik, närmaste staden, ska vi inte prata om.
Men jag trodde att Rimbo var rätt okej. Men inte alltså. Hallstavik behöver vi inte kommentera. Jag vet.

Men Norrtälje då?
Det verkar ju vara ett trevligt ställe inte så långt från dig.
Jag har för mig att det är några här inne på Bukefalos som bor där och trivs.
Kan du inte ta kontakt med dem?

Tican skrev:
Nej jag var inte ironisk. Nu låter det ju som att jag får en rak höger till frukost varje dag, och så är det ju inte, men det har hänt flertalet gånger och det har förstört vår relation totalt.

Huga! "Förstört vår relation totalt" låter som en viss underdrift, stackare. Vet din mamma om hur det ligger till, att din pappa tycker att det är okej att slåss och ger sig på dig? Eller är hon för upptagen med företaget för att se? Eller gräver hon rentav ner sig i jobb för att fly ur en jobbig situation?

Min pappa grävde ner sig i jobb för att slippa ta itu med problemen på hemmaplan så jag känner igen det där med att jobba 24/7. Det låter som att hela er familj skulle behöva gemensam terapi för att reda ut saker och ting.

Jo, mamma vet. Nu har det inte hänt sen i somras, men just DET går inte att reda ut eller komma över tror jag. Min grundrelation med honom är att jag är rädd för honom, har ingen respekt för honom och tycker illa om honom.

Jag tror inte mamma gräver ner sig i jobbet så, hon har varit hemma sen hon fick barn och tycker bara att det är jätteroligt att jobba igen. Kul iofs, men jag saknar henne.

Terapi vore bra tror jag också. Pratade med en av pappas äldsta kompisar om situationen, och han sa att det enda sättet att reda upp det är att prata igenom med en neutral medlare/domare. Och det är ju också enda sättet för mig att över huvud taget ha en chans att få rätt, eller hur man ska säga, eftersom pappa är domare själv annars. Men samtidigt vill jag inte umgås med min pappa, vill inte förväntas ha en bra relation, eftersom jag inte skulle kunna det.

Tican skrev:
Jo, mamma vet. Nu har det inte hänt sen i somras, men just DET går inte att reda ut eller komma över tror jag. Min grundrelation med honom är att jag är rädd för honom, har ingen respekt för honom och tycker illa om honom.

Jag tror inte mamma gräver ner sig i jobbet så, hon har varit hemma sen hon fick barn och tycker bara att det är jätteroligt att jobba igen. Kul iofs, men jag saknar henne.

Men vad säger din mamma då? Låter hon det bara passera som om ingenting har hänt?

Nej, det gör hon inte. Pappa däremot blir svinarg - "du tar alltid barnens parti", åså blir det bråk mellan dom också.

Gör så. De som arbetar i skolan har dessutom anmälningsplikt till soc om de misstänker att ett barn "far illa", men det kanske du redan vet.

Men om jag inte vill ha in soc i det hela då? Alternativen är väl att min pappa anmäls, vilket jag inte skulle orka för fem öre. Det kriminella i det hela skiter jag i. Och vad annars, fosterfamilj or what? Aldrig i livet.

Tican skrev:
Men om jag inte vill ha in soc i det hela då? Alternativen är väl att min pappa anmäls, vilket jag inte skulle orka för fem öre. Det kriminella i det hela skiter jag i. Och vad annars, fosterfamilj or what? Aldrig i livet.

Men vad vill du ska hända? Att det fortsätter vara som det är i din familj? När man är 14 år vet man tyvärr inte alltid sitt eget bästa, men vem ska hjälpa din familj så att den fungera normalt tycker du?

Soc försöker i första hand att lösa eventuella problem inom familjen, man placerar inte barn i fosterfamilj det första man gör.

Tican skrev:
Rimbo, där jag går i skolan är känt som "Sveriges största öppna anstalt", Hallstavik, närmaste staden, ska vi inte prata om. Det kanske låter otroligt, men det finns säkert nån i närheten som kan intyga att folket här ÄR jävligt konstiga, och inget som lockar till umgänge. Jag menar, när folk inte reagerar när högstadieelever är höga i skolan? Osv. Helt sinnessjukt och iq-befriat område bor vi i.

Tjena mittbena vad man kan ha olika åsikter om samma ort! Jag bor i Rimbo och tycker mest det är en trevlig idyllisk liten ort på landet där allt finns och man blir trevligt bemött var man än går... Men det är klart - jag har aldrig satt min fot i någon skola och befinner mig mest på "vuxen-ställen" som Ica, Apoteket, Hästaffären, Systemet osv...

Mina 2 största problem med Rimbo är att Kina-restaurangen är lite dyr på hämtmaten och att det inte tycks finnas en enda pizzeria som kan göra en ätbar pizza! :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 457
Senast: Bri
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama