Är inne och kikar lite, och jag tror det här kan bli bra. Ska bli spännande att sy i annat än ylle och linne..!Jag hade koll sen innan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inne och kikar lite, och jag tror det här kan bli bra. Ska bli spännande att sy i annat än ylle och linne..!Jag hade koll sen innan
Det kan behövas specialnål till vissa tyger har jag för migÄr inne och kikar lite, och jag tror det här kan bli bra. Ska bli spännande att sy i annat än ylle och linne..!
Kul! Jag klippte ut delar till den tidigare idag och tänkte sy i helgen. Får väl se om den passar, jag har en rätt rejäl bakdelSytt kjolen poppy från Jenny Hellströms nya bok Sy! Nöjd med modellen på den, jag fick mecka lite med mönstret för jag är bred om höfterna/stussen och så skippade jag fickan. Testade att lägga till utanpåfickor i sidan istället men såg konstigt ut så det blev inga fickor.
Ja jag gjorde en medium midja och en large stuss, vilket skulle vara enligt mina mått då. Sen drog jag in den lite i nederkant för att slippa få en så kraftig a-linje.Kul! Jag klippte ut delar till den tidigare idag och tänkte sy i helgen. Får väl se om den passar, jag har en rätt rejäl bakdel
Jag får köra på xxl i hennes mönster, har gått upp alldeles för mycket, och det är ändå knappt rumpan får platsJa jag gjorde en medium midja och en large stuss, vilket skulle vara enligt mina mått då. Sen drog jag in den lite i nederkant för att slippa få en så kraftig a-linje.
Har för mig Jofotex eller om det är jonic, som också har en del regntyger, galon, vindtät tyger osv.Jag ska bege mig in i ett litet roligt projekt, korsa en 1500-tals outfit med... Tänk friluftsliv. Det ska vara funktionsmatreal, reflex, mech, flanell och annat som man kan tänka sig hitta på typ Naturkompaniet. Mitt problem är att jag inte vet vart jag ska leta efter sånt. Är typ gortexliknande material något man kan köpa på vilken tygaffär som helst? Vad skulle ni använda för sökord?
Jag har haft fyra billiga maskiner. Två har funkat utmärkt (Queen och Singer simple), två har varit totalt kassa (Singer overlock och Singer simple). Jag har precis köpt mig en Alfa heavy duty och nu är det som en dröm att sy jämfört med mina andra maskiner! Utöver detta kan jag dock tyvärr inte ge mer råd då jag är så okunnigJag är sugen på att börja både sy och sticka, men att sy känns betydligt enklare att börja med. Räcker en enkel billig symaskin eller bör man satsa något lite mer? Är alltså nybörjare och tänker sy mest barnkläder.
Typ en sådan här, räcker det? Om inte, vilken funktion behöver man? https://www.hobbyhallen.se/birgitta...MI_ZCk7vK1_AIVZY9oCR3BMQ94EAQYAiABEgJ2o_D_BwE
https://lisastyger.se/symaskiner/alfa-hogar/alfa-hogar-heavy-duty-474Jag har haft fyra billiga maskiner. Två har funkat utmärkt (Queen och Singer simple), två har varit totalt kassa (Singer overlock och Singer simple). Jag har precis köpt mig en Alfa heavy duty och nu är det som en dröm att sy jämfört med mina andra maskiner! Utöver detta kan jag dock tyvärr inte ge mer råd då jag är så okunnig
Kan inte säga något om den maskinen, men hade ändå tipsat om att leta begagnat Båda mina maskiner är begagnade och äldre, men av bra märken och med lite egen service och olja så funkar de som ett smäck. Den ena kostade som din, och den andra som inte funkade så bra när jag köpte den fick jag för 300kr.Jag är sugen på att börja både sy och sticka, men att sy känns betydligt enklare att börja med. Räcker en enkel billig symaskin eller bör man satsa något lite mer? Är alltså nybörjare och tänker sy mest barnkläder.
Typ en sådan här, räcker det? Om inte, vilken funktion behöver man? https://www.hobbyhallen.se/birgitta...MI_ZCk7vK1_AIVZY9oCR3BMQ94EAQYAiABEgJ2o_D_BwE
Ja precis. Det är kvalitén som är bättre. Den är mycket mjukare och smidigare att sy med, den mer viner fram än tuggar sig igenom som de andra har gjort. Jag är fruktansvärt oteknisk så jag har bara provat raksöm och sicksack än så länge men varje gång jag sätter mig vid den så hänger hakan till knäna över hur lätt det går att syhttps://lisastyger.se/symaskiner/alfa-hogar/alfa-hogar-heavy-duty-474
Denna?
Är det någon speciell funktion som den har som de andra saknar? Eller är det kvaliteb s överlag är bättre?
Bra tips att leta begagnat!Kan inte säga något om den maskinen, men hade ändå tipsat om att leta begagnat Båda mina maskiner är begagnade och äldre, men av bra märken och med lite egen service och olja så funkar de som ett smäck. Den ena kostade som din, och den andra som inte funkade så bra när jag köpte den fick jag för 300kr.
Du kommer alltid behöva en maskin med raksöm/sicksack även om du senare köper en overlock. Så som nybörjare hade jag defenitivt sagt att du ska titta på en vanlig maskin först Sen blir man lätt biten av detta och då är det kul med overlock om man syr kläder och såntBra tips att leta begagnat!
Bör man ha en sån med overlock? Betänk nu att jag är nybörjare
Jag skulle åtminstone lägga på så du kommer upp i 2000 kr klassen om du köper nytt Alfa maskinerna (som bla den @Lyan nyss köpt) är prisvärda och bra maskiner. Jag har själv en Alfa smart, så snäppet dyrare (ca 4500 kr) än de enklare Alfa och jag är mer nöjd med den än min Pfaff för 8-9000 kr som jag hade innan.Jag är sugen på att börja både sy och sticka, men att sy känns betydligt enklare att börja med. Räcker en enkel billig symaskin eller bör man satsa något lite mer? Är alltså nybörjare och tänker sy mest barnkläder.