SytrÄden 3

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Sen julklapp đŸ„° Nu mĂ„ste jag bara ha tyg sĂ„ jag kan anvĂ€nda det ocksĂ„ 😅
89C7339E-9E79-4ED4-9650-D682A5C2F8AD.jpeg

En cardigan, ritat mönstret sjÀlv med hjÀlp av Gertie sews vintage casual. Den blev fin tycker jag. Gillar att mönsterpassningen blev sÄ bra! Jag försökte inte ens :D
16736816190062416362443495677714.webp

Tyget (second hand) rÀckte inte riktigt till hela Àrmarna sÄ jag satte mudd lÀngst ner. Det funkar det med.

Det blev en liten tur till Gittes trots allt! En vĂ€n frĂ„gade igĂ„r om jag vill följa med och dĂ„ kunde jag ju inte sĂ€ga nej 😅 Men jag var duktig och köpte bara det jag helst ville ha av det jag hade tittat ut pĂ„ hemsidan innan jag fick elrĂ€kningen. TyvĂ€rr var den rosa polyestern slut sĂ„ det blev Ă€nnu mindre, men Ă€ndĂ„ slutade det pĂ„ 500kr 😓 Tanken var en veckad kjol i rosa, lila och blĂ„tt men eftersom den rosa var slut sĂ„ blev det bara lila för jag har redan en blĂ„ veckad kjol. Jag hade kunnat köpa precis en sĂ„dan lila kjol jag vill ha för ungefĂ€r samma pris pĂ„ aliexpress men det Ă€r ju roligare att sy sjĂ€lv! De andra tygerna ska bli leggings för jag har tvĂ„ par som hĂ„ller pĂ„ att ramla i bitar. Det ena paret Ă€r rosa med enhörningar men trots mĂ„nga timmars letande har jag bara hittat ett enhörningstyg jag kaaanske skulle kunna tĂ€nka mig sĂ„ det blev med hundar istĂ€llet. Det andra paret Ă€r typ ljust ”orangepersikorosa” med regnbĂ„gar pĂ„ sidorna men inte heller det har jag hittat sĂ„ det blev ljusrosa i en lite ”dassig” nyans med katter pĂ„ för de kommer att anvĂ€ndas mest med en tröja med katt pĂ„
DA8800E0-BE67-40D5-8156-CDB2F0D5E222.webp

Det blev en liten tur till Gittes trots allt! En vĂ€n frĂ„gade igĂ„r om jag vill följa med och dĂ„ kunde jag ju inte sĂ€ga nej 😅 Men jag var duktig och köpte bara det jag helst ville ha av det jag hade tittat ut pĂ„ hemsidan innan jag fick elrĂ€kningen. TyvĂ€rr var den rosa polyestern slut sĂ„ det blev Ă€nnu mindre, men Ă€ndĂ„ slutade det pĂ„ 500kr 😓 Tanken var en veckad kjol i rosa, lila och blĂ„tt men eftersom den rosa var slut sĂ„ blev det bara lila för jag har redan en blĂ„ veckad kjol. Jag hade kunnat köpa precis en sĂ„dan lila kjol jag vill ha för ungefĂ€r samma pris pĂ„ aliexpress men det Ă€r ju roligare att sy sjĂ€lv! De andra tygerna ska bli leggings för jag har tvĂ„ par som hĂ„ller pĂ„ att ramla i bitar. Det ena paret Ă€r rosa med enhörningar men trots mĂ„nga timmars letande har jag bara hittat ett enhörningstyg jag kaaanske skulle kunna tĂ€nka mig sĂ„ det blev med hundar istĂ€llet. Det andra paret Ă€r typ ljust ”orangepersikorosa” med regnbĂ„gar pĂ„ sidorna men inte heller det har jag hittat sĂ„ det blev ljusrosa i en lite ”dassig” nyans med katter pĂ„ för de kommer att anvĂ€ndas mest med en tröja med katt pĂ„
Visa bifogad fil 110506
Kanske inte alls vad du vill ha, men hade precis lÀst ditt inlÀgg nÀr jag fick upp tips om det hÀr pÄ Facebook. :laugh:

https://nordisktextil.se/sv/product...OFV9UC29DoAK4VkUvSppEJHa7Fi63uQHAjN020vM9oJcQ

Har ni möjligtvis nÄgot tips pÄ lÄngÀrmade tröjor med halvpolo/polo för trikÄtyg? Har Nora frÄn Cut & sew men den veckar sig för mycket vid armhÄlan. Har Àven Tabitha frÄn Tilly and the buttons som har lÄngÀrmat alternativ dÀr det kanske gÄr att göra egen halvpolo? Men Àven den veckar sig i armhÄlan.

Tack för tipset! Jag har sett det innan och om katterna hade varit tecknade istÀllet för foton sÄ hade det redan legat hÀr hemma! Jag Àr verkligen extremt krÀsen nÀr det kommer till tyg :crazy:
Tycker det passar fint ihop!
Visst gör det 😃

Har ni möjligtvis nÄgot tips pÄ lÄngÀrmade tröjor med halvpolo/polo för trikÄtyg? Har Nora frÄn Cut & sew men den veckar sig för mycket vid armhÄlan. Har Àven Tabitha frÄn Tilly and the buttons som har lÄngÀrmat alternativ dÀr det kanske gÄr att göra egen halvpolo? Men Àven den veckar sig i armhÄlan.
Kolla Greenstyle eller George & Ginger, bÄda Dom har tröjor med halvpolo, men kommer inte ihÄg namnen pÄ dom nu. DÀremot, om det veckar sig vid armhÄlan kan det ju vara sÄ att den Àr för stor/liten, vill du lÀgga ut bild sÄ Àr det lÀttare att tipsa ifall du kanske behöver större ÀrmhÄl bara eller nÄtt :)

Visa bifogad fil 110549

Tack! Ska kolla in dom. HÀr Àr en av dem. Den borde vara rÀtt storlek enligt mönstrets tabell.
Hmm svÄrt att sÀga, men jag skulle sÀga att den ser ut att kunna vara en strl större. Det ser ut som att den ska vara mer "loose fit" nÀr jag kollar pÄ mönstret, axelsömmen sitter lÀngre ned liksom pÄ de bilder jag ser om jag kollar pÄ Instagram och pÄ sjÀlva mönstret. DÀr sitter axelsömmen i höjd med bysten ungefÀr.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

TrÀdgÄrd & VÀxter Runt hela huset ligger stenlÀggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte lÀngre. Jag hade pÄ kÀnn att det skulle bli sÄhÀr men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & SjÀl Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fÄtt förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 mÄnader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb NÄgon som Àr mer insatt Àn vad jag Àr nu för tiden? Om det Àr ok för PA att jobba dygn, och om det fÄr fortsÀtta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: malumbub
·
AnlĂ€ggning Behöver hjĂ€lp att förstĂ„ hur detta ”omöjliga” kan ske! Min hĂ€st stĂ„r i en utebox. Det Ă€r totalt tvĂ„ uteboxar som hör till stallet, sĂ„...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar