Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny tröja till mig idag :) mönster är dolman Tee från Lowland Kids.
IMG_20230118_174139.webp

Jag tror att det är det tyget jag går tillbaka och kollar på hela tiden för det är sååå fint! Men tyvärr passar det inte in och kan matchas så lätt i min garderob
Ja det är himla fint! Haha jag funderar aldrig på om det matchar, men det är nog för att jag mest går i mjukisbyxor hemma och ska jag ut bland folk har jag mörka byxor oftast så det löser sig😅

Ja det är himla fint! Haha jag funderar aldrig på om det matchar, men det är nog för att jag mest går i mjukisbyxor hemma och ska jag ut bland folk har jag mörka byxor oftast så det löser sig😅
Jag är väldigt noga med att allt ska matcha. 😅Så mycket så jag har målat mina glasögonskalmar med nagellack för jag klarade inte av att använda dem omatchade 🤣 Bågen är dock fortfarande fel färg för jag vet inte om nagellack funkar där eftersom det är metall

Det blev en liten tur till Gittes trots allt! En vän frågade igår om jag vill följa med och då kunde jag ju inte säga nej 😅 Men jag var duktig och köpte bara det jag helst ville ha av det jag hade tittat ut på hemsidan innan jag fick elräkningen. Tyvärr var den rosa polyestern slut så det blev ännu mindre, men ändå slutade det på 500kr 😓 Tanken var en veckad kjol i rosa, lila och blått men eftersom den rosa var slut så blev det bara lila för jag har redan en blå veckad kjol. Jag hade kunnat köpa precis en sådan lila kjol jag vill ha för ungefär samma pris på aliexpress men det är ju roligare att sy själv! De andra tygerna ska bli leggings för jag har två par som håller på att ramla i bitar. Det ena paret är rosa med enhörningar men trots många timmars letande har jag bara hittat ett enhörningstyg jag kaaanske skulle kunna tänka mig så det blev med hundar istället. Det andra paret är typ ljust ”orangepersikorosa” med regnbågar på sidorna men inte heller det har jag hittat så det blev ljusrosa i en lite ”dassig” nyans med katter på för de kommer att användas mest med en tröja med katt på
Visa bifogad fil 110506

Tygete i mitten, hundarna fast vit bakgrund, har jag sytt trojor till barnbarnen av. De blev jatte sota. :)

Blev fler tyger till mig än till dottern denna gången, jag hittade ett klänningsmönster i julas som var perfekt, så supertaggad på att sy lite vår/sommarklänningar, då jag lever i klänning när det är varmt ute. Ska se också om jag inte kan få till fickor till mönstret.

Det som var kvar av hösttygerna blev undanlagda till senare, så nu är det "bara" 4 tyger jag ska sy upp innan de nya kommer.

Ok. Behöver hjälp.
Maken vill ha både krage och kapuschong. Går det tror ni? Eller blir det knöligt?
Visa bifogad fil 110871
Det borde gå, många köpejackor har ju det. Kapuschongen kan med fördel göras avtagbar, med knappar eller dragkedja.
Det blir ju dock en del extra jobb.
Jag hade gjort en "tyglist" mellan jacka och krage, där jag satt fast tex dragkedja, och sen satt fast andra delen av dragkedjan i kapuschongen.

Det borde gå, många köpejackor har ju det. Kapuschongen kan med fördel göras avtagbar, med knappar eller dragkedja.
Det blir ju dock en del extra jobb.
Jag hade gjort en "tyglist" mellan jacka och krage, där jag satt fast tex dragkedja, och sen satt fast andra delen av dragkedjan i kapuschongen.
Avtagbar var jag inne på, det känns enklast. Med tryckknappar. Det har jag gjort på hans andra jacka.
Men han vill att det ska sitta ihop, "så man inte tappar luvan" :cautious:

Någon som har tips på mönster?
Vill ha en enkel modell av top med "resår under magen", lagom rymlig och lätt att rör sig i, passande till bomullstrikå. Inte säker på om jag föredrar mudd eller resår i kanal.
Helst gratis, eller så när det man kan komma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar