Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 422
  • Visningar Visningar 72 573
Fick tummen ur och började på ett par byxor. När jag bara hade linningen kvar tänkte jag att det är bäst att prova först.
På tok för små!
Kollar igenom mönstret, inser att jag ritat av fel storlek :banghead::banghead:
Läser igenom beskrivningen igen, och där står att byxorna ska göras i vävt tyg med minst 5% stretch. Så långt läste jag inte första gången, då såg jag bara "vävt tyg" :bag:

Jag är sur.

Fick tummen ur och började på ett par byxor. När jag bara hade linningen kvar tänkte jag att det är bäst att prova först.
På tok för små!
Kollar igenom mönstret, inser att jag ritat av fel storlek :banghead::banghead:
Läser igenom beskrivningen igen, och där står att byxorna ska göras i vävt tyg med minst 5% stretch. Så långt läste jag inte första gången, då såg jag bara "vävt tyg" :bag:

Jag är sur.
Åh nej 🙈 Det är så lätt att missa sånt, särskilt om mönstret är rörigt.

Åh nej 🙈 Det är så lätt att missa sånt, särskilt om mönstret är rörigt.
Det var inte så rörigt tyckte jag, men linjerna var väldigt lika.. Bara lite olika längd på strecken typ. Hade jag bara koncentrerat mig och varit lite mer noggrann hade det kanske blivit bättre.. kanske.

Jaja, det var lite träning på olika moment i varje fall.

Jag har sytt klart ca 2,5 kg prematur kläder 😅 (inte allt idag, lite då och då)
IMG_20250104_195958.webp

Jag har börjat samla bilder på allt jag syr i år i ett album i Google Foto. Kul grej bara, för att se hur mycket jag gör klart på ett år. Hittills tre grejer klara (byxorna som inte passar är inte fållade, så de räknas inte än). Rätt bra ändå.

Har fallit för IG/Youtube-grupptrycket och köpt mönstret till väskan Bestie bag. Ska provsy en till mig själv och om den blir okej så är tanken att sy en till en kompis och en till mamma. Behöver bara se till att få det gjort och inte tappa intresset innan 🙈

Har nu under kvällen suttit för att sprätta sömmar på en hundsele jag började på typ i somras, men som blev för stor... Kan ju säga att det var tur att jag sydde med en avvikande färg på tråden, för det här var extremt jobbigt ändå! Förstår också varför mina selar blir väldigt hållbara och utan problem klarar stökiga, explosiva hundar som får syn på hare. Det kanske inte alltid är de allra rakaste, snyggaste sömmarna så, men nog är de hållbara alltid! :rofl:

Imorgon ska jag sätta mig och sy en body till ena hunden som ska opereras på måndag. Jag ska sy av ett gammalt nattlinne jag har, så det har handtvättats idag och hänger nu på tork. Hoppas innerligt att jag får till det åtminstone funktionellt (men hade såklart blivit glad om det såg snyggt ut också).

I vanliga fallet så köper jag typ i butik, men nu när Calletex i Örebro har flyttat från stan, så inser jag att jag behöver se mig om efter web-alternativ. Jag behöver alltså tips på var jag kan få tag på billigt klädtyger av vettig kvalité, och jag föredrar tyg av naturmaterial.

/LIzzie

I vanliga fallet så köper jag typ i butik, men nu när Calletex i Örebro har flyttat från stan, så inser jag att jag behöver se mig om efter web-alternativ. Jag behöver alltså tips på var jag kan få tag på billigt klädtyger av vettig kvalité, och jag föredrar tyg av naturmaterial.

/LIzzie
Olssons tyger finns ju kvar i Örebro. Dålig koll på klädtyger, handlar mest trikå. Men nordisktextil.se skroten.se emilixfabrics.se påskrå.se/paskra.se korps.se är det som kommer upp i mitt huvud. Sen om dom är billiga vet jag inte.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 815
Senast: Edla
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 933
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 183
Senast: Johanna1988
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 316
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka