Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade inte som förälder accepterat detta straff. Herregud 2:a klass o några ekollon. Skolan ska inte straffa, bättre att samla dom små syndarna o tala om att "tanterna o farbröderna som äger bilarna blir ledsna och dra nån parallell till killarnas egna saker o fråga vad dom själva hade känt om nån förstörde/lortade ned /lekte med dem.
Några ekollon kan orsaka en stor olycka. Det är ingen liten skitsak de här ungarna gjort. De flesta människor reagerar instinktivt med undanmanöver när något kommer farande med en smäll mot vindrutan och får man då möte kan det smälla rejält.
På tal om att äta lunch i klassrummet så gör vi det på min skol. Vi har ingen matsal. Inte helt ovanligt faktiskt och i vissa grupper har det funkat jättebra i andra hade man önskat sig en matsal. Det är ibland lite ofräscht att hitta ris lite överallt tex men samtidigt betydligt lugnare än i de flesta skolmatsalar.
jo, de har rast utan uppsikt, är det lagligt?
Jag tycker inte att det är lämpligt att ge 8 åringar skolarbete under rasterna som straff, det ska vara roligt att lära sig inte ett straff.
Alla andra klasser äter i matsalen, lärarens motvidering till varför dom äter i klassrummet är att det är så högljutt i matsalen så därför äter dom lunch i klassrummet.
Läraren har till och med ringt en förälder och påtalat henne att hennes son pratade när dom åt lunch en dag. Dom får nämligen inte prata alls när dom äter lunch....
Det var parkerade bilar som dom kastade på dvs dom hade i detta läget inte kunnat orsaka någon olycka genom att kasta dessa ekollon.
.
Jag tycker det är ett superbra straff. Läraren har satt ner foten och ger dessa tre pojkar ett mycket kännbart straff. Helt ärligt så visste killarna exakt att de inte fick kasta ekollon på bilarna. Ett helt uppenbart busstreck som ska bestraffas. Snart kommer snön och jag är mer än glad om lärarna i andra skolor var som din sons och spärrade in barn som inte kan sköta sig.
Tyvärr blir jag så trött på päron som inte tycker att det är rätt att ens egna barn får straffas. Mina barn och andras ungar? Ge läraren stöd och befogenheter? Förklara för barn varför de får straff av andra vuxna?
Det var parkerade bilar som dom kastade på dvs dom hade i detta läget inte kunnat orsaka någon olycka genom att kasta dessa ekollon.