Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välja en mindre storlek och göra en FBA?
Det vill jag nog gärna undvika. Har tittat på videos om hur en gör men förstår ändå ingenting. Kontrollmätte high bust och full bust och den verkar stämma överens med b cup.

Hmm svårt att säga, men jag skulle säga att den ser ut att kunna vara en strl större. Det ser ut som att den ska vara mer "loose fit" när jag kollar på mönstret, axelsömmen sitter längre ned liksom på de bilder jag ser om jag kollar på Instagram och på själva mönstret. Där sitter axelsömmen i höjd med bysten ungefär.
Ja jag vet inte. Det står att den ska vara " not too tight, not too loose." Men då kanske jag kan göra en storlek större och försöka göra axlarna smalare?

Det vill jag nog gärna undvika. Har tittat på videos om hur en gör men förstår ändå ingenting. Kontrollmätte high bust och full bust och den verkar stämma överens med b cup.

Ja jag vet inte. Det står att den ska vara " not too tight, not too loose." Men då kanske jag kan göra en storlek större och försöka göra axlarna smalare?
Ja du kan ju prova att göra en strl större, jag hade nog inte gjort axlarna mindre utan kör på mönstret rakt av :) kollar man på den här bilden från deras hemsida ska axlarna vara nerhasade
Screenshot_2023-01-15-17-35-33-266_com.android.chrome-edit.webp

Ja du kan ju prova att göra en strl större, jag hade nog inte gjort axlarna mindre utan kör på mönstret rakt av :) kollar man på den här bilden från deras hemsida ska axlarna vara nerhasade.
Åh jaha. Det var jag som var otydlig, förlåt. Bilden var på Tabitha från Tilly and the buttons bok Make it simple. Noran sitter lösare och är ännu veckigare men har ingen bild men den på.

Åh jaha. Det var jag som var otydlig, förlåt. Bilden var på Tabitha från Tilly and the buttons bok Make it simple. Noran sitter lösare och är ännu veckigare men har ingen bild men den på.
Aha, ja då blir det ju fel med vad jag menar om det gällde ett helt annat mönster 😂😂

Ja verkligen. Jag får göra ett nytt försök med eget mönster men jag har sytt så många fula täcken att det känns rätt hopplöst
Du har inget köpetäcke med bra passform? Jag har använt ett pomppa-täcke som passar hundarna och gjort eget mönster utifrån det till mina :)

Jag tog barnbarnen (3 och 6 ar) till tygaffaren och de fick valja tyg till klanning och skjorta. Jag har nu starka funderingar om 6-aringen som valde svart. Svart med glitter och silver blommor till en klanning. 😶 Det enda jag kan tanka mig gora till en 6-aring av det ar en runskuren kjol, av glitter tyget med lite styv underkjol och svart spets ... och silver till "boddice".
Eller silver till detaljer? Det ar SA MYCKET SILVER .... (Andas ... men hon ville absolut ha det och jag betalade motsvarande 40 sek for bada ... MEN DET BLIR MYCKET JOBB)

Anyway, alla rad mottages

IMG_3574.webp

Jag tog barnbarnen (3 och 6 ar) till tygaffaren och de fick valja tyg till klanning och skjorta. Jag har nu starka funderingar om 6-aringen som valde svart. Svart med glitter och silver blommor till en klanning. 😶 Det enda jag kan tanka mig gora till en 6-aring av det ar en runskuren kjol, av glitter tyget med lite styv underkjol och svart spets ... och silver till "boddice".
Eller silver till detaljer? Det ar SA MYCKET SILVER .... (Andas ... men hon ville absolut ha det och jag betalade motsvarande 40 sek for bada ... MEN DET BLIR MYCKET JOBB)

Anyway, alla rad mottages

Visa bifogad fil 110577
Jag hade nog gjort hela klänningen i tyget på bilden och ett ”skärp” i svart om det är en kortärmad klänning. En långärmad hade jag nog gjort kjolen i det tyget och överdel och ärmar svarta med silver i halslinningen och ärmsluten. Eventuellt ett par blommor i silver som matchar tyget (eller klipp ut från tyget om det går) över bröstet. Jag hade nog skippat spets till underkjolen och bara kört 2-3 lager svart tyll för att undvika att det blir för mycket detaljer där också

Nu har jag sprättat bort magplattan på Bellas reflextäcke för det är det som sitter bäst och hoppas att jag ska kunna göra ett mönster till henne. Ett till problem är att jag vill ha olika tjocklek på täckena, ett tunt, ett mellan och ett tjockt så då måste jag ju ha olika mått beroende på tjockleken 😕

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar