Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver skaffa mig en symaskinsväska. Jag har en Husqvarna Optima 630 som jag köpte begagnad för många år sedan. Vid köpet fanns det inte med någon väska eller huv, utan jag har använt en gammal symaskinväska efter en äldre Husqvarna maskin. Dock får jag inte plats med min tillbehörask i denna väska. Så nu tänker jag köpa en, men det finns en uppsjö av dem.

Vad har ni till era symaskiner?

/Lizzie

Jag behöver skaffa mig en symaskinsväska. Jag har en Husqvarna Optima 630 som jag köpte begagnad för många år sedan. Vid köpet fanns det inte med någon väska eller huv, utan jag har använt en gammal symaskinväska efter en äldre Husqvarna maskin. Dock får jag inte plats med min tillbehörask i denna väska. Så nu tänker jag köpa en, men det finns en uppsjö av dem.

Vad har ni till era symaskiner?

/Lizzie
Lidl kommer sälja symaskinstillbehör och även väskor till symaskiner v 5, vet många som har dom väskorna och som är nöjda :)

Tack för tipset!

Jag handlar aldrig på Lidl, men ska hålla utkik. Är det fina väskor så är kan det vara värt ett besök :)

/Lizzie
Så här ser dom ut :)
IMG_20230126_132235.webp

IMG_20230128_105202602.webp

Snuzzen godkände min nya pyjamas med schnauzers i pyjamas. 😎 Hon vill ha en egen, säger hon. Tyvärr har jag inte tillräckligt med tyg kvar... 🥺 Jag var snål och köpte bara 1 m. Det räckte till denna pyjamaströja och två par trosor. (Som ligger utklippta och väntar på sin tur vid symaskinerna)

Idag köpte jag ett mönster jag haft ögonen på ett bra tag. Det har tagit emot eftersom det skulle bli så dyrt i pappersformat och jag är livrädd för PDF. Dels äger jag ingen skrivare och sen att pussla ihop allt. Bestämde mig helt enkelt för att unna mig att köpa utskrift i A0 istället. Fick svar jättefort och kunde inte låta bli att tycka synd om människan som jobbade på en söndah (samtidigt som jag själv satt på jobbet.) Har ett tilltänkt tyg liggandes så det här ska bli roligt.

Det blev en prickig symaskinsväska 🥰. Den utan hjul klarar mer vikt än den med hjul. På torsdag ska jag hämta min maskin från symaskinsreparatören. Ska bli spännande och se om min maskin kommer vara i "skick som ny" som reparatörer sa när jag lämnade in den.

/Lizzie

Bifogade filer

• 20230130_182910.webp
    20230130_182910.webp
    272,2 KB · Visningar: 47
Vad heter pinking shears på svenska? Är lite sugen på att köpa en sån för att slippa sicksacka alla sömmar. Ger det lika bra resultat?

Igår hämtade jag ut min symaskin. Lagning av trådspänningen och service kostade 1300 kr. Jisses vilken skillnad det blev. Sydde i en dragkedja i en fleecejacka nu ikväll. Symaskinen sydde så tyst och mjukt att jag inte fattade att den sydde en söm.

Det är verkligen som att få en ny symaskin och jag är lycklig som ett barn :D:bump:

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
405
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 399
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar