Sytråden del 4

Fick veta häromdagen att mamma vill ha tillbaka sin symaskin så nu fick jag lite eld i baken.

Sydde in den där resåren jag funderade på här med er i tråden och är jättenöjd med hur jackan blev. Har inte fått tag i några muddar till den så de får jag sy fler hand när jag får tag på.

Har sytt upp 4 par byxor åt yngsta dottern då hon ärvt en hög kläder från äldsta dottern (skiljer nästan 7 år i ålder).

Plus att jag sydde om den här klänningen till mig själv, (får tokfnatt ibland och handlar kläder som jag ser mig själv storleksmässigt och de är väldigt mycket för stora när jag tar på dem, därav köpet av den här klänningen och jackan...). Den hängde som ett gammalt gigantiskt nattlinne tidigare och hade ett hål framtill, men nu trivs jag i den!
20250131_221113.webp

Har inte sytt på typ tre veckor. Har lite abstinens nu, men vet inte riktigt vad jag vill sy. Kanske en sommarjacka till lilleman, han har inte så mycket kläder i storlek 86 än. Får inventera och se vad som behövs.

Har inte sytt på typ tre veckor. Har lite abstinens nu, men vet inte riktigt vad jag vill sy. Kanske en sommarjacka till lilleman, han har inte så mycket kläder i storlek 86 än. Får inventera och se vad som behövs.
Har med abstinens. Är nog en månad sen jag sydde 😳 men klippte ut fyra plagg igår så nu ska jag sätta igång 😃 Kommer nog behöva komplettera med lite mudd och nån dragkedja bara, men det kan jag handla sen 😅

Blev många timmar i syrummet i helgen!
En T-shirt till en kompis son, en pyjamas till en kollega som fick sitt tredje barn igår, plus två påslakan och ett örngott till en väns barn.
Påslakanen var av tyg hon gett mig med det syftet, men inte köpt med det syftet från början, så behövde pussla en hel del för att få ihop dem 😅 som lapptäcke men i samma tyg och i enkelt tyg 😁

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 715
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 599
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 179
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka