Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker nog det är kreativt även om man följer mönster osv. Skapande är skapande, tänker jag. Går ju alltid sätta sin egen prägel med andra färgval till exempel.Jag broderar bokmärken i korsstygn, från broderikit som jag köper på en stor webbshop. Började med det för nåt år sen när jag kom på att jag gör väldigt lite finmotoriskt - skriver aldrig för hand längre och har överlag alltid varit ganska dålig på allt som har med pyssel och slöjd att göra. Nu har jag kommit igång och tycker det är jättemysigt (brukar lyssna på ljudbok medan jag broderar).
Min enda invändning är att det ju inte är speciellt kreativt. Man bara följer mönstret. Det vore kul att försöka designa ett (enkelt) mönster att brodera själv. Men ... hur gör man? Vad ska man tänka på? Finns det nån som gör det och har råd och tips? Jag är som sagt inte händig eller pysslig egentligen för fem öre och för ett par år sen hade det här känts helt oöverstigligt för mig, men nu tänker jag att det kanske kan gå om jag börjar med nåt enkelt.
Jag har hittat en app som man kan få hjälp att göra om foton så det passar att virka/sticka/brodera efter. Det kan ju vara nått att kika på kanskeJag broderar bokmärken i korsstygn, från broderikit som jag köper på en stor webbshop. Började med det för nåt år sen när jag kom på att jag gör väldigt lite finmotoriskt - skriver aldrig för hand längre och har överlag alltid varit ganska dålig på allt som har med pyssel och slöjd att göra. Nu har jag kommit igång och tycker det är jättemysigt (brukar lyssna på ljudbok medan jag broderar).
Min enda invändning är att det ju inte är speciellt kreativt. Man bara följer mönstret. Det vore kul att försöka designa ett (enkelt) mönster att brodera själv. Men ... hur gör man? Vad ska man tänka på? Finns det nån som gör det och har råd och tips? Jag är som sagt inte händig eller pysslig egentligen för fem öre och för ett par år sen hade det här känts helt oöverstigligt för mig, men nu tänker jag att det kanske kan gå om jag börjar med nåt enkelt.
Jag har hittat en app som man kan få hjälp att göra om foton så det passar att virka/sticka/brodera efter. Det kan ju vara nått att kika på kanske
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.llama.wooltasia
Ta ett rutat papper bara och kryssa i så får du ett korsstygnsmönster. Det finns även pennor som du kan rita direkt på tyget om du vill ägna dig åt mer fritt broderi.Jag broderar bokmärken i korsstygn, från broderikit som jag köper på en stor webbshop. Började med det för nåt år sen när jag kom på att jag gör väldigt lite finmotoriskt - skriver aldrig för hand längre och har överlag alltid varit ganska dålig på allt som har med pyssel och slöjd att göra. Nu har jag kommit igång och tycker det är jättemysigt (brukar lyssna på ljudbok medan jag broderar).
Det är ett bra tips men det är lite för "fritt" för mig (jag har alltså knappt sytt i en knapp från att jag slutade med syslöjd i skolan till att jag började brodera för något år sedan). Jag är för osäker på hela processen och jag är säker på att det skulle bli vanvettigt fult och då skulle jag tröttna och lägga avTa ett rutat papper bara och kryssa i så får du ett korsstygnsmönster. Det finns även pennor som du kan rita direkt på tyget om du vill ägna dig åt mer fritt broderi.
Kolla lite på sashikobroderi det blir väldigt fint och är enkla tråkelstygn och enkla mönster att rita själv.Det är ett bra tips men det är lite för "fritt" för mig (jag har alltså knappt sytt i en knapp från att jag slutade med syslöjd i skolan till att jag började brodera för något år sedan). Jag är för osäker på hela processen och jag är säker på att det skulle bli vanvettigt fult och då skulle jag tröttna och lägga av
Jag kanske får hålla mig till kiten ett tag till eller bekanta mig med appen som @Trott tipsade om här ovan.
Tack, ska kika!Kolla lite på sashikobroderi det blir väldigt fint och är enkla tråkelstygn och enkla mönster att rita själv.
Jag gjorde nått mönster för ett par år sen, då skrev jag ut en bild jag ville göra, la ett rutat papper över och skuggade rutorna som var över motivet jag ville ha.Det är ett bra tips men det är lite för "fritt" för mig (jag har alltså knappt sytt i en knapp från att jag slutade med syslöjd i skolan till att jag började brodera för något år sedan). Jag är för osäker på hela processen och jag är säker på att det skulle bli vanvettigt fult och då skulle jag tröttna och lägga av
Jag kanske får hålla mig till kiten ett tag till eller bekanta mig med appen som @Trott tipsade om här ovan.
Spänningen är olidlig!Fått sms om paket. Kan vara tyger men kan också vara studielitteratur.
Blev väldigt nöjd men klänningar ser ju alltid så jäkla tråkiga ut på galge. Visa bifogad fil 161544
Jag har sytt åt mig själv för första gången på "år och dar" känns det som
Visa bifogad fil 161543
Så himla finJag har sytt åt mig själv för första gången på "år och dar" känns det som
Visa bifogad fil 161543