Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Genast en fråga 😂. När man tittar på symaskinen så ser jag att delen där man lägger tyget på är bred.. Nu tänker jag att jag ska trä på ett litet ben från en barnbyxa där. kan man byta ut eller ta av den delen på de flesta maskiner?
Man brukar kunna lyfta bort den delen på de flesta maskiner.

Tack för hjälpen!

@Trott den alfa smart är ingen ovwrlock va?

Jag vill ju mest sy kläder men vet inte hur bra det kommer gå så satsar nog på det ni rekommenderade!
Nej det är en vanlig hushållsmaskin :) alfa overlock heter 8706 och liknande siffror :)
Genast en fråga 😂. När man tittar på symaskinen så ser jag att delen där man lägger tyget på är bred.. Nu tänker jag att jag ska trä på ett litet ben från en barnbyxa där. kan man byta ut eller ta av den delen på de flesta maskiner?
Den går att ta loss! Däremot är det enklare att fålla ett ben "åt fel håll". Om du har byxan ut och in, så syr du på insidan av benet. Så här som på bilden :) mycket lättare än att trä byxan runt!

Bifogade filer

• Screenshot_2023-01-07-22-25-58-733_com.android.chrome-edit.webp
    Screenshot_2023-01-07-22-25-58-733_com.android.chrome-edit.webp
    109,4 KB · Visningar: 51
Jag håller nu på med kjolförsök nummer tre och det har gått bättre men jag tror inte att det kommer att gå att göra färdigt denna heller 😑 Tur jag har ett lakan till. Måste få ordning på allt så jag kan räkna ut hur mycket tyg jag behöver köpa för att göra en rosa och en lila också, och så vill jag ha en flerfärgad. Fast där dyker ytterligare ett problem upp för jag kan inte hitta något lila tyg. Såg att Jysk har lila lakan så ska kolla där imorgon men jag har för mig att det är fel nyans.

Och min lilla hjälp(stjälp)reda 😂💖
C8674892-7265-492C-81DE-3788E807E19B.webp

Städade och sorterade i min syhörna idag och hittade ett par tyger jag helt glömt bort. Insåg även hur många trikåstuvar jag har så beställde ett nytt trosmönster. Har ett sedan tidigare men ogillar beskrivningen så mycket att jag inte testsytt ännu. Vad kan en göra med överbliven trikå förutom trosor? Jag är vuxen och har inga barn att sy till, behöver inga mössor. Får väl bli en hel drös med trosor helt enkelt haha.

Städade och sorterade i min syhörna idag och hittade ett par tyger jag helt glömt bort. Insåg även hur många trikåstuvar jag har så beställde ett nytt trosmönster. Har ett sedan tidigare men ogillar beskrivningen så mycket att jag inte testsytt ännu. Vad kan en göra med överbliven trikå förutom trosor? Jag är vuxen och har inga barn att sy till, behöver inga mössor. Får väl bli en hel drös med trosor helt enkelt haha.
Halsbuff? Beroende på hur stora stuvar det är och vilken storlek du har, kanske det räcker till linne/tshirt?
Har du hund, så en tröja till den 😅 annars går alltid trosor åt! Jag har uteslutande egensydda trosor nu för tiden, dom är mycket bekvämare.

Halsbuff? Beroende på hur stora stuvar det är och vilken storlek du har, kanske det räcker till linne/tshirt?
Har du hund, så en tröja till den 😅 annars går alltid trosor åt! Jag har uteslutande egensydda trosor nu för tiden, dom är mycket bekvämare.
Bra förslag men använder inte det heller 🙈 De är tyvärr inte stora nog för tshirts och katterna vill nog inte ha tröjor 😂

Vad använder du för mönster till dina?

Bra förslag men använder inte det heller 🙈 De är tyvärr inte stora nog för tshirts och katterna vill nog inte ha tröjor 😂

Vad använder du för mönster till dina?
Är det tillräckligt stora bitar så syr jag ihop dom så jag får colourblockstil på t-shirtar. Sök på colourblock t-shirt så får du upp massor av förslag. Små bitar kan man använda som fickor, ärmar eller mudd.

Lägger du till sömsmån hela vägen runt?
Det beror på om jag klippt bort sömsmånen eller ej. Provsy ett par så kan du ju anpassa sedan. Det beror ju också på om du muddar, har kantband eller om du lägger till en spetsresår eller om du väljer att fålla. Samt hur stretchiga tyger du använder, viscosetrikå och bambutrikå får man ju ofta gå ned några storlekar för de bara påsar sig annars.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 219
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 432
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare