Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varsitt set till barnen blev det idag
Visa bifogad fil 78645
Tack@TeamLundVer snyggt ihopslängt! Vad är det för mönster?
Jag går aldrig på "köpestorlek" utan jämför med mönstrets mått. Plagget måste ha lite rörelsevidd, speciellt med tanke på att tyget inte sträcker sig.Ni som brukar sy kläder i vävt tyg, hur brukar plaggets mått vara till skillnad mot era mått? Det mönster jag tänkt följa säger att mina mått matchar en 42-44… jag har normalt 36-38 i kläder och tycker det låter helt galet. 38 har bystvidd 108 i plagget och jag har 96 (med bh). Jag har mätt på kläder hemma och då verkar de flesta ligga runt 102-104. Det ska vara en liten jacka, så några extra cm gör inget, men jag vill inte gärna drunkna i den och den får gärna vara lite figursydd så att säga.
Får nog göra det! Det är inte bara att jag har en annan köpestorlek, men det färdiga plagget känns som det blir väldigt stort, men det kanske behövs så mycket rörelsevidd.. har mest sytt trikå på senare tiden så är väl ovan.Jag går aldrig på "köpestorlek" utan jämför med mönstrets mått. Plagget måste ha lite rörelsevidd, speciellt med tanke på att tyget inte sträcker sig.
Är du osäker så sy en toile i lakansväv först. Jag brukar köpa gamla sängkläder på secondhanden och sy grunden så att säga (dvs bara de viktiga bitarna, inga fickor eller detaljer av något slag).
Får nog göra det! Det är inte bara att jag har en annan köpestorlek, men det färdiga plagget känns som det blir väldigt stort, men det kanske behövs så mycket rörelsevidd.. har mest sytt trikå på senare tiden så är väl ovan.
Så är det ju, men det är lätt att ha bråttom.. jag sydde inte ens en toile när jag gjorde min tävlingsdräkt jag hade sytt grundmönstret för toppen och nederdelen flera gånger, men att sy ihop allt till en dräkt och lite andra modifieringar gjorde jag bara på den riktiga.. men det var i trikå så det är lite mer förlåtande. En rörelsevidd på 20cm är jag nog inte så road av, då kommer jackan inte funka till det jag tänkt mig och den ser inte ut att vara så rymlig på bilden, så skippar kanske det mönstret då om jag inte orkar göra en toile först.Den kan ju vara att just det mönstret ska vara extra rymligt. Men som sagt, toile är bra (jag borde göra det oftare, speciellt när jag ritat själv)