Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
20230202_182410.webp

Jag behöver råd. Jag är ingen bra på att ändra mönster, och undrar om det funkar att göra en kort kjol bara längre?

Jag ska sy en chanel inspirerad jacka, men den matchande kjolen är på tok för kort för mig 🙈.

Eller är det enklare att ta ett annat mönster på en penkjol och sy den istället?

20230204_090721.webp

/Lizzie

Jag behöver råd. Jag är ingen bra på att ändra mönster, och undrar om det funkar att göra en kort kjol bara längre?

Jag ska sy en chanel inspirerad jacka, men den matchande kjolen är på tok för kort för mig 🙈.

Eller är det enklare att ta ett annat mönster på en penkjol och sy den istället?

Visa bifogad fil 111949

/Lizzie
Jag hade nog gett mig på att förlänga om det inte är allt för långt du vill förlänga. Kan vara bra att förlänga ”i mitten” av mönstret dock, i och med att den ser ut att smita in efter höften :)

Sen är jag långt från expert, men kör på learning by doing :D

Jag hade nog gett mig på att förlänga om det inte är allt för långt du vill förlänga. Kan vara bra att förlänga ”i mitten” av mönstret dock, i och med att den ser ut att smita in efter höften :)

Sen är jag långt från expert, men kör på learning by doing :D

Jag vill ha knälånga kjolar, så jag behöver förlänga minst 10 cm, kanske 15.

/Lizzie

Varför är det så svårt att ta tag i att rita mönster och klippa tyg?? Jag vet hur roligt det är att börja sy men det är lite svårt när inget är klippt haha.

Jag vill ha knälånga kjolar, så jag behöver förlänga minst 10 cm, kanske 15.

/Lizzie
Om du känner dig obekväm att ändra mönster så gör den andra (om tyget du ska använda matchar vad mönstret är gjort för), så kan du ju prova dig fram med den andra när du känner för det :)

Jag har gjort klart ett UFO. Min tröja som påbörjades men inte blev klar pga maskin som bråkade och jag tappade sylusten. Sen fick jag en ny maskin i present och har ju börjat leka lite med den senaste veckorna. Nu kom jag på att jag hade den där näääästan färdiga tröjan. Det var bara midjemudden kvar att sy på.
Eftersom den legat i en påse i typ ett år, är den lite tilltufsad, men jag orkade inte stryka den nu, så bortse från det. 🙈
IMG_20230205_182128416~2.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
405
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 399
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar