Sytråden del 4

Jag behöver mer jobbvänliga byxor. "Riktiga" eller hur man ska säga. Jag har massor med mönster på både jeans och vanliga byxor, men jag hittar ingen inspiration. Och har inget tyg hemma, det går ju åt en hel del till ett par byxor..
Easy pant kanske skulle funka? https://mosterbibistyger.se/monster/wardrobe/wardrobe-easy-pants
Tror jag fick ut ett par i trikå i strl 52 på 2 meter. Men skulle gått ner typ 2 storlekar, mönstret är egentligen för vävt tyg 🤦🏼‍♀️

Easy pant kanske skulle funka? https://mosterbibistyger.se/monster/wardrobe/wardrobe-easy-pants
Tror jag fick ut ett par i trikå i strl 52 på 2 meter. Men skulle gått ner typ 2 storlekar, mönstret är egentligen för vävt tyg 🤦🏼‍♀️
Jag har flera mönster i samma stil. Men inget tyg som passar.. Vill nog ha något lite "stiligare", och egenligen har jag mönster på det med. Minst tre som jag kan komma på på rak arm.

Det måste ju innebära att jag får köpa mer tyg? :idea:

Happy Day onesie
Tygmärke från Dollarstore.
IMG20241230142547.webp

Hade lite problem med tryckknapparna, honorna lossnar lätt. Blev bättre när jag strök och sträckte kantbandet.
Det blir lite för tjockt med kantband..

Har inte haft lust att sy på ett bra tag men idag ville jag äntligen. Tog fram ett färdigklippt projekt och började. När det var dags för sidosömmarna gick det inte längre. Har sytt fast och sicksackat axelsöm till sidosöm x2 🙃 Fick klippa av den sicksackade kanten och sitter nu med sprätten i öglad jogging.

Är verkligen ringrostig. Jag gick efter mönsterbeskrivningen istället för att konstruera på sättet jag är mest bekväm. Sydde även på ärmmudden åt fel håll så nu är sömmen utåt och jag måste sprätta igen. Inte nog med det så är mudden för kort?? Fastän det står att den kan göras i samma tyg och jag använder ett av de som rekommenderas. Behövde vika in sista delen av ärmen för att ens komma runt. Klippte ut det här för flera månader sedan och minns inte om det finns något tyg kvar att klippa nya muddar av.

Är verkligen ringrostig. Jag gick efter mönsterbeskrivningen istället för att konstruera på sättet jag är mest bekväm. Sydde även på ärmmudden åt fel håll så nu är sömmen utåt och jag måste sprätta igen. Inte nog med det så är mudden för kort?? Fastän det står att den kan göras i samma tyg och jag använder ett av de som rekommenderas. Behövde vika in sista delen av ärmen för att ens komma runt. Klippte ut det här för flera månader sedan och minns inte om det finns något tyg kvar att klippa nya muddar av.
Mudden brukar väl vara kortare än ärmen, och så sträcker man den när man syr? Kan ju vara olika på olika mönster förstås.

Tråkigt att det inte går din väg :down:

Mudden brukar väl vara kortare än ärmen, och så sträcker man den när man syr? Kan ju vara olika på olika mönster förstås.

Tråkigt att det inte går din väg :down:
Jo men precis. Jag sträckte så mycket det gick men den blev ändå 1-2 cm för kort. En del av mina andra mönster har rekommenderad % stretch men inte det här.

Hörni? Finns det något intresse av att göra ett bukesylan i vår typ mars april?

Och vart i så fall?
Det hade varit kul, men vi är väl väldigt utspridda tror jag? Jag har ju dessutom lite svårt att åka bort längre utan bebis (kanske mest separationsångest från min sida, han klarar sig utmärkt med sin pappa).

Jag huserar i Jönköpings län, södra delen (nordvästra Småland typ).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 874
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 659
Senast: lizzie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 085
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar