Sytråden del 4

Blev klar med kanintröjan/klänningen för några dagar sedan! Bara för att inse att jag nog inte kommer att trivas i den 😑
Visa bifogad fil 160587
Tycker den blev jättefin! Synd att den inte känns helt rätt dock, upplever det med jämna mellanrum själv. Nog därför jag tycker det är enklare att sy bebis/barnkläder många gånger.. De åldrarna jag syr till har hittills inte supermycket åsikter om sina kläderna, och föräldrarna är bara glada att få något 😅

Tycker den blev jättefin! Synd att den inte känns helt rätt dock, upplever det med jämna mellanrum själv. Nog därför jag tycker det är enklare att sy bebis/barnkläder många gånger.. De åldrarna jag syr till har hittills inte supermycket åsikter om sina kläderna, och föräldrarna är bara glada att få något 😅
Tack! Jag är också nöjd med den egentligen. Vet inte vad det är som stör 😕

Olssons tyger finns ju kvar i Örebro. Dålig koll på klädtyger, handlar mest trikå. Men nordisktextil.se skroten.se emilixfabrics.se påskrå.se/paskra.se korps.se är det som kommer upp i mitt huvud. Sen om dom är billiga vet jag inte.
Tack för tipsen! Jo, jag vet att Ohlssons tyger är kvar. Drar mig dock för att åka in till centrala Örebro. Det var enklare när jag jobbade centralt, då funkade det att shoppa på lunchen. Nu jobbar jag i utkanten av stan och då åker jag aldrig upp på stan.

/Lizzie

Förstår känslan. Det blev bra men inte rätt, liksom.
Precis så!
Värt att testa att använda den lite? Kan själv känna mig tveksam ibland, och börjar jag använda plagget så tycker jag det blir lättare att väga över till ena eller andra beslutet sen :)
@Lyan den blev söt. Hoppas det känns bättre sen och att du vill använda den.
Tyget var så dyrt så nu får jag vackert använda den oavsett vad jag tycker 😅🤣

Jag har sytt! Behövde verkligen sy en body till ena hunden som hon kan ha efter operation, och med min fantastiska känsla för deadlines osv blev den klar en hel timme innan hon ska lämnas in hos veterinären :rofl: (egentligen är jag mest imponerad av att den blev klar öht).

Den är fruktansvärt ful. Sydd av ett gammalt nattlinne som jag tänkt slänga för att tyget verkligen inte är bra längre. Den skulle aldrig hålla för några tuffare tag. Men, den kommer fylla sin funktion så att hunden slipper ha tratt på sig. Och jag har blivit påmind om hur extremt(!) mycket mer lättarbetad min nya symaskin är jämfört med min gamla. Jag borde verkligen sätta mig och sy lite ordentligt snart.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 514
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 123
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar