Sv: Ta bort hundbajset!
Frågan är ju om dina hundar har rätten att använda den toaletten som du tar dem till?
Är det din skog?
Om det är det så javisst då så är det ju fritt fram där gör du som du vill.
Men om skogen tillhör någon annan så är det inte så.
Där så får du inte göra som du vill.
Jag tror inte att de jägare som äger skogen som jag rider i gillar att ha en massa främmande hundars bajs som deras jakthundar sedan skall gå och kleta i.
Ursäkta, det här inlägget var inte menat till mig, men jag sitter och ser nästan ut så här:

, tycker de flesta inlägg i den här tråden är helt otroligt löjliga.
Ska vi vända på det?:
"Frågan är ju om din häst har rätten att använda den toaletten som du tar den till?
Är det din skog?
Om det är det så javisst då så är det ju fritt fram där gör du som du vill.
Men om skogen tillhör någon annan så är det inte så.
Där så får du inte göra som du vill.
Jag tror inte att de jägare som äger skogen som jag rider i gillar att ha en massa hästars bajs som deras jakthundar sedan skall gå och kleta i." (+ få diarré av att äta)
Jag tycker att alla tar ansvar för sitt och så himla mycket hundskit ser i allafall inte jag i skogen trots att det verkar vara den plats där flest människor låter bli att plocka upp??, ändå har jag plockat en hel del lingon och blåbär under åren men aldrig trampat i en hundbajs. Det som stör mig är däremot dom som inte plockar upp i bostadsområden. Folk som rider i villaområden osv. bör också kliva av sin häst och sparka ner skiten i diket. Alla föräldrar gillar inte att få hem sina barn täckta i hästbajs och av de erfarenheter jag har av småbarn och bajs så ser en stor hög hästspillning mitt på vägen mer inbjudande ut än en liten hundlort i vägkanten.
Nåja, går säkert debattera hundbajs vs. hästbajs hur länge som helst men det är ändå så att vi har samma "problem" med båda. Långtifrån alla ryttare/kuskar tänker på att plocka upp efter sina hästar eller ens kliva av och sparka det åt sidan. Många hundägare gör detsamma, alltså väljer att inte plocka upp. Hundbajs stör säkert många människor och det finns garanterat de som irriterar sig över högar med hästspillning både i skogen och efter vanliga byavägar. Jag som hundägare (som även har hållt på med hästar större delen av mitt liv) är inte så imponerad över hästbajset som ligger lite här och där, mina hundar tycker det är väldigt smaskigt och blir rejält dåliga i magen av det om jag inte hinner stoppa dem från att äta.