Sytråden 3

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 117 322
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fålla så hade jag använt tvillingnål och raksöm.
Om du ska sy ihop på vanlig symaskin så hade jag använt den som ser ut som s1 K på bilden

Screenshot_20211119_101232_com.android.chrome.webp

När man ska sy med tvillingnål i vanlig maskin, trär man båd trådarna på samma sätt från rullarna? Har köpt mig en sådan nål, men inte vågat testa ännu 🙈

Fålla så hade jag använt tvillingnål och raksöm.
Om du ska sy ihop på vanlig symaskin så hade jag använt den som ser ut som s1 K på bilden

Visa bifogad fil 79832

Jag har dessa sömmar på min maskin, men jag har bara plats för en trådrulle.
Bilden blev inte hel, man måste trycka på den för att se allt.

Bifogade filer

• 722EC4AF-7417-4546-8B6A-8599FF99C37D.webp
    722EC4AF-7417-4546-8B6A-8599FF99C37D.webp
    73,5 KB · Visningar: 67
Jag har dessa sömmar på min maskin, men jag har bara plats för en trådrulle.
Bilden blev inte hel, man måste trycka på den för att se allt.
Den nedersta raden nr. 6 hade jag använt för att sy ihop.

Det finns separat hållare för trådrulle att ha på bordet om man inte har på symaskinen men annars kan du använda 3 eller 6 längst ner som en dekorerad fåll.

Min maskin har en lös trådhållare som man fäster ovanpå där man fäster spolen för att spola undertråd. Kanske finns såna att köpa som passar andra maskiner också?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
600
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 897
Senast: Sassy
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka